Gå til innhold

Seteleie eller keisersnitt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tok keisersnitt. Feilet vendingsforsøk, og syntes ikke det var verdt risikoen. Fikk ikke lov å føde i basseng heller, så da ville jeg heller ha keisersnitt enn å ha en ubehagelig fødselsopplevelse. Kommer helt an på hva du selv føler deg trygg med, og hvor kompetent du selv føler sykehuset virker som. I Stavanger er de eksperter på setefødsler, og de som jobber der vil anbefale det til alle som kommer dit. 

Anonymkode: 00c03...e22

Hvordan hjelper det egentlig å være eksperter på keisersnitt hvis ungen setter seg fast på vei ut?

Anonymkode: f9196...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan hjelper det egentlig å være eksperter på keisersnitt hvis ungen setter seg fast på vei ut?

De er eksperter på setefødsel, så de har vel ganske trygge metoder for å få baby ut hvis den setter seg fast. Jeg valgte heller keisersnitt fordi jeg ikke ville ta noen risiko og følte det kom til å bli for stressende for meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er eksperter på setefødsel, så de har vel ganske trygge metoder for å få baby ut hvis den setter seg fast. Jeg valgte heller keisersnitt fordi jeg ikke ville ta noen risiko og følte det kom til å bli for stressende for meg 

Beklager, mente selvfølgelig setefødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke selv vært i den situasjonen. Men jeg kjenner flere som har født i seteleie og hatt gode opplevelser med det. Har også hørt fra ei at setefødselen hennes var mye bedre enn hodeleie hun fødte i senere. Keisersnitt er jo et bra alternativ dersom man ikke kan føde vaginalt. Men det er et stort inngrep, og gir økt risiko for både mor og barn. Så jeg tror jeg hadde valgt vaginal fødsel i ditt tilfelle. Du vil jo være godt ivaretatt. Regner med du får epidural. Har det blitt vurdert vendingsforsøk? Kjenner ei som nylig fødte hjemme i uke 39, etter å ha fått utført vellykket vending i uke 36.

Anonymkode: 2a62c...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har født et barn uten epidural, et barn med epidural og et med keisersnitt. Hadde valgt keisersnitt ved setefødsel 10 av 10 ganger.

Anonymkode: 402af...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde uten tvil gått for planlagt keisersnitt.

Hadde en vanlig vaginal fødsel som ble forferdelig. Og senere et planlagt keisersnitt som var helt supert. Var virkelig en drømmefødsel. 10000 ganger bedre enn første gang med smerter, stor baby, og revning.

Anonymkode: 0617f...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...