AnonymBruker Skrevet 31. mars 2025 #21 Skrevet 31. mars 2025 En ting er barnet, en annen ting er miljøet der dere bor.. Det har skjedd mang en gang at noen andre ungdommer har fått nyss om noen som er alene hjemme, og har arrangert alene-hjemme-fest hos denne ungdommen, mot dennes vilje.. Det er ikke lett for en 14-15-åring å håndtere hauger av andre ungdommer som kommer på døren og tvinger seg inn. Anonymkode: b40a6...499 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2025 #22 Skrevet 31. mars 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Min datter har også vært alene hjemme i mitt hus. Har aldri vært bekymret for at hun skal rasere huset pga. fest. Anonymkode: 433ba...e39 Har det ikke ramlet deg inn at andre ungdommer kan kræsje huset, om de fikk nyss om at datteren din var alene hjemme? Anonymkode: b40a6...499 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2025 #23 Skrevet 31. mars 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så lenge ungdommen er ansvarlig, ikke vil ha alene hjemme fest, og vet hva som skal gjøres hvis noe skjer, så går det fint med en natt alene fra 14 års alder. Så lenge denne synes det er greit selv. Gjerne med noen i nærheten som kan kontaktes om det er noe. Og som holder et øye med huset, i tilfelle. Anonymkode: b713a...e62 Akkurat nå litar jeg 100% på henne, hun er takk og lov ikke som meg når jeg var i den aldern 🙈 Hun er ærlig, ringer og spør om lov innen hun tar noe/gjør noe, har ikke vært på fest, ingen av venninne hennes har begynt med alkohol ennå, og hun er veldigt ansvarlig. Så veldigt fint og kunne spørre andre, for selv så syns jeg hun er ansvarlig nok til og være alene en natt og det syns hun og. TS Anonymkode: b3c71...f47
Dellen Skrevet 31. mars 2025 #24 Skrevet 31. mars 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): 15, 13 og 11 var alene hjemme til 3 på natta, forrige helg. 15 åringen og kjæresten har vært alene hjemme 3 dager i fjor sommer, mens vi var på hytta 30 min unna. Mannen var innom huset en av dagene i forbindelse med handling. Vi har kameraovervåkning på gårdsplassen og gode naboer, så en fest hadde blitt oppdaget med en gang, og det vet barna😆 Anonymkode: 41644...6c4 Vi funderer på å kjøpe kamera men det er nok mer for min skyld, så jeg ser om og hvem som vært på døren hvis hun er alene hjemme. Men hun åpner ikke, om hun ikke veit på forhånd om det er noen som kommer inom. TS
AnonymBruker Skrevet 5. april 2025 #25 Skrevet 5. april 2025 AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 10.57): Hei, Dere som har selvstendige barn, når fikk barnet deres være alene hjemme en natt, hvilken alder? Vår ungdom takler godt å være alene hjemme på kvelden, og setter pris på å ha hele huset for seg selv, ringer alltid hvis det er noe hun lurer på men har ikke fått lov til og være hjemme alene en natt. Så nå har jeg begynt å tenke på når andre begynner å la dem være alene en natt, 14 år, 15 år, 16 år? Anonymkode: b3c71...f47 Min var det første gang i påskeferien da han var 16, han ville ikke være med oss foreldrene og småsøsken som da var 4,6 og 10 på hytta, han fikk lov da Anonymkode: 703f8...fc3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2025 #26 Skrevet 5. april 2025 AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 12.31): Min datter flyttet på hybel som 15 åring. Anonymkode: 433ba...e39 Ja, og mange så unge går det elendig med på hybel. Anonymkode: a160d...d25
AnonymBruker Skrevet 5. april 2025 #27 Skrevet 5. april 2025 Min eldste var 16 da han fikk være hjemme en helg alene mens vi var på hytta. Handlet ikke så mye om at jeg var bekymret for om han skulle finne på noe, men mer om andre skulle finne ut at han var alene og starte en fest. Yngste har vært alene noen helger mens vi har vært på hytta fra hun var 15. Med henne har jeg vært mer bekymret for festing, så har sørget for en backup-plan med naboer etc dersom noe skulle skje. Men heldigvis har det så langt gått greit. Anonymkode: 5c1a3...63f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå