Gå til innhold

Nintendo Switch 2 kommer 5 juni!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser mange i kommentarfeltet si at problemet ikke er prisen på konsollen alene, men at det må sees i sammenheng med at spillene er dyre og at Nintendo heller ikke setter ned pris på gamle spill. 

Anonymkode: 141a4...69a

Fortsatt mye billigere enn hva det koster nå, glad jeg bestilte når det kostet det.

Anonymkode: 70e74...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor den er så dyr her i Norge? Prisen i USA tilsvarer en pris litt over 5000 i norske kroner.
Skulle gjerne kjøpt, men 6700? Med Mario Kart 7449,-. Ekstra pro kontroller 1299,-

Helt sinnsyke priser. Har sett at Coop Obs ofte har kampanjer på spill ved lansering, så venter å ser om de har noe
kampanje på Switch 2 nærmere lansering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke hvorfor den er så dyr her i Norge? Prisen i USA tilsvarer en pris litt over 5000 i norske kroner.
Skulle gjerne kjøpt, men 6700? Med Mario Kart 7449,-. Ekstra pro kontroller 1299,-

Helt sinnsyke priser. Har sett at Coop Obs ofte har kampanjer på spill ved lansering, så venter å ser om de har noe

Nintendo setter aldri ned priser 😛 

Anonymkode: 70e74...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (1 time siden):

Enig i at prisene er høye. Men man kan bruke den Switch 1 pro-kontroll. Så om du allerede har det så trenger du ikke kjøpe ny pro-kontroll. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å kjøpe, men synes prisen er for drøy. Spesielt med tanke på at det ikke kommer spill som frister ved release.. hadde håpet på noe 3D Mario som Oddesey 2 (har ikke noe forhold til DK) eller Animal Crossing. 

Anonymkode: dcf9b...132

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (2 timer siden):

I Norge er det 24 prosent moms i tillegg. Tar man prisen i USA i dollar, ganger med valutakursen i dag og legger på 25 prosent så blir prisen 6150 kroner. 

Men igjen, jeg er helt enig i at det er svært dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I Norge er det 24 prosent moms i tillegg.

Edit: Det et 25 prosent. Men det blir jo bare mer penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (13 timer siden):

Det er fordi vi har høy moms i Norge, noe andre land slipper denne høye momsen som vi haræ.

La oss se på prisene:

Switch 2 msrp 449 dollar.

Switch 2 bundle msrp 499 dollar.

Med dagens kurs gir det følgende priser:

Switch 2 msrp 4879 nok.

Switch 2 bundle marp 5423 nok.

Nintendo har 10% salgstoll for varer utenfor Japan. I tillegg har vi moms på 25% i Norge.

Vi må først legge på Nintendo sin egen salgstoll, og deretter moms.

Regnestykket blir derfor msrp x 1.10 x 1.25 = Norsk pris.

Pris etter salgstoll og norsk moms blir dermed:

Switch 2 norsk veiledende pris 6709 nok.

Switch 2 bundle veiledende pris 7457 nok.

Det er derfor trolig at prisen ikke vil gå ned, for da man man selge med tap. Det er derimot mer sannsynlig at prisen kan gå opp, dersom etterspørselen er stor. 

Vente på salg er meningsløst, eneste man oppnår med å vente er at prisen eventuelt går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (På 7.4.2025 den 9.00):

Nintendo har 10% salgstoll for varer utenfor Japan. I tillegg har vi moms på 25% i Norge.

Har Japan toll på eksport? Ifølge internettet har ikke Japan noe slikt Japan - Corporate - Other taxes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (38 minutter siden):

Har Japan toll på eksport? Ifølge internettet har ikke Japan noe slikt Japan - Corporate - Other taxes

Japan har toll på eksport til skandinavia, dette fordi salget går gjennom importøren Bergsala som er mellomledd for all import av nintendo til skandinavia.

Land utenfor skandinavia importerer direkte fra Japan og trenger derfor ikke å betale toll.

Endret av Blueberrymuffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (6 timer siden):

Japan har toll på eksport til skandinavia, dette fordi salget går gjennom importøren Bergsala som er mellomledd for all import av nintendo til skandinavia.

Land utenfor skandinavia importerer direkte fra Japan og trenger derfor ikke å betale toll.

Hvordan kan et privat selskap ha toll på noen varer? Toll er en statlig greie. 
Tine og Volkswagen kan ikke innføre toll på noen varer, det må Norge og Tyskland gjøre isåfall. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lyst på, men det er ingen spill som frister meg med det første, så det blir nok senere. 

Anonymkode: daf0f...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer til å avvente med S2 til nytt Animal Crossing blir lansert. Antagelig neste år en gang :) 

Anonymkode: 9ec67...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...