AnonymBruker Skrevet 2. april #1 Skrevet 2. april Lagret noen kopper og fat i en plasteske iuteboden. Fant musebæsj i bunnen av esken. Er det nok å klore og vaske i oppvaskmaskinen på 60 grader for å kunne ta det i bruk? Hadde det ikke vært for sentimental verdi hadde jeg bare kastet Anonymkode: c6cd0...a73
AnonymBruker Skrevet 2. april #2 Skrevet 2. april Musebæsj er tørre saker så hvis de ikke er blandet med fuktighet bare feier du det av først. Jeg tror vi har forskjellige grenser for hva vi tåler av sånt, men siden du spør: Ja, det er bare å vaske av og bruke. Anonymkode: 517f8...cf3 8
AnonymBruker Skrevet 2. april #3 Skrevet 2. april Hadde heller brukt eddik enn klor. Anonymkode: ff8e8...472 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Skrevet 2. april Klore…? bare fei vekk og vask i maskina Anonymkode: 2c966...5f1 8
Grüner Skrevet 2. april #5 Skrevet 2. april Det går nok bra, men du må finne ut hvor musa kom fra og få bukt med problemet da. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #6 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Lagret noen kopper og fat i en plasteske iuteboden. Fant musebæsj i bunnen av esken. Er det nok å klore og vaske i oppvaskmaskinen på 60 grader for å kunne ta det i bruk? Hadde det ikke vært for sentimental verdi hadde jeg bare kastet Anonymkode: c6cd0...a73 Bare vask dem helt normalt. Men, du? Husk at å puste inn muselort-støv er skikkelig farlig. Så hansker og ordentlig maske når du pakker ut fatene, kast alt av papir etc rett i søpla og så vasker du koppene og fatene for seg selv. Og så tar du ut alt av boden, rensker opp i muselorten, tetter punktet (eller punktene) der de kommer seg inn, vasker ned og så stabler du alt som er rengjort inn igjen. Alt med maske. Anonymkode: f9914...7d3 4
AnonymBruker Skrevet 2. april #7 Skrevet 2. april Kjære vene! Det får da være måte på til museskrekk! Tenk å vurdere å kaste et helt service på grunn av litt muselort? Jeg er oppriktig sjokkert! Bare vask det i varmt vann med vanlig oppvaskmiddel så er det godt som nytt. Ingen problem, og ingenting å bekymre seg for. Eventuelle bakterier dør i det varme såpevannet. Anonymkode: 4613b...b7c 1 1
Maia70 Skrevet 2. april #8 Skrevet 2. april Jøss, det er da bare å vaske dem, det er ingenting som overlever såpe og varmt vann uansett.
AnonymBruker Skrevet 2. april #9 Skrevet 2. april Hadde bare vasket de i maskinen, uten å gjøre noe mer. Anonymkode: a2205...f58 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #10 Skrevet 2. april Ha litt kunnskap da! Hvorfor klore? Servise som det ikke er sprekker i er jo rent når det er vasket i oppvaskmaskin. Tørre overflater er rene overflater Anonymkode: a6717...545 2 1
Gjest pop up bruker Skrevet 2. april #11 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Lagret noen kopper og fat i en plasteske iuteboden. Fant musebæsj i bunnen av esken. Er det nok å klore og vaske i oppvaskmaskinen på 60 grader for å kunne ta det i bruk? Hadde det ikke vært for sentimental verdi hadde jeg bare kastet Anonymkode: c6cd0...a73 Null stress. Bare vask det så er det helt ok.
AnonymBruker Skrevet 2. april #12 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare vask dem helt normalt. Men, du? Husk at å puste inn muselort-støv er skikkelig farlig. Så hansker og ordentlig maske når du pakker ut fatene, kast alt av papir etc rett i søpla og så vasker du koppene og fatene for seg selv. Og så tar du ut alt av boden, rensker opp i muselorten, tetter punktet (eller punktene) der de kommer seg inn, vasker ned og så stabler du alt som er rengjort inn igjen. Alt med maske. Anonymkode: f9914...7d3 *kan være farlig. Det er også kun klatremus og rødmus som bærer smitte, ikke skogmus og husmus. Anonymkode: e465a...874 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #13 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lagret noen kopper og fat i en plasteske iuteboden. Fant musebæsj i bunnen av esken. Er det nok å klore og vaske i oppvaskmaskinen på 60 grader for å kunne ta det i bruk? Hadde det ikke vært for sentimental verdi hadde jeg bare kastet Anonymkode: c6cd0...a73 Du trenger ikke klore, du kan bruke godt varmt vann og vaske opp for hånd, før du setter det i maskinen. Klor på gammelt service er ikke bra. Tett lokk på boksene i boden heretter! Anonymkode: 3c53f...d85
AnonymBruker Skrevet 2. april #14 Skrevet 2. april Musepest er virkelig ikke noe å tulle med, så glad for å se at du tar det på alvor, TS! Anonymkode: daefa...35d
AnonymBruker Skrevet 3. april #15 Skrevet 3. april Minner om denne saken: https://www.vg.no/nyheter/i/pPO7gW/stolte-paa-at-lageret-ikke-hadde-skadedyr-naa-har-jeg-mistet-alt-jeg-eier «Kvinnen fikk «alt» ødelagt av mus og rotter. Nå saksøker hun OK Minilager. Kvinnen så seg nødt til å destruere alle tingene. – Hvorfor kunne du ikke bruke tingene som lå i esker hvor det ikke ble gjort funn? – Det er vanskelig å påvise urin og sekreter i materialer som det trekker inn i. Jeg kan ikke ta den sjansen. Kanskje kunne jeg brukt bestikket mitt, eller glassene, om jeg hadde kjørt det hundre ganger i oppvaskmaskinen. Men hadde du stukket en gaffel i kjeften, som du vet skadedyr har vært i kontakt med?» Men ja, bare å børste vekk og vaske normalt i oppvaskmaskin. Anonymkode: 08e5e...86d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå