Gå til innhold

Kvinner og kjemi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på Tinder i snart to år. 

Jeg møtte en dame vi hadde skikkelig fine samtaler gjorde morsomme greier lo og hadde antagelig beste daten av de ca 10-15 jeg har vært på. Dagen etterpå fikk jeg beskjed at det ikke var kjemi, denne beskjeden har jeg fått 4 damer på rad riktignok ikke alle like gode men allikevel gode og lange dates. Har jeg sagt noe lignende til en jeg ikke likte som kjæreste.

Merker dette tar på selvtillitten å kjenner nå jeg ikke har lyst å gå på flere dates da jeg ble lei meg og usikker i varierende grad og lurer på om det er noe med meg jeg ikke selv ser. Men av de 10 har jeg sikkert valgt tommel ned på 

Er dette normalt med knallgode hyggelige dater så eller er det kanskje jeg som sikter for høyt og er dømt til å bli skuffa ?

Tidligere ville sa halvaparten  date 2-3 også videre  men jeg var like mye brems, resterende i vakum hvor ingen tok kontakt for step 2

Hvordan er det med dere kvinner, har dere kjemi med stor andel av de dere treffer ?

Er Tinder bare en app for å finne en stadig bedre og ikke fungerer ? En kompis av meg som er god på ansikter sier en grei andel av damene jeg har vist han har vært på Tinder i mer enn 5 år (Ca 20-30%)

Må finne meg en alternativ arena da datingen trykker meg ned :)

Anonymkode: 99444...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med sikter for høyt?

Hva er det du sikter etter?

Anonymkode: 963f3...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at jeg liker damer som er hottere enn meg ?

Vil ha en dame som jeg tenner på uten store psykiskeutfordringer og i jobb, de fleste med store utfordringer siler jeg ut nå i da gikk på noen smeller der også.

Jeg får ganske attraktive matcher noen er nok seriedatere som jeg også er i ferd med å bli typisk de som bare vil ha en kaffe gå en tur eller lignende

Noen er på første eller andre date etter lange forhold etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke vært på date med deg, men at DU oppfatter daten som god betyr jo ikke at HUN oppfattet daten som god. For min del er jeg i alle fall en person som går veldig inn for å være hyggelig og lett å snakke med uansett hvem jeg snakker med - og holder en god samtale (vil jeg påstå) dersom jeg ender opp på bord med noen tilfeldige i lunsjen eller noe sånt. Men jeg orker ikke å være kjæreste med noen som tilkjennegir at de har helt annet livssyn, humor etc enn meg på en date - og det er gjerne noe jeg tenker godt igjennom først når jeg er hjemme igjen. 

Anonymkode: d083f...b22

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg ikke vært på date med deg, men at DU oppfatter daten som god betyr jo ikke at HUN oppfattet daten som god. For min del er jeg i alle fall en person som går veldig inn for å være hyggelig og lett å snakke med uansett hvem jeg snakker med - og holder en god samtale (vil jeg påstå) dersom jeg ender opp på bord med noen tilfeldige i lunsjen eller noe sånt. Men jeg orker ikke å være kjæreste med noen som tilkjennegir at de har helt annet livssyn, humor etc enn meg på en date - og det er gjerne noe jeg tenker godt igjennom først når jeg er hjemme igjen. 

Anonymkode: d083f...b22

Sant jeg har aldri hatt en stille eller kjedelig date så er flink og glad i folk, men jeg trodde derfor daten var god når det er mye latter

Daten varte i 5,5 timer så om det var dårlig match burde den kanskje vært avsluttet etter en eller to timer.

Men klart jeg skjønner jo det når jeg tenker meg om hvis daten er utenfor mine preferanser utssendemessig kan de være så

hyggelige gode å lage mat som det går uten at jeg heller faller for de, selv om jeg prøver greier jeg det ikke(Men det finnes flere tråder om at å redusere standard er ikke så lett  ovenfor seg selv selv om en måtte ønske da det er jo ikke et ytre som teller i det lengre løp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sant jeg har aldri hatt en stille eller kjedelig date så er flink og glad i folk, men jeg trodde derfor daten var god når det er mye latter

Daten varte i 5,5 timer så om det var dårlig match burde den kanskje vært avsluttet etter en eller to timer.

Men klart jeg skjønner jo det når jeg tenker meg om hvis daten er utenfor mine preferanser utssendemessig kan de være så

hyggelige gode å lage mat som det går uten at jeg heller faller for de, selv om jeg prøver greier jeg det ikke(Men det finnes flere tråder om at å redusere standard er ikke så lett  ovenfor seg selv selv om en måtte ønske da det er jo ikke et ytre som teller i det lengre løp)

Hva er standarden din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg mener at jeg liker damer som er hottere enn meg ?

Vil ha en dame som jeg tenner på uten store psykiskeutfordringer og i jobb, de fleste med store utfordringer siler jeg ut nå i da gikk på noen smeller der også.

Jeg får ganske attraktive matcher noen er nok seriedatere som jeg også er i ferd med å bli typisk de som bare vil ha en kaffe gå en tur eller lignende

Noen er på første eller andre date etter lange forhold etc

Hva er psykiske utfordringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er utseende som teller mest og om du har penger. Spanderte du på henne under daten? Er veldig vanlig at kvinnene sier det ikke er kjemi når dem egentlig mener "Du var ikke pen nok for meg"

Anonymkode: 6d5fa...2fd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Husk at det er utseende som teller mest og om du har penger. Spanderte du på henne under daten? Er veldig vanlig at kvinnene sier det ikke er kjemi når dem egentlig mener "Du var ikke pen nok for meg"

Anonymkode: 6d5fa...2fd

Jeg har romslig økonomi å spanderer på datene.

Av de 10-15 sier de vil betale men tar i mot, sierde betaler neste evt insisterer å tar noe småting.

Eneste jeg har opplevd at damer tar regningener en  dame som tok en høy restaurantregning når jeg var på do siden denne daten var en hotell date da vi bodde langt unna hverandre :) men desverre var jeg bare ok for ligg ikke forhold det gadd jeg ikke når 3 timer kjøring.

Tror ikke dette går på penger da så og si alle damene har OK jobber.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og synes det høres merkelig ut å forvente kjemi på en første date. Da høres det ut som en person som er litt skadet av dating, og som har høye forventninger som kanskje aldri vil innfris.

Eventuelt så kan det skyldes at du har brukt gamle bilder eller bilder som ikke ligner deg, og hun følte seg lurt da hun møtte deg. Hvis jeg hadde følt meg lurt, så ville jeg ikke møtt en person igjen.

Anonymkode: 193d9...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kjemi med svært få menn, selv om dater var aldri så hyggelige. Ingenting galt med mennene, men gnisten som kan føre til følelser manglet. 

Anonymkode: 18ede...e75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her nevner, så kan det være god og morsom stemning på daten, men kun vennskapelig. Jeg har sjelden hatt en kjedelig date, fordi man ofte finner noe interessant å snakke om (selv om man innser at man ikke liker personen på den måten). Personen har da antatt at jeg er interessert videre (noe jeg ikke har vært). Ser du veldig annerledes ut irl enn på bilder? Jeg pleide som regel å gi den riktige grunnen til hvorfor jeg ikke ønsket flere dates, men det er VELDIG vanskelig å påpeke utseendet (at de ikke liknet på bilder). Da sa jeg heller noe med kjemi (selv om det var at jeg anså bildene som catfish).

Jeg synes også du skriver litt utydelig. Mangler tegnsetting og veldig mye feilskrevne ord. Det hadde gjort det irriterende for meg å snakke videre 😅

Anonymkode: 11434...76a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye catfish på Tinder av bgge kjønn men tror kvinnene er verst, sikkert derfor det fungerer dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som andre her nevner, så kan det være god og morsom stemning på daten, men kun vennskapelig. Jeg har sjelden hatt en kjedelig date, fordi man ofte finner noe interessant å snakke om (selv om man innser at man ikke liker personen på den måten). Personen har da antatt at jeg er interessert videre (noe jeg ikke har vært). Ser du veldig annerledes ut irl enn på bilder? Jeg pleide som regel å gi den riktige grunnen til hvorfor jeg ikke ønsket flere dates, men det er VELDIG vanskelig å påpeke utseendet (at de ikke liknet på bilder). Da sa jeg heller noe med kjemi (selv om det var at jeg anså bildene som catfish).

Jeg synes også du skriver litt utydelig. Mangler tegnsetting og veldig mye feilskrevne ord. Det hadde gjort det irriterende for meg å snakke videre 😅

Anonymkode: 11434...76a

Akkurat! Jeg har hatt fantastiske dater med fantastiske menn, uten at det ble slik kjemi. Jeg er utadvendt og kommer lett til at det blir god personkjemi og hyggelig, men angående den kjemi som forhold kan bygges på har jeg et veldig restriktivt hjerte. Maaaange ganger jeg skulle ønske at slikt også var tilstede, for flotte menn som ville bli flott partner (og er blitt det for andre kvinner), men det ville bare bli lureri å fortsette dating. Noen datet jeg også over tid I håp om at slikt skulle oppstå, men det ble bare vondere for mennene når jeg etterhvert måtte avslutte på grunn av fravær av slikt. Det kom aldri over tid om det ikke oppsto den typen interesse ganske fort. 

Virker som det oppstår slik interesse lettere for menn, for synes de jeg var sexy, hyggelig og kjekk å være sammen med var de interessert i å gå videre. Det var seksuell tiltrekning som ofte manglet hos meg, og den kriblingen liksom, og vi kvinner er nok mindre "raus" på slikt, uten at vi bestemmer det selv. Vi tenner ikke på så mange menn som menn tenner på kvinner. Uten at noe dermed er galt med mannen. 

Anonymkode: 18ede...e75

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe form for kjemi på første date for min del. Den behøver ikke være sånn øredøvende feid av føttene sterk, men den må være sånn at jeg blir interessert i å treffe den andre igjen. 

Jeg har opplevd det samme som deg med flere dater der jeg tenker samtalen har gått så greit at jeg kunne tenke meg å treffes igjen, men der de ikke har kjent noen kjemi. 

Det finnes nok også en del mennesker som er så utadvendte og vandt til å sjarmere på date at de vil frembringe den følelsen av kjemi uten at de nødvendigvis føler det selv. For kvinner så er jo dette helt typisk de player gutta som får til dette. 

Så det kjedelige svaret er det kommer helt an på og det er vanskelig å sette fingeren på nøyaktig hva det er. 

Det som er helt sikkert er at det ikke har noe med deg å gjøre. For det er sykt vanskelig å finne noen man passer sammen med. Det skal en stor dose flaks til tror jeg. 

Anonymkode: d8de8...721

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...