AnonymBruker Skrevet 9. april 2025 #21 Skrevet 9. april 2025 Hvis Han ikke kommenterte noe av det du skrev, men bare skrev om seg og sitr, ville du likt det? Anonymkode: 9693c...945 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2025 #22 Skrevet 9. april 2025 Det beskrives mange uinteresserte, kjipe og/eller tafatte menn på dette forumet. Han her, derimot, gjør jo absolutt alt han kan i møte med en skikkelig påfallende og uvanlig kommunikasjonsstil fra TS sin side. TS snakker om alt mulig, uten noe reelt forsøk på å prate om en bestemt ting eller å ha noen naturlig samtale. Det er klart han da gjør så godt han kan for i hvert fall å synliggjøre at han leser alt. Han viser tydelig interesse og svarer på alt, og han stiller til og med oppfølgingsspørsmål. TS gjør det langt mer krevende enn det trenger å være å ha noen naturlig flyt i samtalen. Skjønner virkelig ingenting av hva han liksom gjør galt her. Alternativene hans er å hoppe bukk over det TS skriver til ham, eller å gjøre kommunikasjonen enda mer oppstyltet ved å svare på alt og i tillegg legge ut om egne greier i novelleform. Anonymkode: 197e2...9d0 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2025 #23 Skrevet 9. april 2025 Jeg ville skrevet tilbake sånn som det svaret du fikk. Du skriver jo ingenting som er utgangspunkt for en genuin samtale her, kun random opplysninger, helt overflatisk. Som er helt ok, men som ikke passer hvis du ønsker noe mer nært. Skriv roligere, med bedre innhold og spør ham om noe mer interessant. Jeg ville ment du er litt slitsom og uinteressant, hvis jeg fikk slike meldinger. Beklager å være så direkte, ikke det du vil høre, men det er ærlig ment. Anonymkode: 7e47d...73a 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2025 #24 Skrevet 9. april 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): i møte med en skikkelig påfallende og uvanlig kommunikasjonsstil fra TS sin side. TS snakker om alt mulig, uten noe reelt forsøk på å prate om en bestemt ting eller å ha noen naturlig samtale. Min kommuniserer sånn her, både digitalt og analogisk. Det kalles også en monolog. Hun er egentlig ikke interessert i oss, hun bare skal fortelle alt hun selv har gjort. Anonymkode: 94bef...149
AnonymBruker Skrevet 9. april 2025 #25 Skrevet 9. april 2025 Han viser at han har lest det du skrev og han svarer på det du spør om. Spør spørsmål og viser at han er interessert i å vite om dagen din. Det er jo et helt kurant svar, jeg ser ikke problemet. Hvis du ikke liker denne måten å kommunisere på, så bør du kanskje ikke skrive slike meldinger selv? Hvis du ikke vil få "synd avocadoen var overmoden" så behøver du kanskje ikke nevne dem heller? Anonymkode: 473d7...274 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2025 #26 Skrevet 11. april 2025 AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 23.31): Sannsynligvis fordi du starter en samtale med 5 forskjellige tema. Da blir motparten så overveldet at svarene blir slike. Anonymkode: 4ed38...af0 Akkurat! Jeg gjør akkurat det samme. Anonymkode: 4f63c...100 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2025 #27 Skrevet 11. april 2025 Du har altfor mange temaer i samme melding, og han prøver bare å "rekke over" alle når han svarer. Skriv "enklere" meldinger med en eller to ting av gangen, og sleng gjerne på et spørsmål eller to, så skal du se det blir enklere å svare! Anonymkode: f9ac6...9c0 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2025 #28 Skrevet 11. april 2025 Hvordan hadde du foretrukket at han svarte deg da TS? Vis gjerne et eksempel. Anonymkode: 4f63c...100 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2025 #29 Skrevet 11. april 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan hadde du foretrukket at han svarte deg da TS? Vis gjerne et eksempel. Anonymkode: 4f63c...100 Jeg er ikke ts, men feks med egne meninger og innspill da. Blir kjedelig når det blir sånn Hei, jeg hadde en fin dag, var på fjellet Å var du på fjellet, bra det var en fin dag Jeg har blitt sjuk så jeg kan ikke komme. Har du blitt sjuk og ikke kan komme uff da. Osv. Anonymkode: a0442...e00 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2025 #30 Skrevet 11. april 2025 Du moser mye inn i en melding her, og han er jo bare oppmerksom og svarer på alt du skriver. Og får klemt inn et spørsmål til deg også. Jeg skjønner heller ikke helt hva du tenker han skal svare. Skal han overse avocado-historien i svaret sitt, eller skal han fortelle om sin egen opplevelse med en annen frukt eller grønnsak? Trump må han jo svare på, du stiller jo spørsmål om det. Dersom du ønsker at han ikke bare skal reptere det du skriver, så kan du prøve å skrive mindre. Det er liksom ikke plass til noe mer enn å anerkjenne, kommentere og svare på alt det du skriver. Meldingen blir for lang om han skal legge til noe mer. Anonymkode: af653...ccc 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2025 #31 Skrevet 11. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke ts, men feks med egne meninger og innspill da. Blir kjedelig når det blir sånn Hei, jeg hadde en fin dag, var på fjellet Å var du på fjellet, bra det var en fin dag Jeg har blitt sjuk så jeg kan ikke komme. Har du blitt sjuk og ikke kan komme uff da. Osv. Anonymkode: a0442...e00 I TS sitt eksempel, hvilket svar ville du foretrukket istedet? Anonymkode: 4f63c...100 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2025 #32 Skrevet 11. april 2025 Ja, dette var dagens! Tenk å skrive en sånn melding og så klage på HANS høflige svar! Du serverer jo en suppe av totalt uvesentlige og uinteressante ting i samme melding. Jeg hadde aldri orket å svare på noe sånt som det der. Anonymkode: ae457...9d9 4 2
lillevill Skrevet 13. april 2025 #33 Skrevet 13. april 2025 AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 23.04): Noen som har erfaring med "sånne" mennesker? Jeg kan feks skrive at "Jeg kjøpte avokado på butikken idag, alle var overmodne😵 Var forresten kjempehyggelig å se deg igår😍 Helt sykt som Trump holder på, hvordan tror du dette går? Stikker og trener nå, skal du noe gøy?🥳". Riktignok på en litt hyggeligere og mer engasjerende måte, haha. Og får til svar "Fint at du fikk kjøpt avokadoer, synd de var overmodne😵. Var kjempehyggelig å se deg også😍 Når vil du sees igjen? Ja han holder på som en gal. Får håpe det kommer noen voksne på jobb. God trening, jeg vurderer å gå en tur🥳 Bra dag på jobb? Altså hyggelig, kan være morsom i blant, stiller alltid oppfølgingsspørsmål og viser interesse. Men det føles som å snakke til en skoleelev som skal omformulere det jeg skriver ved å bruke egne ord iblant. Så, hva er greia? Er det noe å bry seg om? Anonymkode: 8bec1...4f1 Meldingen din inneholder mange beskjeder og er ganske kaotisk. Som om du har mange tanker i hodet på en gang. Det hadde holdt med stikker på trening, hva gjør du a? Feks. Da får du nok et bedre svar, for nå blir han bare overveldet aog føler han må svare på alt. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2025 #34 Skrevet 13. april 2025 Kjæresten skriver også sånn. Kjempekjedelig på snap/sms, men fortsatt høflig og oppmerksom. Det var likevel full klaff når vi møttes, men fortsatt ingen højdare å snappe med han. Han svarer altså fort og er oppmerksom, men vi har det veldig mye kjekkere sammen «live» Anonymkode: c08e7...e5f
Nettinettet Skrevet 13. april 2025 #35 Skrevet 13. april 2025 AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 0.04): Noen som har erfaring med "sånne" mennesker? Jeg kan feks skrive at "Jeg kjøpte avokado på butikken idag, alle var overmodne😵 Var forresten kjempehyggelig å se deg igår😍 Helt sykt som Trump holder på, hvordan tror du dette går? Stikker og trener nå, skal du noe gøy?🥳". Riktignok på en litt hyggeligere og mer engasjerende måte, haha. Og får til svar "Fint at du fikk kjøpt avokadoer, synd de var overmodne😵. Var kjempehyggelig å se deg også😍 Når vil du sees igjen? Ja han holder på som en gal. Får håpe det kommer noen voksne på jobb. God trening, jeg vurderer å gå en tur🥳 Bra dag på jobb? Altså hyggelig, kan være morsom i blant, stiller alltid oppfølgingsspørsmål og viser interesse. Men det føles som å snakke til en skoleelev som skal omformulere det jeg skriver ved å bruke egne ord iblant. Så, hva er greia? Er det noe å bry seg om? Anonymkode: 8bec1...4f1 Jeg skjønner hva du mener – noen ganger kan det føles som man får svar fra en AI-bot som speiler alt du skriver 😅 Det kan gi en litt mekanisk følelse, og det er lov å kjenne på at det ikke helt klikker i stilen. Men sånn rent objektivt – så svarer han jo på alt, viser interesse, inviterer til nytt møte og stiller oppfølgingsspørsmål. Mange sitter med helt motsatt problem: at den andre ikke gidder å spørre, ikke husker detaljer, eller bare svarer med "Haha" og tomme emojis. Kanskje det som egentlig skjer her, er at du ikke kjenner den gnisten du håpet på – og derfor blir du ekstra var på formen? Det er lov. Men da kan det være fint å være ærlig med deg selv: Er det kommunikasjonsstilen som er turn-off, eller prøver du å finne en "logisk grunn" til å forklare en manglende magefølelse? Noen av de fineste relasjonene starter med trygge, balanserte meldinger som dette – og så kommer humoren, spenningen og lekenheten når man slapper mer av sammen. Kanskje det er verdt en kaffe eller to til før du bestemmer deg? 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2025 #36 Skrevet 13. april 2025 AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 7.28): Hvordan hadde du foretrukket at han svarte deg da TS? Vis gjerne et eksempel. Anonymkode: 4f63c...100 Jeg lurer fremdeles. Anonymkode: 4f63c...100 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2025 #37 Skrevet 13. april 2025 Det er veldig mye informasjon på en gang, du må gi han rom til å slippe til med egne temaer og tanker, så blir det kanskje bedre. Anonymkode: df4d8...76f 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2025 #38 Skrevet 15. april 2025 AnonymBruker skrev (På 11.4.2025 den 7.33): Jeg er ikke ts, men feks med egne meninger og innspill da. Blir kjedelig når det blir sånn Hei, jeg hadde en fin dag, var på fjellet Å var du på fjellet, bra det var en fin dag Jeg har blitt sjuk så jeg kan ikke komme. Har du blitt sjuk og ikke kan komme uff da. Osv. Anonymkode: a0442...e00 Takk for svar alle sammen. Meldingen i HI var ikke et reelt eksempel, men mer for å vise hva jeg mener med at han gjentar mine ord med en bitteliten vri, slik som siterte ab kanskje forklarer bedre. Et eksempel på en samtaleform som ihvertfall jeg synes er mer engasjerende er (med ab sitt første eksempel) "Hei, jeg hadde en fin dag, var på fjellet" "Herlig!! Ble det slalåm eller er du fortsatt for pinglete?😘" "Hahah gjett om det ble! Nå ligger jeg i hardtrening for å slå deg i nedoverbakkene. Gleder meg til å vise deg hvem av oss som er pingle😘 Har du hatt en bra dag?" "Så GØY!! At du likte det, mener jeg. Resten er så urealistisk at det blir vanskeligere å forholde seg til. Men da blir du med meg i bakken en dag, da? Dagen var fylt med kanelboller og jobb: 7/10!" Om dere skjønner hva jeg mener? En samtale, liksom? Jeg ser at han er høflig, interessert og oppmerksom, og setter stor pris på det. Men i lengden er det jo fint med litt mer innhold. Jeg lurer egentlig litt på om en person kan svare sånn i begynnelsen fordi han er nervøs, vil bli likt eller whatever, og om det kan endre seg når man blir enda bedre kjent? Anonymkode: 8bec1...4f1
FrkSolsikke Skrevet 15. april 2025 #39 Skrevet 15. april 2025 De fleste menn blir litt satt ut av så mye info i en melding. Gjør det enkelt. Spør om en ting av gangen. Du oppleves masete og intens av andre. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2025 #40 Skrevet 15. april 2025 AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 8.22): Har en venninne som kan finne på å svare sånn. Tror de bare prøver å være høflige og oppmerksomme. Anonymkode: 0c437...f47 Tror du har rett. Hvis de parer med noe de selv har opplevd risikerer de «alt handler ikke om deg» nå var det jeg som opplevde dette og må ha støtte , omsorg, forståelse, bla bla. Anonymkode: 2e176...376
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå