lillebamsemums Skrevet tirsdag kl 09:30 #21 Del Skrevet tirsdag kl 09:30 Vet at flere venner og bekjente har brukt Stokke yoyo som nevnt tidligere her. Noen som vet om najell nestet kan brukes på fly? Evt kanskje det er lettere å bære med seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:41 #22 Del Skrevet tirsdag kl 09:41 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men dette er helt feil! Stokke yoyo er kabingodkjent, og går som håndbagasje på stort sett alle fly. Har flydd mye til bl.a. Spania og Nederland med den vognen som håndbagasje og det går alltid helt utmerket. Anonymkode: a7875...1f7 I følge målene til flyselskapene er Stokke yoyo for stor (sas og Norwegian). Man kan risikere å ikke få vogna inn i kabinen. Noen håndhever den regelen strengere enn andre. Men i prinsippet er den for stor, men som regel går det greit. Anonymkode: a2406...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grab Skrevet tirsdag kl 09:48 Forfatter #23 Del Skrevet tirsdag kl 09:48 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så rart at du fikk det svaret. Jeg ser vogner ved gate daglig. De blir hentet av en stuer og lastet på flyet. Første de tar ut igjen på destinasjon er vogna. Den setter de som oftest rett utenfor flydøren. Jeg hadde bare tatt med vogn frem til gate, du får den jo med deg uansett. Anonymkode: 45871...b91 Kanskje vært lurt å hatt en billig en som man ikke er så redd for da, visst den blir lastet på flyet. For vår vogn var pakket inn i prampack sist og allikevel var noen av delene blitt bøyd. men det går greit med vogn gjennom sikkerhetskontrollen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:27 #24 Del Skrevet tirsdag kl 11:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så rart at du fikk det svaret. Jeg ser vogner ved gate daglig. De blir hentet av en stuer og lastet på flyet. Første de tar ut igjen på destinasjon er vogna. Den setter de som oftest rett utenfor flydøren. Jeg hadde bare tatt med vogn frem til gate, du får den jo med deg uansett. Anonymkode: 45871...b91 Tusen takk for svar! Anonymkode: 85a8c...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet tirsdag kl 13:00 #25 Del Skrevet tirsdag kl 13:00 Vi har fått med oss babyjogger city tour 2 (trille) som håndbagasje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:04 #26 Del Skrevet tirsdag kl 13:04 Jeg har en buggaboo ant som aksepteres som håndbagasje 😊 Anonymkode: 185c5...a73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet tirsdag kl 13:05 #27 Del Skrevet tirsdag kl 13:05 Tjoheiii skrev (4 minutter siden): Vi har fått med oss babyjogger city tour 2 (trille) som håndbagasje Denne har vi også brukt som håndbagasje og reisetrille. Den er dog ikke særlig god, med lette og humpete hjul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:59 #28 Del Skrevet tirsdag kl 14:59 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Joda, babyzen yoyo går som håndbagasje hos de fleste flyselskap, og har en liggedel til de minste. Det er ikke noen fullverdig vogn som jeg ville hatt som eneste vogn, men til reise funker den. Den er ikke spesielt billig, dessverre. Anonymkode: 2a673...e22 Den har også dårlig demping, så jeg ville ikke brukt den til en baby. Men det funker til større barn. OBS at enkelte flyselskap har andre grenser for håndbagasje, hvor YoYo ikke nødvendigvis passer. Skal dere fly mye, vil jeg anbefale å kjøpe en brukt vogn på stedet dere skal til (hvis dere skal besøke familie) som står der fast, eller bruke bæretøy. Anonymkode: 2c66a...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:01 #29 Del Skrevet tirsdag kl 15:01 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dette er bestemt av flyselskapene. Er vognen for stor til å ha i cabin, så hjelper det ikke å spørre om godkjennelse noen dager før. Ta vognen med til gate og be om at vognen settes ved flydøren da dere har landet. Da får du brukt vognen så lenge det lar seg gjøre. Ombord har du ikke behov eller mulighet til å bruke den uansett. Mvh OSL ansatt Anonymkode: 45871...b91 Da ville jeg i tilfelle hatt en billig reisevogn. Ikke en vogn til 10-15k pluss. Ikke alltid vogna overlever en slik flytur. Anonymkode: 2c66a...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet onsdag kl 11:10 #30 Del Skrevet onsdag kl 11:10 Rosa Dartle skrev (22 timer siden): Denne har vi også brukt som håndbagasje og reisetrille. Den er dog ikke særlig god, med lette og humpete hjul. Funker absolutt ikke på norsk vinterføre/grusføre, nei🤭 vi har hatt den som sovevogn i barnehagen og på hytteturer, liten å nett å få inn og ut av bil🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet torsdag kl 05:14 #31 Del Skrevet torsdag kl 05:14 Tjoheiii skrev (18 timer siden): Funker absolutt ikke på norsk vinterføre/grusføre, nei🤭 vi har hatt den som sovevogn i barnehagen og på hytteturer, liten å nett å få inn og ut av bil🥰 Eller brostein på reise, herregud 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:25 #32 Del Skrevet torsdag kl 05:25 Reisevognen vår er bittelitt større enn målene for håndbaggasje, men vi har fått den med inn på flyet både på sas, Norwegian og Ving. Vi triller ned til flyet og slår den sammen der. Vi har Elodie Mondo, den kan legges nesten helt ned i ryggen. Anonymkode: 045dd...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:44 #33 Del Skrevet torsdag kl 20:44 Grab skrev (På 7.4.2025 den 16.37): Hei. Vi har en baby på 5 uker, fremover må vi fly ofte fra Bergen til Oslo med baby. Ofte bare dagsturer. Vet noen om en vogn baby kan bruke som man kan ta med som håndbaggasje? Og ikke koster evig mye. Nå har jeg funnet en til som er innenfor SAS og Norwegian sine håndbagasjemål. Så totalt finnes disse 4 så vidt jeg vet: Bugaboo ant Silvercross jet 1-3 Cybex Libelle GB pockit Har ikke tatt hensyn til pris. Anonymkode: 85a8c...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:51 #34 Del Skrevet torsdag kl 20:51 Jeg har flydd med bugaboo ant i håndbagasje både til Spania og Kreta ☺️ Anonymkode: 9eedf...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:56 #35 Del Skrevet torsdag kl 20:56 lillebamsemums skrev (På 8.4.2025 den 11.30): Vet at flere venner og bekjente har brukt Stokke yoyo som nevnt tidligere her. Noen som vet om najell nestet kan brukes på fly? Evt kanskje det er lettere å bære med seg? Hverken najell eller andre bærebager passer målene til håndbagasje på fly. Anonymkode: 36284...d37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:03 #36 Del Skrevet torsdag kl 21:03 Sjekk bugaboo ant (må kjøpes brukt på Finn)! Anonymkode: 200ba...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet torsdag kl 21:06 #37 Del Skrevet torsdag kl 21:06 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hverken najell eller andre bærebager passer målene til håndbagasje på fly. Anonymkode: 36284...d37 Reiste med det på tirsdag. Funket veldig fint. La bare stelle baggen i nestet og opp i hylla. Fikk til og med hjelp fra flyvertinnen med å legge det opp. Om man evt får noe på det så er det bare å ta ut platene. Reiste med Norwegian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå