Gå til innhold

Påskeferie med svigers

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal løse dette problemet for deg enkelt og greit: ikke dra 👌

Anonymkode: 8189e...e13

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at her har du gjort det beste du kunne gjøre. Du har vært ærlig med din mann. Jeg synes det er noe rart at han ikke har forståelse for dette, og vil være der mer? 

Haha, uff, det er jo for gale dette her! Men jeg kjenner meg også igjen. Svigers er flotte på sin måte, men det er mye dysfunksjonelt på sin måte. Og jeg forstår godt hva du mener med at mannen går inn i sine gamle spor etter litt tid der. Her takler han ett døgn før han er inni deres måte å være på. Han synes det er kjempevanskelig å snakke om noe som helst med dem, altså å ta det opp. 

Jeg ville sagt maks 2 dager jeg da. Men 2-3 er jo et flott kompromiss du er blitt med på. Stå på ditt, for dette ender ingen gode plasser for noen av dere. Og seriøst, styrkeklem fra meg, dette er faktisk ganske pyton! Og tør du, jeg hadde ikke turt, la meg si det først som sist, men tør du, så går det jo an å spør "er dette noe vi må konkurrere om?" eller møt dem med empati liksom. 

Anonymkode: d4781...72c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt. Har tilsvarende opplevelse. Dvs det gikk bra første dag og kveld, men etter det ble det for mye alkohol som førte til høylydt krangel, kjefting og banning kveld etter kveld. Svigermor ledet an, tydeligvis bitter etter flere år hvor hun følte hun hadde ofret seg bla bla bla. Sånn var det hver pinse, påske og en uke av sommerferien i flere år. Skulle ønske jeg hadde satt foten ned før. Svigerfar døde og da ble det en naturlig stopp på disse «feriene». Savner svigerfar, men ikke «feriene». Poenget er: stå på ditt! Du kan dra hjem etter første/andre natten eventuelt når stemningen ryker. Tipper han kommer til å se det samme som deg etter hvert. 

Anonymkode: a90d1...750

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...