Gå til innhold

Ida Gran Jansens lasagne Gilde

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skulle lage en sinna-tråd om denne her lasagna, men fant at det var allerede en tråd, så jeg skriver her.

156 kroner vil de ha for denne lasagna, på min nærmeste Extra!! Og jeg ville kanskje ikke vært så forbanna, hvis ikke samme butikk solgte en Folkets familielasagne før, også 1 kilos. Dette er akkurat det samme, smaker helt likt, hel grei lasagne - men veldig lite kjøtt i, bare billige ingredienser. Folkets kostet under halvpris, tror den begynte på 69 kroner, kostet etterhvert 76 kroner. Så har vel Gilde kjøpt opp oppskriften (?), rebranda, fikk en influenser opp på en boks, og vipps - over dobbelt pris for samme produkt, og Extra selger ikke lengre Folkets sin 😭 Jeg er så foranna. Av alt prisøkning, denne irriterer meg veldig. For en lasagne-kit pakke fra Coop koster 40 kroner, og det er også 40 kroner for en 400 gr pakke svinnekjøttdeig på Coop, så for 80 kroner for man en ordentlig lasagne, med masse kjøtt. Men her forventer Gilde at vi betaler 156 kroner for en kilo med mel, melkepulver og tomatsaus. Ikke kjøp denne, det er ikke verdt det. 

IMG_3685.JPG

Anonymkode: cc0a7...1ea

Folkets lasagne kan du ikke ha kjøpt på Extra. Det er Norgesgruppens varemerke og selges hos Kiwi, Meny, Joker og Spar.

Anonymkode: 1d8e3...350

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Folkets lasagne kan du ikke ha kjøpt på Extra. Det er Norgesgruppens varemerke og selges hos Kiwi, Meny, Joker og Spar.

Anonymkode: 1d8e3...350

Var ikke det folkets? Da husker jeg feil. Men jeg har bilde, sånn så det ut 👌 

IMG_3689.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var ikke det folkets? Da husker jeg feil. Men jeg har bilde, sånn så det ut 👌 

IMG_3689.jpeg

Mye av forskjellen ligger vel i at Gildes er laget på råvarer og norsk kjøtt mens denne er ultraprosessert, laget i Belgia. Man kan presse prisen ned en del da. 

Anonymkode: 27bac...8b1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
katties skrev (På 10.4.2025 den 0.11):

Men det er jo fryktelig enkelt å lage lasagne da - trenger absolutt ikke Toro.

Hvit saus: helmelk, smør, mel, gulost, salt og pepper

Rød saus: stekt kjøttdeig, hallene tomater, kan tilsette litt tomatpasta, salt, pepper, og kan bruke krydre som oregano, timian eller rosmarin, hvis man vil være fancy.

Legge lasagneplater, rød saus, lasagneplater hvit saus, osv. Toppe med ost. Man trenger absolutt ikke noe kompliserte greier til lasagne.

Smaker bare møkk hvis jeg skal prøve på sånt 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mye av forskjellen ligger vel i at Gildes er laget på råvarer og norsk kjøtt mens denne er ultraprosessert, laget i Belgia. Man kan presse prisen ned en del da. 

Anonymkode: 27bac...8b1

De smaker helt lik, helt nøyaktig 🙈🙈🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke for oss som har smaksløker. 

Anonymkode: 82e05...0e1

• Liker 2
Skrevet

Uansett hvor sunn hun er, så har hun gått til sengs med en usunn bransje. Punktum. 
💰

Anonymkode: fea41...2cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Se på ingrediensene, kan ikke sammenlignes! Den du legger ut bilde av er UP så det holder. Ida sin er renvare. Folkets og Änglamark sin er også renvare. 

Anonymkode: 7fd2b...fe1

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Se på ingrediensene, kan ikke sammenlignes! Den du legger ut bilde av er UP så det holder. Ida sin er renvare. Folkets og Änglamark sin er også renvare. 

Hvor leser dere det? Jeg ser ingen nevneverdig forskjell, den ene har rapsolje og Gilde sin olivenolje, også den ene har 16% kjøtt og den andre 17, pluss at Gilde oppgir at de bruker Jarlsberg og Norvegia ost, men den andre bare hvitost 😭 Det er jo ikke forskjell..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2025 den 19.22):

Hvor leser dere det? Jeg ser ingen nevneverdig forskjell, den ene har rapsolje og Gilde sin olivenolje, også den ene har 16% kjøtt og den andre 17, pluss at Gilde oppgir at de bruker Jarlsberg og Norvegia ost, men den andre bare hvitost 😭 Det er jo ikke forskjell..

Gjett hvem som er hvem.. 😅IMG_7416.thumb.jpeg.79cc749dcd5bc27304bd5651d726393b.jpeg

IMG_7415.thumb.jpeg.9e955c879b5bf03a6c016d819fc30c60.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2025 den 18.33):

Uansett hvor sunn hun er, så har hun gått til sengs med en usunn bransje. Punktum. 
💰

Anonymkode: fea41...2cd

Usunn bransje?

Anonymkode: fb96c...770

Skrevet

Jeg synes den er veldig god. Lettvint når man trenger det og smaker godt. Barna spiser den også. Ikke tenkt over om det skal være for mye peppersmak. 

Skrevet
Undredamen skrev (1 minutt siden):

Jeg synes den er veldig god. Lettvint når man trenger det og smaker godt. Barna spiser den også. Ikke tenkt over om det skal være for mye peppersmak. 

Jeg liker den også, synes den var overraskende god som ferdigmat. 

Anonymkode: 4498c...8fa

Skrevet

Har smakt den en gang, blir ikke gjenkjøp, syns konsistensen og smaken var rar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Gjett hvem som er hvem.. 😅IMG_7416.thumb.jpeg.79cc749dcd5bc27304bd5651d726393b.jpeg

IMG_7415.thumb.jpeg.9e955c879b5bf03a6c016d819fc30c60.jpeg

Jeg beklager å sprekke bobla di men dette er nøyaktig samme ingrediens liste men etter forskjellige standarder. Norsk standard og EU standard. Norsk standard tillater å unnlate å liste opp ingredienser under 1%, EU gjør ikke det. 

Skrevet

Og igjen, jeg har spist de begge lasagnene og de er helt like. Begge bærer preg av å blitt laget billigst mulig, med for lite kjøtt og mye saus, melk og gulrøtter er billigere enn kjøtt. Begge har også billig type lasagneplater, så de er for mye og smaker mer som makaroni. Men, ville vært grei rask middag, hvis ikke Gilde ville ha 160 kroner for den!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg beklager å sprekke bobla di men dette er nøyaktig samme ingrediens liste men etter forskjellige standarder. Norsk standard og EU standard. Norsk standard tillater å unnlate å liste opp ingredienser under 1%, EU gjør ikke det. 

Nåja, at den ene har melk som hovedingrediens, den andre vann, utgjør jo en vesentlig forskjell. Den ene har smør og fløte i seg, den andre melkepulver. 

De er ikke nøyaktig like. 

Anonymkode: 1e3c2...417

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

. Norsk standard tillater å unnlate å liste opp ingredienser under 1%, EU gjør ikke det. 

Kilde som bekrefter dette? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kilde som bekrefter dette? 

Det vil jeg og ha.

Anonymkode: 82e05...0e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er selvfølgelig ikke samme ingrediensliste. Lager du den hjemme på ditt eget kjøkken får du i deg det som står på Ida sin lasagne, kanskje også sitronsyre, siden mange hermetiske tomater inneholder det (dog ikke alle).

Både modifisert maisstivelse og mono- og diglyserider av fettsyrer gjør dette produktet UP. Sitronsyre gjør det ikke UP, men er heller ikke sunt, da det er laget av svartmugg.

Ida sin har ingen av disse. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...