Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #1 Skrevet 12. mars 2006 Noen som har fjernet føflekker i ansiktet? Fikk du arr? Har plutselig fått nye føflekker, er det farlig? Har hørt at man skal være på vakt dersom nye føflekker dukker opp på kroppen i "voksen" alder. Har sånne føflekker som liksom "går i ett med huden" ikke sånne som stikker ut om dere skjønner. Syns ikke det er særlig pent. Kna jeg fjerne dem uten å få arr? Koster det mye?
Arkana Skrevet 12. mars 2006 #2 Skrevet 12. mars 2006 Mamma fikk fjernet to føflekker på haken for flere år siden. Hun gjorde det hos en vanlig allmennlege (så vidt jeg husker), og hun har ikke et eneste lite arr igjen. Om du får arr har vel så mye med hvordan huden din danner arr som hvor flink legen er, så det er vanskelig å si på forhånd. Hva det koster vet jeg ikke, men det er ikke mye.
Plonk Skrevet 12. mars 2006 #3 Skrevet 12. mars 2006 Føflekker kommer hele livet. Jeg har typisk føflekk-hud og får nye støtt. Så lenge de ser vanlige ut, er det ingen fare med det. Vokser de raskt eller ser annerledes ut, gjør vondt, står ut eller har rar farge, bør de sjekkes av lege. Du kan få fjernet føflekker med laser, det er ikke engang vondt. Hvis det er en flink kirurg som gjør det, skal det ikke bli arr. Siden det er i ansiktet vil sikkert fastlegen sende deg videre til en spesialist (en del fastleger gjør det selv). Jeg fjernet to i fjor (på kroppen) etter å ha blitt henvist av fastlegen til en privatpraktiserende kirurg, og da betalte jeg 400 kroner.
Montezuma Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Anbefaler laser for å unngå evt arr. pigmentflekker kan også blekes med IPL. Se her: www.laserklinikken-moss.com
Gjest LoisLane Skrevet 19. mars 2006 #5 Skrevet 19. mars 2006 Jeg har fjernet en føflekk på ene siden av nesa hos fastlegen min. Det gikk helt fint. Fikk et lite arr som man ser hvis man vet om det.
Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 er det noen som har et tlf nr til en lege/klinikk som fjerner føflekker her i bergen ??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå