Gå til innhold

Hvordan velge ut leietakere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har 4 par som kommer på visning- alle virker rolige og greie ifølge beskrivelsen de gir.

Skal be om referanse.  Men: Hvordan velge dersom alle er like hyggelige i virkeligheten? 

Anonymkode: 68642...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjekk fb, Instagram etc -kontoene deres. De parene som tydeligvis har mye party i livet sitt eliminerer du ut. 

Anonymkode: bd6a1...55f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer ann på hva du er mer eller mindre ok med. Noen foretrekker leieboere uten barn, dyr, ikke røyk/fest etc. Om du for eksempel ikke ønsker barn så anbefaler jeg å velge ett par som virker mist sannsynelig å få barn i den nærmeste fremtiden. Eller om du ikke vil ha festere og fult renn på døren så sjekker du instagram, fb etc som personen over skriver.

Anonymkode: a7c5e...4bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

spør dem hvorfor du skal velge akkurat dem som leietagere?

Anonymkode: 9348d...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør om yrke:

- jobber i barnehagen: ja

- jobber som trailersjåfør: nei

- jobber i skolen: ja

- AAP gjennom nav: nei

osv.

Anonymkode: 5b15e...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge de tilfredsstiller dine krav; magefølelse. Vi har leid ut i noen år, ingen negative erfaringer. Har ikke snakket med referanser.

Har som grunnleggende krav: arbeidstager, ikke nav depositumsgaranti, helst ikke barn, helst ikke dyr, helst litt eldre enn 18 år slik at det ikke er første gang de bor hjemmefra. Så lenge det har vært oppfylt, har vi gått på kjemi/magefølelse. 

Anonymkode: 1f1c9...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spør om yrke:

osv.

Jeg har vært utleier i mange år og de som jobber i skolen er de som jeg har hatt mest trøbbel med. 

Mitt råd til ts er å sjekke sosiale medier og Google. 

Anonymkode: bbba2...c1f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spør om yrke:

osv.

Hva er galt med å være trailersjåfør? 

Anonymkode: 5d2f6...912

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spør om yrke:

osv.

Pga trailermannen eller?😅 Finnes da mange oppegående trailersjåfører, de er også mye på farten så de blir nærmest som pendlere. 

Anonymkode: 175e5...4a5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk referanser nøye!!

Jeg brant meg på dette, perfekt leieboer-par på papiret og i person. Viste seg å være forfalsket firmagaranti (formelt dokument med alle detaljer som matchet skatteregisteret, jeg ringte og det viste seg i ettertid at de må ha brukt en kompis til å utgi seg for å være sjefen). 
Til tross for ubetalt leie tar det lenger tid enn du tror å kaste ut noen, og endte med stort tap da det var ingen inntekt å hente fra til tross for at jeg vant på alle punkt i retten. Så ja, sjekk referanser NØYE! 

Anonymkode: f6415...cb1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Referanser referanser og referanser. I tillegg til sosiale medier og Google.

Anonymkode: 2b9cf...382

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Spør om yrke:

osv.

Hva i all verden er galt med å gå på aap? 

Anonymkode: a0806...018

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn apropos dette. Jeg skal på leiemarkedet etter å ha eid bolig i mange år. Har dermed ikke referanser fra dette årtusen. Ikke har jeg sosiale medier heller. Å google navnet mitt hjelper lite også da jeg bytta det for noen år siden. Jeg høres jo sikkert kjemperar ut 🤣 Er voksen dame med en tenåringsunge som flytter pga ungen skal på vgs. 

Er jeg dermed ikke en attraktiv leietaker? Jeg kan bare vise til hva har kjøpt vs solgt av bolig 🧐

Anonymkode: aef95...a67

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Sånn apropos dette. Jeg skal på leiemarkedet etter å ha eid bolig i mange år. Har dermed ikke referanser fra dette årtusen. Ikke har jeg sosiale medier heller. Å google navnet mitt hjelper lite også da jeg bytta det for noen år siden. Jeg høres jo sikkert kjemperar ut 🤣 Er voksen dame med en tenåringsunge som flytter pga ungen skal på vgs. 

Er jeg dermed ikke en attraktiv leietaker? Jeg kan bare vise til hva har kjøpt vs solgt av bolig 🧐

Anonymkode: aef95...a67

Helt ærlig, ja jeg hadde blitt skeptisk 😅 Bytta navn, ikke på sosiale medier, flytter sammen med en tenåring som skal på vgs. Høres ut som dere rømmer fra noe… 

Her jeg er vokst opp er ikke det normalt å flytte sammen med tenåring som skal på vgs heller. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt ærlig, ja jeg hadde blitt skeptisk 😅 Bytta navn, ikke på sosiale medier, flytter sammen med en tenåring som skal på vgs. Høres ut som dere rømmer fra noe… 

Her jeg er vokst opp er ikke det normalt å flytte sammen med tenåring som skal på vgs heller. 

Det er ikke vanlig å flytte med sitt barn som er tenåring? What?😂 

Anonymkode: 2a4c1...619

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei? Hvis de skal flytte fordi de skal på VGS så bor de såklart på internat. Hva er rart med det?

Anonymkode: 03440...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du bør iallfall ikke tro at bare fordi de har en jobb er har de boevne. Har så mange bekjente som leier ut til folk om gir inntrykk og etter en stund så viser det seg at menneskene rett og slett ikke fungerer eller har normal boevne, til tross for "gode" jobber, Du må nesten stole på magefølelsen.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei? Hvis de skal flytte fordi de skal på VGS så bor de såklart på internat. Hva er rart med det?

Anonymkode: 03440...105

Er ikke alle som har råd til å ha et sted til seg og et sted til barnet. Da flyttet man nær skolen.

Anonymkode: fa46b...a40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har foretrukket å leie ut til unge damer som er gode til å prate for seg og virker sosialt kompetente. Men jeg er enig i de over her om å stole på magefølelsen. 

Anonymkode: bca91...48a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slik som dere skriver om medmenneskene deres over her er det på høy tid med utleieplikt ovenfor huseiere med flere registrerte boenheter på eiendommen og tvangsmulkt på ikke utleide enheter der hvor det er høy etterspørsel!

Anonymkode: e2be7...d7e

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke fordi de skal på vgs nei…. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...