Gå til innhold

Veien til nr 2

Spiralhefte01

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har opprett ny bruker da jeg ønsker å begynne litt på nytt. Nytt år, nye muligheter. :klovn:

Kort fortalt. Medisinsk abort i uke 9+1 for 3 uker og 5 dager siden. Uten å gå inn i for mange detaljer, så har det vært en krevende periode med mye tårer, hormoner og frustrasjon. Det har vært vanskelig å fungere, men livet stopper ikke opp bare fordi at man går igjennom en tøff periode. 

Naturligvis, alt jeg ønsker er å bli gravid igjen. Jeg har aldri vært en tålmodig person, så dette er helt klart en tid som tester mine grenser. Dagboken opprettes fordi jeg trenger å lufte mine tanker et sted. Min kjære mann, som jo er mer tålmodig og ikke minst optimistisk (noe som i perioder er nesten litt provoserende :) ), har fått høre mer enn nok, og har behov for litt normalitet på hjemmebane, og ikke minst (!) andre samtaleemner. Kanskje denne dagboken også vil være til nytte for de som går igjennom det samme, eller de som leter etter erfaringer. Jeg kan ikke telle alle timene jeg har brukt på å google det samme om, og om igjen. Velkommen skal dere være! 

Kort om meg: 

Jeg er da i 30 årene, og selv om den biologiske klokken begynner å puste meg litt i nakken, så er jeg ikke enda der jeg tenker at det er kritisk. Enda.  Aldri hatt utfordringer med å bli gravid, og har barn fra før. Håper og satser på at det går like raskt denne gangen. 

------------------------------

Det som er aktuell status i dag er at 

- jeg spotter fortsatt. 

- graviditetstesten gir fortsatt utslag, men blir svakere (prøver å holde på den tanken, den er positiv) 

- Oppdaget EL-slim blandet med rosa 

- Ingen smerter eller andre infeksjons suspekte symptomer 

Nå gjelder det å smøre seg inn med tålmodighet (som jeg ikke har), og vente på at syklusen stabiliserer seg. Jeg har forsøkt å bryte ned prosessen. Steg 1 er å få negativ test. Steg 2 få eggløsning/mensen og steg 3 begynne å prøve igjen. 

Er jeg heldig og blir gravid i løpet av april, blir det termin i januar 2026. Det er selvfølgelig en vill fantasi, men det er lov å håpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er det ingen spotting. Denne runden har jeg vært igjennom før, og blitt skuffa, så nå sitter jeg stille i båten og observerer. Kanskje det er over for denne gangen, likevel? 

Graviditetstestene er mye svakere, og det er en tydelig nedgang. Dette er positivt. Det er veldig rart å vente på mensen, vente på at testen skal bli negativ. Det er jo helt motsatt! Men alt det betyr jo, i bunn og grunn, en ny begynnelse. 

Vi har allerede "avtalt" at vi skal prøve igjen i april. Dersom syklusen stabiliserer seg, er det flott. Jeg føler meg mer lik meg selv igjen. En tomhet er der, en tristhet over at det ikke funket, men nok med det. Det er lett å bade i elendighet. 

Vi får se hva morgendagen bringer. 

Endret av Spiralhefte01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...