Gå til innhold

Ida Gran Jansens lasagne Gilde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hun er blogger/influenser som  flasher pupper og lepper også. Det hun lever av. Men godt hun er kokk som hun kan leve av når hun blir for gammel til å spille på pupper og lepper i sosiale medier. Det er selvfølgelig positivt.

Anonymkode: cc647...6b0

Vel... hun har knapt pupper og lepper 😂

Hva av verdiskapning bidrar du med nå, midt på en vanlig arbeidsdag? 

Anonymkode: 637d0...158

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel... hun har knapt pupper og lepper 😂

Hva av verdiskapning bidrar du med nå, midt på en vanlig arbeidsdag? 

Hørt om lunsjpause? Hva med deg? Hvorfor er du her inne nå? Midt i beste arbeidstid? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om lunsjpause? Hva med deg? Hvorfor er du her inne nå? Midt i beste arbeidstid? 

Ferie, ligger ved bassengkanten og scroller litt. Blant annet på matoppskrifter fra en rekke matbloggere 😅

Når jeg er på jobb så jobber jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hun er blogger/influenser som  flasher pupper og lepper også. Det hun lever av. Men godt hun er kokk som hun kan leve av når hun blir for gammel til å spille på pupper og lepper i sosiale medier. Det er selvfølgelig positivt.

Her synes jeg du dømmer Ida Gran Jansen alt for hardt og urettferdig.

Hun er en av få influensere som faktisk har noe å komme med. Hun ble kjent som kakebaker og har klart å bli en stor matblogger som har mange spennende oppskrifter og har utgitt flere kokebøker. Det har sikkert hjulpet at hun er ung og vakker, men å sette henne i samme bås som Sofie Elise, Isabel Raad og andre likesinnede, er ikke riktig.

Anonymkode: 1d8e3...350

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie, ligger ved bassengkanten og scroller litt. Blant annet på matoppskrifter fra en rekke matbloggere 😅

Når jeg er på jobb så jobber jeg. 

Så du har ikke lunsjpause på jobb? Men nå må jeg stikke, plikten kaller. Kos deg på ferie, hyggelig å snakke med deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her synes jeg du dømmer Ida Gran Jansen alt for hardt og urettferdig.

Hun er en av få influensere som faktisk har noe å komme med. Hun ble kjent som kakebaker og har klart å bli en stor matblogger som har mange spennende oppskrifter og har utgitt flere kokebøker. Det har sikkert hjulpet at hun er ung og vakker, men å sette henne i samme bås som Sofie Elise, Isabel Raad og andre likesinnede, er ikke riktig.

Anonymkode: 1d8e3...350

Kanskje jeg har blandet henne med noen andre. Jeg var sikker på at hun var en av de ekstremt utseendefikserte bimboene som spiller på kropp og er dårlig forbilde for unge jenter. Har jeg blandet med noen andre, så unnskyld Ida. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haha! Oh, the irony! Den retten er jo helfabrikata og ikke laget fra bunnen av. Er jo minst like ultraprosessert dette som Toro. Kanskje mer også siden Toro er en base man tilsetter friske råvarer selv, mens dette er helfabrikata. Mye kan sies om Toro, men halvfabrikata er ihvertfall bedre enn helfabrikata. 

Skjønner du at det finnes folk som fysisk IKKE KAN lage mat? De kan kanskje sette noe inn i mikroen eller ovnen, varme noe opp i en stekepanne eller kjele, men at de ellers ikke klarer mer. Det er ikke slik at Ida tilbyr ferdigmat til folk som første alternativ - bare et bedre alternativ til de som uansett ville kjøpt helfabrikat.

Endret av katties
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Alt. Kokk, lege, tannlege, lagermedarbeider, farmasøyt, kontormedarbeider, fysioterapeut, regnskapsmedarbeider, butikkmedarbeider, dyrlege, vaskekone osv. Skal jeg fortsette? La Gilde lage ferdigmat med ens navn på og posere med trutmunn og pupper på Instagram er IKKE jobb! Hvem som helst kan vel få navnet sitt på et produkt om de bretter seg ut i sosiale medier. 

Ja fortsett gjerne. Så lenge folk har lovlig inntekt så er det en jobb og det er vel bra at de har?

Men vet du egentlig hvem Ida Gran Jansen er? For det høres ikke slik ut

Anonymkode: fb96c...770

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så du har ikke lunsjpause på jobb? Men nå må jeg stikke, plikten kaller. Kos deg på ferie, hyggelig å snakke med deg. 

Da er jeg meg kollegaer, og koser meg med pause fra skjerm. På hjemmekontoret pleier jeg å ta på meg joggeskoene, og gå eller løpe en tur. 

Men gå tilbake til liksom-jobben din, du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg selv lar meg lokke av "kjendisnavn" på enkelte produkter - f.eks. Brimis Fjorland-produkter, men nå er jo han en gamel og svær anerkjent kokk og mener noe med det han holder på med og har gjort det hele livet.

Det blir litt annet med mer lettvinte "kokkekjendiser" og ikke minst diverse "helseinfluensere" som skal ha sin avanse på sine produkter for å vise trynet sitt. Da styrer jeg bevisst unna. Speiselt når man forstår at utseende spiller en ganske stor rolle...

Anonymkode: f3fc0...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 1.05):

Orker ikke støtte bloggere/influensere. Lag heller maten selv eller eventuelt kjøp Toro eller Fjordland. Støtter man disse helvetes bloggene blir man heller aldri kvitt dem. Støtter man dem ikke må de finne seg en ordentlig jobb i stedet for å vise seg frem på Instagram. 

Oi, du var noe bitter da. 😛 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Må innrømme at jeg selv lar meg lokke av "kjendisnavn" på enkelte produkter - f.eks. Brimis Fjorland-produkter, men nå er jo han en gamel og svær anerkjent kokk og mener noe med det han holder på med og har gjort det hele livet.

Det blir litt annet med mer lettvinte "kokkekjendiser" og ikke minst diverse "helseinfluensere" som skal ha sin avanse på sine produkter for å vise trynet sitt. Da styrer jeg bevisst unna. Speiselt når man forstår at utseende spiller en ganske stor rolle...

Anonymkode: f3fc0...b00

Å gå etter utseendet er noe av det dummeste man kan gjøre. Hun er jo bare naturlig per - ikke en av de som opererer og fyller ting. Kompetanse har lite med utseende å gjøre. Folk har ellers faktisk prøvd å stole mer på stygge folk, for de "er vel sikkert ærlige, for de spiller ikke på utseendet", slik som Mikayla Noguiera... men de lyver jaggu ikke mindre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (På 10.4.2025 den 0.11):

Men det er jo fryktelig enkelt å lage lasagne da - trenger absolutt ikke Toro.

Hvit saus: helmelk, smør, mel, gulost, salt og pepper

Rød saus: stekt kjøttdeig, hallene tomater, kan tilsette litt tomatpasta, salt, pepper, og kan bruke krydre som oregano, timian eller rosmarin, hvis man vil være fancy.

Legge lasagneplater, rød saus, lasagneplater hvit saus, osv. Toppe med ost. Man trenger absolutt ikke noe kompliserte greier til lasagne.

Du gjør det nok ikke med vilje, men sånne svar er faktisk ganske nedlatende. 

Jo, for noen er det å lage lasagne ganske vanskelig. En god lasagne er også tidkrevende. 

Husk at folk kan ha HELT andre helsemessige forutsetninger enn deg for å lage mat. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NoaideBiehtar skrev (22 minutter siden):

Du gjør det nok ikke med vilje, men sånne svar er faktisk ganske nedlatende. 

Jo, for noen er det å lage lasagne ganske vanskelig. En god lasagne er også tidkrevende. 

Husk at folk kan ha HELT andre helsemessige forutsetninger enn deg for å lage mat. 

Noe jeg selv også allerede har nevnt i tråden. Som er grunnen til ar enkelte må ty til ferdigmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 12.27):

Kanskje jeg har blandet henne med noen andre. Jeg var sikker på at hun var en av de ekstremt utseendefikserte bimboene som spiller på kropp og er dårlig forbilde for unge jenter. Har jeg blandet med noen andre, så unnskyld Ida. 

Hun er på ingen måte den typen som du skisserer her. 

Anonymkode: 09c78...3fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (På 10.4.2025 den 0.11):

Men det er jo fryktelig enkelt å lage lasagne da - trenger absolutt ikke Toro.

Hvit saus: helmelk, smør, mel, gulost, salt og pepper

Rød saus: stekt kjøttdeig, hallene tomater, kan tilsette litt tomatpasta, salt, pepper, og kan bruke krydre som oregano, timian eller rosmarin, hvis man vil være fancy.

Legge lasagneplater, rød saus, lasagneplater hvit saus, osv. Toppe med ost. Man trenger absolutt ikke noe kompliserte greier til lasagne.

Men Toro sin har den ultimate smaken😍. Like god dagen etter også.

Anonymkode: b9123...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...