AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Noen som har fått det? Hvordan var det? Jeg skal ha det i forbindelse med MR av øre/hals. Anonymkode: 73b24...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Mange år siden, fikk det da jeg skulle ta MR av hodet. Følte meg varm og litt følelse av at jeg tisset på meg, men det hele opplevdes som veldig uproblematisk og greit Anonymkode: 07f54...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Merker lite til det, anna enn att jeg nok er særs varmblodig av meg, for hos meg føles væsken iskald ut Anonymkode: 3e176...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange år siden, fikk det da jeg skulle ta MR av hodet. Følte meg varm og litt følelse av at jeg tisset på meg, men det hele opplevdes som veldig uproblematisk og greit Anonymkode: 07f54...9d8 Takk for svar 😊 Anonymkode: 73b24...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merker lite til det, anna enn att jeg nok er særs varmblodig av meg, for hos meg føles væsken iskald ut Anonymkode: 3e176...02f Takk for svar 😊 Anonymkode: 73b24...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har MS og har tatt MR av hode og rygg mange ganger med kontrast. Merker ingen forskjell med og uten kontrast. Verken under MR eller etterpå. Går helt fint. Anonymkode: b477e...090 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Hadde CT av tarmen, å fikk beskjed om at kontrastvæsken ville kjennes varm ut - noe som stemte. Men det står ikke på så lenge, det er ikke vondt, mer ubehagelig. Anonymkode: 6ad3e...3be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden (endret) Jeg tar MR regelmessig av hodet. Noen ganger er det litt kaldt, andre ganger merker jeg det ikke. Går så greit så 😄 Endret 15 timer siden av Stor pike 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden Har tatt CT av nyrer, urinveier og tykktarm og fått kontrastvæske intravenøst 5 ganger i løpet av de siste 2 årene. Blir kjempevarm og det kjennes ut som du tisser på deg (du gjør ikke det) og får en varm følelse bak i halsen som smaker litt som spylevæske lukter. Har astma så jeg blir litt tett og får også hjertebank. Følelse/smak går fort over og merker ingenting i etterkant. Anonymkode: 72415...1d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden Tatt ct med kontrast flere ganger, merket ikke annet enn en rar følelse i munnen og at man føler man tisser på seg/varme følelse. Anonymkode: 22a88...e5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Tok CT med kontrast for tre-fire uker siden for første gang. Veldig rar følelse, varmen bredte seg liksom fra veneflonen og videre utover i kroppen, kunne kjenne hvor langt den hadde kommet.... Også føles det som om man må tisse på seg når det kommer så langt. Følte meg litt småuggen i kort tid, maks 1-2 minutter, mens jeg lå der. Overhodet ikke noe problem mens det sto på altså, bare en følelse jeg aldri har kjent før. Anonymkode: 5103e...567 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Får det så å si hver gang jeg tar MR. Som er 4 ganger i året ca. Jeg er så stresset over følelsen av å tisse på meg at jeg legger ikke merke til stort annet. Det er så for jævlig! Må bruke bind for å være sikker på at jeg ikke skvetter en dråpe eller en dam. 😅Bruker det kun for å roe ned tankekjøret og frykten for å tisse meg ut i trommelen. Har et par ganger kjent det gå inn i armen, en varme/svie. Men det går fort over. Aldri merket smaken i munnen. Det er litt rart, for når jeg får intravenøst væske ellers så smaker jeg det i munnen og blir veldig kvalm av smaken. Men følelsen av å tisse meg ut overgår absolutt alt, så jeg legger ikke merke til noe annet under MR. Anonymkode: efc88...198 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Som flere andre her har jeg merket litt varme og litt følelse av at jeg holder på å tisse på meg, men ikke noe ubehag av betydning. Anonymkode: a6ae3...a7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Føltes som jeg nesten tisset på meg, ellers ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Jeg spyr som en gris i tillegg til at jeg blir varm og tissetrengt, så jeg får Prednisolon dagen før og samme dag som undersøkelsen for å motvirke dette. Det er heldigvis bare noen få som får denne reaksjonen. Anonymkode: c5580...226 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden Jeg merket kun de første sekundene de begynner å injisere, etter det ingen ting. Hverken kulde eller varme, og heller ingen følelse av å tisse på meg. Ble bare litt svimmel når jeg reiste meg opp etter undersøkelsen. Bare å puste og tenkte at det er fort gjort, ikke noe å bekymre seg for. Skulle du føle ubehag eller hvis noe ikke føles greit, så gir du bare beskjed også tar det godt vare på deg. Du kan med fordel gi beskjed om at du er litt engstelig for kontrastvæska, slik at de ansatte kan være litt ekstra oppmerksomme på deg. Anonymkode: 5a1d8...3f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden Jeg kasta opp, men tror jeg var allergisk. Når jeg skulle ta det andre gang trodde ikke legen på meg at jeg reagerte på det og ga meg allikavel, endte meg at jeg kasta opp og dro av meg veneflonen så det kom blod overalt. Relativt sjelden reaksjon. Anonymkode: 00e4d...a21 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Del Skrevet 14 timer siden Det er ikke vanlig å bli varm av MR kontrast. Tror mange her blander med CT. MR kontrast kjennes vanligvis ikke i det hele tatt, CT kontrast kjennes så og si alltid. Anonymkode: 1548b...d67 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Del Skrevet 14 timer siden Takk for alle gode svar 😊 Anonymkode: 73b24...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke vanlig å bli varm av MR kontrast. Tror mange her blander med CT. MR kontrast kjennes vanligvis ikke i det hele tatt, CT kontrast kjennes så og si alltid. Anonymkode: 1548b...d67 Er det forskjell på det å? Anonymkode: 73b24...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå