Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Okapi skrev (11 minutter siden):

Må jo gå an å sammenligne opp mot alternativene når man vurderer et produkt.

Så du ser på ulovlig nedlasting som et alternativ.

Playstation handler ikke om Nintendo, hvor vanskelig er det å holde seg til tema for folk? Når jeg klikker meg inn på en Nintendo tråd så er jeg ikke interessert i å høre om hvor fantastisk Playstation 5 er. Det er revnende likegyldig, da det ikke har noe med saken å gjøre.

Eller er du typen som går inn i en tråd om biler, kun for å snakke om hvor fantastisk det er å sykle i steden? Sammen ubrukelige logikk.

Anonymkode: 26179...450

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du ser på ulovlig nedlasting som et alternativ.

Playstation handler ikke om Nintendo, hvor vanskelig er det å holde seg til tema for folk? Når jeg klikker meg inn på en Nintendo tråd så er jeg ikke interessert i å høre om hvor fantastisk Playstation 5 er. Det er revnende likegyldig, da det ikke har noe med saken å gjøre.

Eller er du typen som går inn i en tråd om biler, kun for å snakke om hvor fantastisk det er å sykle i steden? Sammen ubrukelige logikk.

Det er såvidt jeg ser ingen som har foreslått ulovlig nedlasting.

I en tråd som handler om en ny Tesla, synes jeg det er helt greit å påpeke det dersom man mener en tilsvarende modell fra Toyota er et bedre alternativ. For min egen del, som vurderer en Switch 2, er det jo absolutt interessant å vite hva folk synes om alternativene. Du kan da ikke være prinsippielt imot å sammenligne produkter fra forskjellige konkurrenter?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Okapi skrev (1 minutt siden):

Det er såvidt jeg ser ingen som har foreslått ulovlig nedlasting.

I en tråd som handler om en ny Tesla, synes jeg det er helt greit å påpeke det dersom man mener en tilsvarende modell fra Toyota er et bedre alternativ. For min egen del, som vurderer en Switch 2, er det jo absolutt interessant å vite hva folk synes om alternativene. Du kan da ikke være prinsippielt imot å sammenligne produkter fra forskjellige konkurrenter?

Så dette er ikke å promotere ulovlig nedlasting?

IMG_6952.thumb.jpeg.b4f97a0f20a3e380e1021267ea0c10c6.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så dette er ikke å promotere ulovlig nedlasting?

Nei. Vedkommende impliserer at mange flere kan komme til å begynne med det (noe jeg ærlig talt tror er feil), men promotering er det ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg ikke råd til. Så det kan jeg ikke unne meg dessverre

Anonymkode: ab448...c32

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Patetisk høy pris på nye Mario kart 

Anonymkode: 70e74...7fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Patetisk høy pris på nye Mario kart 

Prisen på spill har vært uendret siden 2002. Matio Kart double dash kostet 599 i 2003. Med inflasjonskalkulator tilsvarer det 992 kroner i dag.

https://www.norges-bank.no/tema/Statistikk/Priskalkulator/

Patetisk at folk ikke forstår inflasjon.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Prisen på spill har vært uendret siden 2002. Matio Kart double dash kostet 599 i 2003. Med inflasjonskalkulator tilsvarer det 992 kroner i dag.

https://www.norges-bank.no/tema/Statistikk/Priskalkulator/

Patetisk at folk ikke forstår inflasjon.

Mario Kart 8 til switch koster 600 så du tar feil 😛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mario Kart 8 til switch koster 600 så du tar feil 😛

Nei, hvordan tar jeg feil.

Mario Kart Double Dash fra 2003 kostet 600, og med inflasjonskalkulator hadde det tilsvart 992 kroner.

Spill har av en eller annen grunn ikke fulgt inflasjonen i samfunnet, men prisene har stått stille og urørt i over 22 år. 

Så kommer du å reagerer nå, på at spill nå har fått en justering etter 22 år med inflasjon.

Hva i all verden har det at Mario Kart 8 kostet 600, når det er Double Dash og spill fra 2002 jeg snakker om. 

Spørsmål, forstår du ikke hvordan inflasjon funker, eller hva er greia?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mario Kart Double Dash fra 2003 kostet 600, og med inflasjonskalkulator hadde det tilsvart 992 kroner.

Spill har av en eller annen grunn ikke fulgt inflasjonen i samfunnet, men prisene har stått stille og urørt i over 22 år. 

Så kommer du å reagerer nå, på at spill nå har fått en justering etter 22 år med inflasjon.

Hva i all verden har det at Mario Kart 8 kostet 600, når det er Double Dash og spill fra 2002 jeg snakker om. 

At noe var dyrere før betyr ikke at det er nå. Nintendo er gradige  

AnonymBruker
Skrevet

Har noen her forhåndsbestilt? Om jeg gjør det så blir det i hvert fall ikke den med Mario kart, man får bare en kode til å laste det ned digitalt 🤨

Veldig skuffende, de kunne i det minste hatt et unikt design på den switch bundlen. Blir kanskje å vente til neste år, gjorde det med Wii u og kjøpte meg den med Zelda logo med Wind waker 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 19.50):

Men kun Switch-spill får en justering? Ingen andre konsoller? Det er ikke en inflasjonsjustering… det er importøren av Switch som skal melke skandinaviske kunder for penger. 

Anonymkode: daf0f...99d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen her som bestilte switch når den lå ute for 5799kr?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 19.50):

Det er fordi spillene har kommet med mikrotransaksjoner i stedet for å øke prisen på kjøpet av spillet. For å få det fulle spillet så må man kjøpe ekstra ting etter man har kjøpt spillet. 

Nå er ikke Nintendo blant verstingene når det kommer til mikrotransaksjoner. Men de har disse Amiboo-ene

Anonymkode: 141a4...69a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt fra Komplett og håper de lærte av Playstation 5 fiaskoen.Fingers crossed for hentelapp til torsdag……

Anonymkode: 85d9b...9d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 21.14):

Noen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 21.14):

Virkelig ingen? 🧐

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forhåndsbestilte på Elkjøp første timen etter de åpnet for forhåndssalg.

Står forventet levering 5. Juni, men vi får se om den kommer.

AnonymBruker
Skrevet

Spennende å høre hva dere sier om den når den kommer!

Anonymkode: daf0f...99d

AnonymBruker
Skrevet

Lite vits å kjøpe den nå da, bare ett nytt spill 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...