Gå til innhold

Han bare gjentar det jeg skriver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med "sånne" mennesker? Jeg kan feks skrive at "Jeg kjøpte avokado på butikken idag, alle var overmodne😵 Var forresten kjempehyggelig å se deg igår😍 Helt sykt som Trump holder på, hvordan tror du dette går? Stikker og trener nå, skal du noe gøy?🥳". Riktignok på en litt hyggeligere og mer engasjerende måte, haha. Og får til svar "Fint at du fikk kjøpt avokadoer, synd de var overmodne😵. Var kjempehyggelig å se deg også😍 Når vil du sees igjen? Ja han holder på som en gal. Får håpe det kommer noen voksne på jobb. God trening, jeg vurderer å gå en tur🥳 Bra dag på jobb?

Altså hyggelig, kan være morsom i blant, stiller alltid oppfølgingsspørsmål og viser interesse. Men det føles som å snakke til en skoleelev som skal omformulere det jeg skriver ved å bruke egne ord iblant. 

Så, hva er greia? Er det noe å bry seg om? 

Anonymkode: 8bec1...4f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror jeg kan skrive litt på denne måte innimellom. Tror han bare vil svare på alt du skriver om, ville ikke tenkt noe mer over det egentlig.

Anonymkode: 7712d...362

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med han istedenfor å sende desse snapene😅 hvem bryr seg om overmonte avokadoer. Så han er høflig om ikke annet🤣

Anonymkode: c8761...8cd

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svarer sånn med folk jeg føler jeg egentlig ikke kjenner eller at det er en slags «vegg» mellom oss. Med folk jeg kjenner godt er jeg ikke like redd for å skrive med mer attitude og emojier. Men samtaler som dette er for meg et prakt eksemplar på noen som samtalen er litt Klein fordi man ikke kjenner personen så godt

Anonymkode: 05052...b85

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir veldig mye på en gang! Nesten som et angrep med info! Hadde ikke forventet at mottaker skal svare ut hver eneste setning! For meg er dette en hyggelig melding, men likevel voldsomt hvis en forventer at den du sender til skal svare ut alt! 

Anonymkode: f64a4...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ganske ledende spørsmål, som forventer et svar, så da blir det fort bare svar. Syns jo svarene var engasjerende ut fra hvordan teksten før var. Dere har kanskje ikke fått kommunikasjonen til å flyte helt, men du er nok og «sånne» mennesker i denne sammenhengen.
Mindre referat og mer refleksjon. Hva var det du likte du med siste møtet f.eks, hvilke følelser framkalte det etc etc. 

Anonymkode: bcf18...754

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er akkurat slik jeg skriver hvis jeg ikke er noe særlig interessert i personen som skrev til meg først.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir veldig mye på en gang! Nesten som et angrep med info! Hadde ikke forventet at mottaker skal svare ut hver eneste setning! For meg er dette en hyggelig melding, men likevel voldsomt hvis en forventer at den du sender til skal svare ut alt! 

Misforstod litt! Det jeg mener er at hvis du sender så mye info på en gang, tror mage at de må svare på alt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sannsynligvis fordi du starter en samtale med 5 forskjellige tema. Da blir motparten så overveldet at svarene blir slike. 

Anonymkode: 4ed38...af0

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sannsynligvis fordi du starter en samtale med 5 forskjellige tema. Da blir motparten så overveldet at svarene blir slike. 

Anonymkode: 4ed38...af0

Dette, du skriver for mye ts og han prøver bare å være høflig å svare deg på alt.

Anonymkode: 91760...f9d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han vil bare vise at han leser alt og så finner han ingen åpning for å skrive noe mere når det blir så mye på en gang. Som en skriver, bruk reflekterende spørsmål og hold deg til ett tema av gangen.

Den avokadoen jeg kjøpte i dag var dårlig, har du noen tips til hvor de pleier å ha gode avokado?

Trump, hva tenker du om han og det han holder på med?

Jeg blir litt urolig mtp alt som skjer i lyset av ting Trump gjør,...etc

Anonymkode: 2c50b...062

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Snakk med han istedenfor å sende desse snapene😅 hvem bryr seg om overmonte avokadoer. Så han er høflig om ikke annet🤣

Jeg misforsto også hovedinnlegget. Skriver du alt det der i en mld? Trodde det var eksempler på forskjellige mld. Du roter jo sammen alt mulig, hvordan kan han svare på alt det der😂😂😂😂😂😂😂😂

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler jeg fikk kreft i hodet av å lese hele mld du sendte ham, TS. Håper det egt var flere mld du bare satte sammen i HI…

Anonymkode: 8d8b8...a62

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Et så detaljert svar betyr at han liker deg. 

Jeg håper forøvrig dere er tenåringer…..:…………….

Anonymkode: 86ec7...0c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en venninne som kan finne på å svare sånn. Tror de bare prøver å være høflige og oppmerksomme.

Anonymkode: 0c437...f47

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen som har erfaring med "sånne" mennesker? Jeg kan feks skrive at "Jeg kjøpte avokado på butikken idag, alle var overmodne😵 Var forresten kjempehyggelig å se deg igår😍 Helt sykt som Trump holder på, hvordan tror du dette går? Stikker og trener nå, skal du noe gøy?🥳". Riktignok på en litt hyggeligere og mer engasjerende måte, haha. Og får til svar "Fint at du fikk kjøpt avokadoer, synd de var overmodne😵. Var kjempehyggelig å se deg også😍 Når vil du sees igjen? Ja han holder på som en gal. Får håpe det kommer noen voksne på jobb. God trening, jeg vurderer å gå en tur🥳 Bra dag på jobb?

Altså hyggelig, kan være morsom i blant, stiller alltid oppfølgingsspørsmål og viser interesse. Men det føles som å snakke til en skoleelev som skal omformulere det jeg skriver ved å bruke egne ord iblant. 

Jeg hadde ikke holdt ut, jeg hadde en kjæreste som alltid sa sånt på sms (back then). Det viste seg at han egentlig ikke hadde så mange tanker og meninger selv. Skal ikke dømme den fyren din som det, men VELDIG slitsomt hvis man bare får reflektert tilbake det en selv sier over lang tid. 

Anonymkode: a0442...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har droppet en del sånne. Det er liksom en greie at det er en del damer på Tinder som svarer i ja/nei/du da?, og de orker jeg bare ikke. Må bære hele samtalen selv og får ingenting tilkbake.

Anonymkode: ce1c4...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Altså, hvordan hadde du reagert om han ikke svarte på noe av det...?!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å svare i fullstendige setninger, om jeg er usikker på hva som menes. Korte ord gjør samtalen mer effektiv og morsom noen ganger. Det er ikke alle som har tid eller ork til å svare i det vide og det breie. Det er det samme for meg hva slags respons jeg får, bare jeg ser det har en sammenheng med det jeg skriver, og opplever at mottakeren har forstått mitt budskap. 

Noen ganger syns jeg det kan være vanskelig å vite hva jeg skal spørre om. Nettopp fordi jeg ikke kjenner den andre personen og er redd for å trøkke de på tærne, eller at de skal bli fornærmet og sur på meg, så da er jeg heller litt forsiktig enn brå. 

Jeg foretrekker bildekommunikasjon og humor. Er det en person som er frempå, virker interessert, og stiller meg spørsmål, så kan jeg gjøre det samme tilbake. 

Jeg gjør det jeg kan for å virke oppriktig interessert i den andre, og det de interesserer seg for, om det er noe som interesserer meg. 

Anonymkode: 7a93b...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde fått helt noia av den meldingen din og ikke svart tilbake på 90% av den haha, han liker deg jo skikkelig og prøver desperat og legge inn like mye energi i meldingene som deg 🤭 

Anonymkode: 22654...9f2

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...