AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:07 #1 Del Skrevet tirsdag kl 19:07 Jeg har i årenes løp kjøpt veldig mye på finn, men jeg har aldri prutet. Jeg har forholdt meg til den prisen som har vært satt på annonsen. Jeg har følt at det har vært mest redelig. Men nå skal jeg selge noe for første gang selv. Jeg har lagt ut et stort antall annonser. Har jobbet mye med å finne riktig pris. Jeg har lagt meg litt under gjennomsnittet på tilsvarende varer. Og hva opplever jeg? Jo, samtlige som tar kontakt pruter! Til dels får jeg skambud. Det til tross for at alt er lagt ut som «Fix ferdig», og da trodde jeg det ikke skulle være kommunikasjon over hodet. Er dette vanlig, eller er jeg bare veldig uheldig? Anonymkode: fd449...882 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet tirsdag kl 19:41 #2 Del Skrevet tirsdag kl 19:41 Jeg pruter aldri. Forventer at den prisen som selger har oppgitt er hva som må betales. Derfor svarer jeg aldri på annonser hvor det står "gi bud". Orker ikke sånt. Men du tar feil når det gjelder "Fix ferdig", Man kan ha spørsmål om varen. Dessuten foretrekker jeg å bruke Posten ved forsendelse, og da må jeg kommunisere om både pris, pakking o.l. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet tirsdag kl 19:45 #3 Del Skrevet tirsdag kl 19:45 (endret) Pruter ofte. Kommer med motbud i den første meldingen. Endret tirsdag kl 19:46 av Ny Bruker 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:49 #4 Del Skrevet tirsdag kl 19:49 Jeg pruter nesten alltid. Jeg spør selvfølgelig høfflig og aksepterer nei med et smil. Ofte kommer selger med motbud eller så aksepterer de prisen jeg tilbød etter noen dager eller uker venting. Jeg byr aldri på ting der det står at prisen er satt, ingen pruting eller lignende men jeg ser jo ofte at gjenstander med nettop slike ting i teksten blir liggende lenge og prisen går ofte ned. Jeg regner selvfølgelig med pruting på tingene jeg selv selger også. Anonymkode: c33d9...dc8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knottogtott Skrevet tirsdag kl 19:50 #5 Del Skrevet tirsdag kl 19:50 Er møkklei folk som gir skambud (gjerne 50-100,- som de ønsker billigere..) at jeg nå skriver i alle annonser at prisen er satt og blir ikke satt noe mer ned! 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:53 #6 Del Skrevet tirsdag kl 19:53 Pruter aldri. Og irriterer meg grønn over folk som ikke aksepterer prisen man har satt. Jeg gjør som deg, setter en pris jeg mener er fornuftig og som jeg ønsker for det jeg selger. Kjedelig å måtte bruke tid på folk som spør om de kan få det til halv pris osv. (For ikke å snakke om når man vil gi bort ting, og folk spør om du kan kjøre det hjem til dem, på en helt annen kant av byen 🤪) Anonymkode: 77e22...8e5 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet tirsdag kl 19:56 #7 Del Skrevet tirsdag kl 19:56 Jeg spør om de er åpen for bud dersom jeg synes prisen er for høy. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnikkSnakkmf Skrevet tirsdag kl 19:58 #8 Del Skrevet tirsdag kl 19:58 Selvfølgelig pruter jeg. Forventer at folk gjør det når jeg selger også, og setter prisen deretter. Norsk greie det der altså, i utlandet pruter man på absolutt alt på ett marked. Finn.no er ett marked, ergo; pruting. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:02 #9 Del Skrevet tirsdag kl 20:02 Priser gjenstandene jeg selger riktig og godtar ikke pruting. Får mange meldinger av typen: «Jeg tar den for X kr. Kan hente i dag.» X kr. er da et lavere beløp enn hva varen ligger ute til, og de som sender slike meldinger får ikke kjøpe av meg, selv om de ofte byr satt pris etter at jeg har gitt beskjed om at prisen står i annonsen. Anonymkode: c1cad...008 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:03 #10 Del Skrevet tirsdag kl 20:03 Nei jeg gjør aldri det og blir drittirritert når folk begynner å gjøre der pga en hundrelapp, eller slår av halv pris av det som jeg satt. Så har i det siste begynt å sette høyere pris i stedet for det som er fornuftig, så har jeg litt å gå på ift prutefolk. Anonymkode: f1f0a...035 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet tirsdag kl 20:04 #11 Del Skrevet tirsdag kl 20:04 Nei, pruter aldri. Kunne spurt om samlerabatt om jeg kjøpte flere ting. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:05 #12 Del Skrevet tirsdag kl 20:05 Knottogtott skrev (14 minutter siden): Er møkklei folk som gir skambud (gjerne 50-100,- som de ønsker billigere..) at jeg nå skriver i alle annonser at prisen er satt og blir ikke satt noe mer ned! 50-100kr mindre på en vare til for eks 500 er ikke skambud Anonymkode: af4ba...44a 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:11 #13 Del Skrevet tirsdag kl 20:11 Bare hvis jeg syns prisen er grådig og usannsynlig. Til vanlig pruter jeg ikke å gir folk det de skal ha uten å kjipe, hvorfor gidde tenker jeg. Anonymkode: 995c0...7de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:18 #14 Del Skrevet tirsdag kl 20:18 Jeg hater når folk forventer et "rimelig", nærmest gratis produkt jeg selger på finn. De blir fornærma om ikke det er prisen de ønsker. Da svarer de ikke mer. Skulle selge en Dior øyeskygge hvor prisen står 800. Og først skal vedkommende ha den men når prisen kommer opp... Anonymkode: b831b...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:26 #15 Del Skrevet tirsdag kl 20:26 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hater når folk forventer et "rimelig", nærmest gratis produkt jeg selger på finn. De blir fornærma om ikke det er prisen de ønsker. Da svarer de ikke mer. Skulle selge en Dior øyeskygge hvor prisen står 800. Og først skal vedkommende ha den men når prisen kommer opp... Anonymkode: b831b...12e En Dior-øyenskygge til 800 kr. på andrehåndsmarkedet ? Anonymkode: c1cad...008 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:33 #16 Del Skrevet tirsdag kl 20:33 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): 50-100kr mindre på en vare til for eks 500 er ikke skambud Anonymkode: af4ba...44a Det kommer da vitterlig an på varen, varens tilstand og varens nypris eller verdi. Anonymkode: ab2ed...4c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:43 #17 Del Skrevet tirsdag kl 20:43 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): 50-100kr mindre på en vare til for eks 500 er ikke skambud Anonymkode: af4ba...44a Jeg blir irritert på de som byr 200 el 250 på varer til 300, men har solgt dem. Men når det bys 400 for varer til 800, da er det skambud. Anonymkode: fd449...882 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 20:44 #18 Del Skrevet tirsdag kl 20:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har i årenes løp kjøpt veldig mye på finn, men jeg har aldri prutet. Jeg har forholdt meg til den prisen som har vært satt på annonsen. Jeg har følt at det har vært mest redelig. Men nå skal jeg selge noe for første gang selv. Jeg har lagt ut et stort antall annonser. Har jobbet mye med å finne riktig pris. Jeg har lagt meg litt under gjennomsnittet på tilsvarende varer. Og hva opplever jeg? Jo, samtlige som tar kontakt pruter! Til dels får jeg skambud. Det til tross for at alt er lagt ut som «Fix ferdig», og da trodde jeg det ikke skulle være kommunikasjon over hodet. Er dette vanlig, eller er jeg bare veldig uheldig? Anonymkode: fd449...882 Gjør det enkelt, jeg bare blokkerer de som prøver å prute 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:44 #19 Del Skrevet tirsdag kl 20:44 SnikkSnakkmf skrev (44 minutter siden): Selvfølgelig pruter jeg. Forventer at folk gjør det når jeg selger også, og setter prisen deretter. Norsk greie det der altså, i utlandet pruter man på absolutt alt på ett marked. Finn.no er ett marked, ergo; pruting. Ja, det er en norsk greie å ikke prute. Men så er vi også i Norge. Prute kan du gjøre i utlandet. Anonymkode: fd449...882 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:45 #20 Del Skrevet tirsdag kl 20:45 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kommer da vitterlig an på varen, varens tilstand og varens nypris eller verdi. Anonymkode: ab2ed...4c8 Ting på finn bør være minst halv pris av ny pris. Butikker kjører 30-40% hele tiden Anonymkode: af4ba...44a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå