Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bakte eplekake, men den nederste kakedelen ble veldig tørr og kjedelig. Tenker jeg kunne delt den i to, dynket med f.eks eplejuice og legge i fyll, eplesyltetøy? Høres det greit ut? Alt det "gøye" ligger på toppen, eplene, vaniljekrem, hakkede mandler og salt karamell. Toppen er dritgod, men kakerøra hevet mye mer enn antatt.

Anonymkode: f47c4...8f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ristet noen mandler, karamellisert i salt karamell i tillegg?

Skrevet

Jeg pleier å ta litt aprikosmos,  typ syltetøy , tilsette litt vann og koke opp. Dette smører jeg på eplekaka med en gang den kommer ut av ovnen. Blir ikke tørr, og smaker veldig godt. 

Ellers så legger jeg epler i bunnen av en smurt form, heller over røra også legger et nytt lag med epler på toppen. Da blir det epler i bunnen også- og ikke så tørt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Prelunia skrev (Akkurat nå):

Jeg pleier å ta litt aprikosmos,  typ syltetøy , tilsette litt vann og koke opp. Dette smører jeg på eplekaka med en gang den kommer ut av ovnen. Blir ikke tørr, og smaker veldig godt. 

Ellers så legger jeg epler i bunnen av en smurt form, heller over røra også legger et nytt lag med epler på toppen. Da blir det epler i bunnen også- og ikke så tørt.

Gode tips, men her har skaden allerede skjedd, så hvordan redder jeg den?

AnonymBruker
Skrevet

Del i 2, dynk nederste del med melk eller sitronbrus og ha i vaniljekrem mellom lagene.

Anonymkode: 20ed3...1e6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gode tips, men her har skaden allerede skjedd, så hvordan redder jeg den?

Jeg hadde delt den i to ,dynket den nederste delen med f.eks litt melk,  jus eventuelt varm aprikossyltetøy og vann kokt sammen. Deretter fylt den med en god vaniljekrem. Tror det kan bli godt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...