Gå til innhold

Barnet mitt er redd for barnehageansatt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg ville tatt det opp asap. Jeg hadde samme opplevelse med min 2 åring. En morgen var hun livredd ved levering. Hun nektet å slippe meg og jeg valgt å ta henne med hjem igjen. Små barns reaskjoner lyver ikke. Jeg leverte henne igjen når det hadde kommet andre ansatte på jobb. 
Senere fortalte/viste barnet mitt meg at hun hadde tatt fra henne smokken og kastet den i gulvet. I tillegg viste hun meg at NN gjorde «sånn» med vogna (sovetid i bg) og rugget den kraftig. «var sinna».

Skremmende nok for en 2 åring. Aldri mer hatt tillit til den ansatte. 

Anonymkode: 0f21c...1e0

Ts her. Det er jo nettopp det. Ja, skrev igjen her at denne ansatte hadde gjort noe som hun ikke skulle ha gjort med barnet mitt for noen måneder tilbake, ble møte med barnevernet og barnehagen sammen. Så føler litt på at hun fortsatt kan straffe han eller er streng med han. Bare han ser ryggen hennes, han blir helt stille og skjelven. Han gråter så voldsomt og blir kjempe redd 😕

Anonymkode: 968b6...84d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

du overdriver her.

min var også redd for alle når hn begynte i bhg, da var hn akkurat fylt 1 år og sikkelig mammadalt, tok nesten 2 år før hn ble trygg på de voksne,men det gikk bra når jeg og far gikk, var verst i leveringen

Anonymkode: 52072...1fd

Du om det. Han her brydde seg ikke om oss engang når det var tilvenning, han ville ikke si hade til oss engang han sklei rett inn og lekte med barna. Han hadde ingen problem med å bli trygge på voksne han gikk til dem første dagen å lekte med de voksne. Gikk fra han på dag nummer 2 på tilvenningen og det gikk fint. De har hatt en del vikarer nå, han bryr seg ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var livredd naboen da jeg var liten. Det var rett og slett pga skjegget som jeg synes så skummelt ut (jeg var gammel nok til å vite at det ikke hadde skjedd noe dumt, og jeg var aldri med han alene)

:D Var også livredd et barne-TV-program med en tøyhund :) 

Anonymkode: abbc9...cc9

Ts her. Barnet mitt va redd for mennesker med rødt hår 😂med engang han så noen med rødt hår så kunne han bare hylgrine 😂men denne damen har svart hår vettu 😅 neida han reagerer ikke på hårfargen lenger, så det var kun når han var ca 1 år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kanskje han føler at det er hun som har " tatt fra han mamma " siden hun hadde tilvenning,  og han forbinder henne med "at mamma drar"

Anonymkode: d0b81...58a

Ts her. Neida det gikk fint under tilvenning og alt sammen. Etter ca 2-3 måneder så begynte det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er denne karen? 
Ikke greit at han skal ha det slik i bhg der han må være i mange timer hver dag. 
Skal han over i ny avdeling til høsten, eller må han være der han er ett år eller to til? 
Ville bedt om å få bytte avdeling, går ikke det bedt om å få bytte bhg. 

Anonymkode: 8acf6...18a

Han blir 2 år. Han skal nok være på denne avdelingen ett år til. Er jo vondt når det fortsatt er sånn etter så lenge. Så skrev jeg her igjen, at det skjedde en episode med denne ansatte 3-4 måneder etter barnehagestart, der barnevernet tok møte med barnehagen og pedleder, for det hun ansatte gjorde mot barnet mitt var ikke greit i det hele tatt. Så har jeg vært redd om hun er streng med han eller straffer han 😕 han er en veldig aktiv gutt så det gjør meg redd at hun e ekstra hard mot han. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 20.25):

Han blir 2 år. Han skal nok være på denne avdelingen ett år til. Er jo vondt når det fortsatt er sånn etter så lenge. Så skrev jeg her igjen, at det skjedde en episode med denne ansatte 3-4 måneder etter barnehagestart, der barnevernet tok møte med barnehagen og pedleder, for det hun ansatte gjorde mot barnet mitt var ikke greit i det hele tatt. Så har jeg vært redd om hun er streng med han eller straffer han 😕 han er en veldig aktiv gutt så det gjør meg redd at hun e ekstra hard mot han. 

Du gir beskjed til pedleder om det du opplever, så vil pedleder ta det opp med den ansatte. Det er den ansatte sin oppgave å gjøre relasjonen til dette barnet trygt så han/hun må jobbe ekstra mye opp mot å gjøre relasjonen mellom ditt barn og henne/han så godt som mulig -gjennom lek, omsorg og bygge tillit :) 

Anonymkode: 1999a...8d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...