Gå til innhold

Frustrert på naboen av flere grunner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Deler en enebolig med naboen. Vi har felles uteområde. 

Det er flere ting som frustrerer meg. Blant annet at når naboen har gjester parkerer hennes gjester på min parkering. Jeg har sagt at hun må spørre først i tilfelle jeg får besøk og trenger den. Det overholder hun ikke. 

Kan jeg gjøre noe med dette? Det er jo tross alt ikke hennes parkering. 

Anonymkode: 18791...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor ofte skjer det med parkeringen? 

Anonymkode: 22c99...f29

Jevnlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler enebolig? Er dere romkamerater? Eller en det en enebolig som er gjort om til en tomannsbolig?😅

Jeg ville prøvd å si ifra igjen. Leier du kan du jo høre med huseier..

Anonymkode: 18556...25d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring på hver gang det står noen der, og be de flytte bilen. Etterhver lærer besøket seg at der kan de ikke stå. 

Anonymkode: e4fcf...253

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også legge en lapp på ruta til bilen når den står parkert der. Det er ulovlig å parkere på naboens tomt, så du kan ringe politiet. 

Anonymkode: dc2d1...411

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Deler enebolig? Er dere romkamerater? Eller en det en enebolig som er gjort om til en tomannsbolig?😅

Jeg ville prøvd å si ifra igjen. Leier du kan du jo høre med huseier..

Anonymkode: 18556...25d

Enebolig gjort om til tomannsbolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ring på hver gang det står noen der, og be de flytte bilen. Etterhver lærer besøket seg at der kan de ikke stå. 

Anonymkode: e4fcf...253

Synes bare det er så frekt de gangene jeg ikke venter besøk. Vil liksom ikke lGa drama, samtidig som jeg mener at det ikke er greit når jeg har tatt det opp tidligere. Har skjedd at mitt besøk ikke fikk parkering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du besøk får du ringe på og si de må flytte bilen. Har du ikke besøk så la det være. Du bruker det ikke likevel. 

Anonymkode: 1322d...301

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med parkering så hadde jeg bare ringt på døra hvis jeg selv fikk gjester, og sagt pent- unnskyld dine gjester står på min parkering, de må flytte den så min gjester får parkert .

Vennine bor i 4 manns bolig der har hver enhet 2 parkeringer ved døra og 1 i garasjen. Der står ofte ene naboen . Som vennina mi sier så lenge ho ikke har gjester kan de pent låne den, men når ho får gjester og hvis det står en bil der går ho å ber de flytte bilen . Aldri vært noe problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si fra når du trenger å bruke den da? Da må de bryte opp for at besøket skal flytte bilen...

Hadde ikke giddet å lage en krig om det der, men jeg hadde på INGEN måte latt være å si fra om at bilen må flyttes umiddelbart de gangene det trengs.

Anonymkode: 95614...388

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten hadde jeg fått bilen tauet bort eller så hadde jeg parkert den inne med en bik jeg ikke hadde flyttet på fem dager

Anonymkode: da48c...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan også legge en lapp på ruta til bilen når den står parkert der. Det er ulovlig å parkere på naboens tomt, så du kan ringe politiet. 

Er nok ikke en politisak at noen parkere ulovlig på privat område.

Anonymkode: c5348...e5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er nok ikke en politisak at noen parkere ulovlig på privat område.

Anonymkode: c5348...e5c

Som privatperson er det politiet man må kontakte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo bare å ringe på til de de gangene du får besøk og de bruker plassen deres. 

Anonymkode: c07bb...73f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan prøve med raushet. Jeg har sagt til mine naboer at de er hjertelig velkommen til å parkere på min tomt. Dette blir det hyggelig naboskap av. Det verste som kan skje, er at en av dem må flytte bilen hvis jeg skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 21.27):

Deler en enebolig med naboen. Vi har felles uteområde. 

Det er flere ting som frustrerer meg. Blant annet at når naboen har gjester parkerer hennes gjester på min parkering. Jeg har sagt at hun må spørre først i tilfelle jeg får besøk og trenger den. Det overholder hun ikke. 

Kan jeg gjøre noe med dette? Det er jo tross alt ikke hennes parkering. 

Svigerfar setter to gigastore blomsterpotter på gjesteparkeringen sin. Naboen har parkert ham inne flere ganger, og gjort sånn at besøket må lete lenge etter alternativ parkering. Han fjerner med jekketralle når besøk kommer. Naboen ble sur da . 

Anonymkode: 29deb...35c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så sett opp et skilt da, om du ikke kan ringe på døra og be gjestene om å flytte bilen. 

Anonymkode: 8c676...0bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...