AnonymBruker Skrevet 31. mars #1 Del Skrevet 31. mars Hei, Dere som har selvstendige barn, når fikk barnet deres være alene hjemme en natt, hvilken alder? Vår ungdom takler godt å være alene hjemme på kvelden, og setter pris på å ha hele huset for seg selv, ringer alltid hvis det er noe hun lurer på men har ikke fått lov til og være hjemme alene en natt. Så nå har jeg begynt å tenke på når andre begynner å la dem være alene en natt, 14 år, 15 år, 16 år? Anonymkode: b3c71...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #2 Del Skrevet 31. mars Femtenåringen får det. Var uaktuelt i fjor, da ville hun ha invitert til fest, men mye modning siste året. Skilte foreldre som bor nær hverandre. Hun synes det er mas å flytte på seg om den hun er hos skal bort en natt, får da være alene. Den andre forelderen og småsøsken er noen hundre meter unna. Anonymkode: 18c32...983 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #3 Del Skrevet 31. mars 15, yngste er 12, får være alene hjemme til rundt 23:30, da kommer vi hjem om ikke eldre søsken er hjemme. Men helst ville hen vært hjemme alene hele natten 😅 Anonymkode: 45665...8dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 31. mars #4 Del Skrevet 31. mars Her var de 12 og 13 første gang de lå en natt alene Vi hadde da avtalt de kunne ringe en nabo av oss hvis det var noe, eller besteforeldre. Da eldste var 16 var han hjemme i 4 uker. Gubben jobbet borte, jeg var med yngste på sæter der ho jobbet. Eldste hjemme pga jobb hos en bonde borte i gata 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #5 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Femtenåringen får det. Var uaktuelt i fjor, da ville hun ha invitert til fest, men mye modning siste året. Skilte foreldre som bor nær hverandre. Hun synes det er mas å flytte på seg om den hun er hos skal bort en natt, får da være alene. Den andre forelderen og småsøsken er noen hundre meter unna. Anonymkode: 18c32...983 Min blir 14 i år, føles som om hun ble født selvstendig 😅 I hennes venninnegjeng er det ikke noen som drikker eller røyker og hun har aldrig varit på fest, de liker og spille brettspill/nintendo, se på film, spille roblox og se på tiktok. Hun ringer alltid og ber om lov før hun gjør noe, når vi ikke er hjemme. Så jeg følte det var på tide å begynne å tenke på når hun skal få lov og være alene hjemme en natt. veldig fint å ha den andre forelderen i nærheten hvis noe skulle skje, vi har fine naboer som dattern kan gå over til hvis det skulle være noe. Anonymkode: b3c71...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #6 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): 15, yngste er 12, får være alene hjemme til rundt 23:30, da kommer vi hjem om ikke eldre søsken er hjemme. Men helst ville hen vært hjemme alene hele natten 😅 Anonymkode: 45665...8dc Dattern er 14, og nå i helgen var vi på konsert. Det var første gang vi kom hjem veldig veldig sent, vi pleier å være hjemme til kl 23-1, men kom hjem 2 nå. Anonymkode: b3c71...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #7 Del Skrevet 31. mars jegerrinne skrev (32 minutter siden): Her var de 12 og 13 første gang de lå en natt alene Vi hadde da avtalt de kunne ringe en nabo av oss hvis det var noe, eller besteforeldre. Da eldste var 16 var han hjemme i 4 uker. Gubben jobbet borte, jeg var med yngste på sæter der ho jobbet. Eldste hjemme pga jobb hos en bonde borte i gata Jeg føler hun ville klart det fint, men føler også at hun er for ung? Hun skulle bli veldigt glad for og slippe "barnevakt" og heller være hjemme alene og kosa sig. Hun blir 14 i år. Anonymkode: b3c71...f47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 31. mars #8 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg føler hun ville klart det fint, men føler også at hun er for ung? Hun skulle bli veldigt glad for og slippe "barnevakt" og heller være hjemme alene og kosa sig. Hun blir 14 i år. Anonymkode: b3c71...f47 Jeg hadde latt ho være hjemme. Satt noen regler som døra låst. Ikke lukke opp. Ha noen ho kan ringe som kan være der på kort tid. Vet at det er mye bedre at de faktisk lærer det. Går fort til at de evnt må flytte. Ser her at hadde ikke yngste kommet inn på første valget på videregående måtte det ha flyttet når det var 15 år. Og greit da å alt vært litt hjemme alene sa kveld/natt slik at alt ikke brått kommer kastende på en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #9 Del Skrevet 31. mars Sønnen min var 15 år da han var alene ei natt for første gang. Han har mobil, så jeg ringte han og hørte hvordan det gikk. Han kunne jo også ringe meg om det var noe. Ingen fare for noe hjemme alene fest her i gården, men det kan jo være et problem hos andre. Ellers er jo det større muligheter for det når de blir eldre. Anonymkode: bc08c...1d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #10 Del Skrevet 31. mars jegerrinne skrev (27 minutter siden): Jeg hadde latt ho være hjemme. Satt noen regler som døra låst. Ikke lukke opp. Ha noen ho kan ringe som kan være der på kort tid. Vet at det er mye bedre at de faktisk lærer det. Går fort til at de evnt må flytte. Ser her at hadde ikke yngste kommet inn på første valget på videregående måtte det ha flyttet når det var 15 år. Og greit da å alt vært litt hjemme alene sa kveld/natt slik at alt ikke brått kommer kastende på en Vi skal bort en natt i Juli, så funderer på la hu teste da og se hvordan det går (nå når jeg ser det er flere som latt de være alene 1 natt). Vi har allerede regler som låst dør og at hun ikke åpner om noen kommer uanmeldt på døra når vi er borte på kvelden. Har veldig gode naboer, så er dom hjemme vet jeg at vi kan ringe dit. Sant det at det er fint at de lærer i tid, spesielt om de må flytte på videregående. Er nok ikke så morro og brått bli alene vær dag, om du ikke trent litt på det innen. Anonymkode: b3c71...f47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #11 Del Skrevet 31. mars Min datter flyttet på hybel som 15 åring. Anonymkode: 433ba...e39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #12 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Min datter flyttet på hybel som 15 åring. Anonymkode: 433ba...e39 Det har liksom ikke noe med saken å gjøre. Ja, det finnes mange ungdommer som flytter på hybel. Det er ikke det at min datter ikke klarer seg selv. Hun kunne fint flyttet hun, bodd alene, lagd seg mat og vasket klær. Men da hadde det ikke vært mitt hus som ble rasert pga fest. For det er det eneste grunnen til at vi er skeptiske til å la 15.åringen her være alene hjemme. Anonymkode: 1cdce...704 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #13 Del Skrevet 31. mars Jeg var hjemme alene en helg da jeg var 15 år. Hadde folk over og vi drakk. Det gikk rolig for seg. Dro på byen og slik. Alt gikk pent. Det var før sosiale medier, mobil og alt. Ingen som passe på meg, ei heller naboer. Ingen som ringte for å sjekke heller. Var i en av de største byene i Norge. Kan ikke fatte at det gikk så bra når jeg ser tilbake på det. Fy søren for en frihet jeg hadde. Og at det ikke gikk verre. Vet ikke om jeg hadde flaks eller om hva det var. Anonymkode: 5391f...bc7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #14 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det har liksom ikke noe med saken å gjøre. Ja, det finnes mange ungdommer som flytter på hybel. Det er ikke det at min datter ikke klarer seg selv. Hun kunne fint flyttet hun, bodd alene, lagd seg mat og vasket klær. Men da hadde det ikke vært mitt hus som ble rasert pga fest. For det er det eneste grunnen til at vi er skeptiske til å la 15.åringen her være alene hjemme. Anonymkode: 1cdce...704 Min datter har også vært alene hjemme i mitt hus. Har aldri vært bekymret for at hun skal rasere huset pga. fest. Anonymkode: 433ba...e39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #15 Del Skrevet 31. mars Så lenge ungdommen er ansvarlig, ikke vil ha alene hjemme fest, og vet hva som skal gjøres hvis noe skjer, så går det fint med en natt alene fra 14 års alder. Så lenge denne synes det er greit selv. Gjerne med noen i nærheten som kan kontaktes om det er noe. Og som holder et øye med huset, i tilfelle. Anonymkode: b713a...e62 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #16 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det har liksom ikke noe med saken å gjøre. Ja, det finnes mange ungdommer som flytter på hybel. Det er ikke det at min datter ikke klarer seg selv. Hun kunne fint flyttet hun, bodd alene, lagd seg mat og vasket klær. Men da hadde det ikke vært mitt hus som ble rasert pga fest. For det er det eneste grunnen til at vi er skeptiske til å la 15.åringen her være alene hjemme. Anonymkode: 1cdce...704 Hvis du er mer redd for tingene dine enn 15-åringen så får du heller sponse hotell på henne. Anonymkode: 1c6c2...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #17 Del Skrevet 31. mars 15, 13 og 11 var alene hjemme til 3 på natta, forrige helg. 15 åringen og kjæresten har vært alene hjemme 3 dager i fjor sommer, mens vi var på hytta 30 min unna. Mannen var innom huset en av dagene i forbindelse med handling. Vi har kameraovervåkning på gårdsplassen og gode naboer, så en fest hadde blitt oppdaget med en gang, og det vet barna😆 Anonymkode: 41644...6c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #18 Del Skrevet 31. mars Sønnen min var 15 år da han var alene første gang. Det gikk veldig fint. Naboen var også 15 år da hun var alene og inviterte noen få, nære venner. Det gikk ikke fint. Da kom det flere titalls ubedte "gjester" og selv om de ikke ble sluppet inn, rakk de å knuse en rute før politiet kom (fordi vi ringte). Anonymkode: 1f8e5...bdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #19 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvis du er mer redd for tingene dine enn 15-åringen så får du heller sponse hotell på henne. Anonymkode: 1c6c2...c40 Hæ? den kommentaren må du gjerne utdype. Mener du at jeg ikke er bekymret for 15.åringen min fordi jeg sier at hun ikke får være alene hjemme, siden jeg er redd for rasert hus? Eller fordi jeg sier at hun fint hadde klart å bo for seg selv, laget mat, vesker klær etc. Anonymkode: 1cdce...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #20 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sønnen min var 15 år da han var alene første gang. Det gikk veldig fint. Naboen var også 15 år da hun var alene og inviterte noen få, nære venner. Det gikk ikke fint. Da kom det flere titalls ubedte "gjester" og selv om de ikke ble sluppet inn, rakk de å knuse en rute før politiet kom (fordi vi ringte). Anonymkode: 1f8e5...bdd Det er akkurat dette jeg mener. Anonymkode: 1cdce...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå