Gå til innhold

Dine beste kjøttfrie matretter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker mye sopp. Feks pasta med ostesaus,sopp og brokkoli. Eller sopp istedenfor kjøtt i lasagne. 

Anonymkode: 0a03c...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min hjemmelagede aubergine-grateng med bønner. Den er omtrent som en moussaka, men istedet for kjøttdeig bruker jeg bønner som jeg på forhånd har stekt og krydret. Det blir ekstra godt hvis jeg har litt liquid smoke i bønnene. Da smaker det nesten som bacon. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv & gaffel skrev (6 timer siden):

Min hjemmelagede aubergine-grateng med bønner. Den er omtrent som en moussaka, men istedet for kjøttdeig bruker jeg bønner som jeg på forhånd har stekt og krydret. Det blir ekstra godt hvis jeg har litt liquid smoke i bønnene. Da smaker det nesten som bacon. 

Det høres utrolig godt ut 😋 Meny hos meg tok ut liquid smoke av sortimentet nå i februar, så jeg kjøpte med meg to stykker. Ikke ofte jeg bruker det, og en kan bruke litt røkt paprika eller salt for å erstatte, men jeg synes ikke det er det samme. Godt å ha litt på lager av det, og det holder jo evig 😊 
Har ikke brukt det med bønner, men kan tenke meg det er godt med edamamebønner 😋 Jeg har brukt det til å lage facon av ulike ting, og i enkelte supper og gryter, men mest det første. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...