AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:32 #1 Del Skrevet mandag kl 05:32 Hei! Jeg vil gjerne begynne å bake GROVT brød, men de gangene jeg har prøvd syns jeg ikke at jeg får det til. Eneste jeg har fått til er grytebrød som en hever over natta og det er jo egentlig bare godt samme dag. Noen tips til oppskrifter ? Tips til at det holder seg godt, ikke smuldrer opp, sprø skorpe ja hvordan få til godt, men sunt brød! Anonymkode: 10312...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:33 #2 Del Skrevet mandag kl 05:33 Gjerne enkelt også! Anonymkode: 10312...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:50 #3 Del Skrevet mandag kl 05:50 Jeg baker veldig gode brød, synes jeg da. 900 gr hvetemel. 500 gr, blanding av grov sammalt hvete, grov rug, havregryn og kruska kli (mest grov hvete) 2-3 ts salt, 1 toppa ss sirup, 50 gr romtemp margarin, 9 dl lunka vann, 50 gr gjær. Dette blir 3 brød, stekes på 200 gr i 55-60 minutt Anonymkode: 4e6eb...bd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:50 #4 Del Skrevet mandag kl 05:50 https://www.bakerenogkokken.no/p/holm-brodform-mlokk-25x11cm-stopejern_15704/ Disse brødene koster ca 15 kr stk å lage. De er næringsrike. De har en hard skorpe, er saftige og myke inni. De trenger ikke så mye etterheving da de også hever litt i ovnen. Jeg pleier å skjære de opp i skiver og legge dem i frysa. Kommer an på hvor mye brød man spiser. Formene er ganske dyre, men de tjener man raskt inn igjen om man baker litt. Jeg baker fire brød av gangen. Anonymkode: b0a0d...0b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet mandag kl 21:28 #5 Del Skrevet mandag kl 21:28 https://meny.no/oppskrifter/bakst/brod/grovt-gulrotbrod/ Jeg lager utelukkende disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:35 #6 Del Skrevet mandag kl 21:35 Mardina skrev (6 minutter siden): https://meny.no/oppskrifter/bakst/brod/grovt-gulrotbrod/ Jeg lager utelukkende disse. Tusen takk. Hvor mange brød blir dette? Anonymkode: 10312...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:35 #7 Del Skrevet mandag kl 21:35 Tusen takk for gode tips 🥰 Anonymkode: 10312...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:11 #8 Del Skrevet mandag kl 22:11 Anonymkode: d3e96...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet mandag kl 22:22 #9 Del Skrevet mandag kl 22:22 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tusen takk. Hvor mange brød blir dette? Anonymkode: 10312...1aa 2 stk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:32 #10 Del Skrevet tirsdag kl 07:32 Prøv surdeigbakst,det blir mye bedre og smuler ikke. Anonymkode: 77a33...94f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:55 #11 Del Skrevet tirsdag kl 11:55 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tusen takk. Hvor mange brød blir dette? Anonymkode: 10312...1aa Det står i oppskriften! Anonymkode: fd99f...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå