Gå til innhold

Gulrotkake - din aller beste oppskrift

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg påske, og som en del andre liker jeg da i blant å bake en gulrotkake. Men jeg savner en oppskrift jeg er skikkelig fornøyd med.

I mange år bakte jeg en variant med gulrot og hakket hermetisert ananas. God når den ble vellykket, men en tendens til å bli råstekt i midten, så jeg ga den etter hvert opp. Så brukte jeg en stund oppskriften fra boken Under valnøttreet av Anna og Fanny Bergenstrøm, men syntes den ble litt for tørr. Den jeg har brukt de siste årene er fra BBC: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/carrot-cake, men den synes jeg blir for tung/ massiv.

Jeg ønsker meg en gulrotkake som er saftig, men også luftig, lett og myk. Har du en slik oppskrift å anbefale? 

Anonymkode: 4efe3...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ikke oppdskiften for hånden - men ønsker å gi en liten "obs" om man bruker oppskrifer der det er brukt nøytral olje. Da synes jeg det er nødvendig med ørlite salt - litt, sånt som en halv teskje for å få fram den gode smaken. Om man bruker smør er det ikke nødvendig. Ellers er gir brunt sukker også en noe mer spennende smak..

Anonymkode: fe674...3a2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har dessverre ikke oppdskiften for hånden - men ønsker å gi en liten "obs" om man bruker oppskrifer der det er brukt nøytral olje. Da synes jeg det er nødvendig med ørlite salt - litt, sånt som en halv teskje for å få fram den gode smaken. Om man bruker smør er det ikke nødvendig. Ellers er gir brunt sukker også en noe mer spennende smak..

Anonymkode: fe674...3a2

Jeg bruker alltid salt i bakverk der jeg bruker mel, ellers blir smaken flat. :)

-----------

Takk for alle svar og lenker til oppskrifter - kom gjerne med flere!

Anonymkode: 4efe3...f09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...