AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #61 Skrevet 1. april 2025 Honey Dew skrev (På 30.3.2025 den 20.41): Nei, jeg liker ikke slik mat. Er du over 70 år? Vet mage i den alderen kun vil ha norsk bondekost. Anonymkode: 6c110...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #62 Skrevet 1. april 2025 Frankrike, Norge, Mongolia. Rene smaker hvor råvarene får spille hovedrollen slik de fortjener. Jeg liker å smake maten, ikke krydderet. Anonymkode: 04fef...dab 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #63 Skrevet 1. april 2025 Pakistansk, etiopisk, vietnamesisk, sør koreansk, japansk, thailandsk. Elsker mat med mye smak. Anonymkode: cd73e...285
AnonymBruker Skrevet 1. april 2025 #64 Skrevet 1. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du over 70 år? Vet mage i den alderen kun vil ha norsk bondekost. Anonymkode: 6c110...3ee Så har vi mine foreldre på 80 som elsker sushi, thai, pakistansk, indisk, italiensk, tyrkisk osv. Men de bor i Oslo omgitt av restauranter da. De som bare spiser norsk bondekost bor nok som oftest langt ut på landet og har sjelden/aldri vært i byen. Norsk bondekost er jo det kjedeligste som fins. Selv om kjøttkaker og lapskaus er godt av og til, samt ribbe med tilbehør på julaften. Anonymkode: 17c81...6e4 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2025 #65 Skrevet 4. april 2025 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 11.39): Så har vi mine foreldre på 80 som elsker sushi, thai, pakistansk, indisk, italiensk, tyrkisk osv. Men de bor i Oslo omgitt av restauranter da. De som bare spiser norsk bondekost bor nok som oftest langt ut på landet og har sjelden/aldri vært i byen. Norsk bondekost er jo det kjedeligste som fins. Selv om kjøttkaker og lapskaus er godt av og til, samt ribbe med tilbehør på julaften. Anonymkode: 17c81...6e4 Jeg skrev ikke alle, men mange. En vesentlig forskjell der. Anonymkode: 6c110...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2025 #66 Skrevet 5. april 2025 Thomasine skrev (På 30.3.2025 den 23.28): Jeg er ikke videre glad i italiensk jeg heller. Har ingenting å si om «bredden i det kjøkkenet»? Liker ikke pasta eller pizza noe særlig…da faller mye italiensk bort…🤷🏽♀️ Italiensk mat er MYE mer enn pizza og pasta. Blir litt svett av folk som har "lært" alt om italiensk mat fra Toro..... Anonymkode: 58dda...726 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2025 #67 Skrevet 5. april 2025 Tyrkisk, gresk, pakistansk, indisk en sjelden gang (kan bli litt for mye saus etter min smak).... Retter med mye grønnsaker som er laget tusen ganger bedre enn det vi nordmenn er vant til... eller flere typer grønnsaker. Så fårikålen kan du få gratis av meg.... 🙂 Anonymkode: edc0b...57d
Thomasine Skrevet 6. april 2025 #69 Skrevet 6. april 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Italiensk mat er MYE mer enn pizza og pasta. Blir litt svett av folk som har "lært" alt om italiensk mat fra Toro..... Anonymkode: 58dda...726 😂 Kjære nok-en-anonym. Jeg kjenner jeg kan bli svett av at folk blir fornærmet/krenka(?) fordi andre ikke liker den samme maten. En morsom og interessant tråd om noe så enkelt som smak på mat…som noen må diskutere ihjel! Snakk med den andre som mislikte og ikke kunne respektere /tolerere svaret mitt. 😘🤷🏽♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2025 #70 Skrevet 6. april 2025 Thomasine skrev (På 30.3.2025 den 23.28): Jeg er ikke videre glad i italiensk jeg heller. Har ingenting å si om «bredden i det kjøkkenet»? Liker ikke pasta eller pizza noe særlig…da faller mye italiensk bort…🤷🏽♀️ Har du spist italiensk mat i Italia? Anonymkode: f29ea...a9d
Thomasine Skrevet 6. april 2025 #71 Skrevet 6. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du spist italiensk mat i Italia? Anonymkode: f29ea...a9d 😅 «Nei, aldri». Det er derfor jeg sier jeg ikke foretrekker det framfor noe annet…😘 Bare konstater at jeg ikke foretrekker det🤷🏽♀️ Trenger ikke noe omvending eller «prøv det eller det». Masse annen god mat i verden som jeg lever godt på!😀😋
PITTY Skrevet 6. april 2025 #72 Skrevet 6. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du spist italiensk mat i Italia? Anonymkode: f29ea...a9d Uansett hvilket land som du anser som et gourmet-land for dine smaksløker kan det like gjerne bli en tragedie. Det finnes individuelt dårlige restauranter over alt og i alle land. Selv om du skulle bruke Trip adviser. Kokken som hele restauranten hviler på kan være på ferie. Og innehavere eller noen løpegutter står ved grytene og tuller.. 2
ashley jackson Skrevet 6. april 2025 #74 Skrevet 6. april 2025 Perine skrev (På 30.3.2025 den 0.09): Norsk, nordisk, kinamat og sushi. Jeg har ikke hørt om disse landene. 1
Perine Skrevet 6. april 2025 #75 Skrevet 6. april 2025 ashley jackson skrev (1 time siden): Jeg har ikke hørt om disse landene. ok 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2025 #76 Skrevet 6. april 2025 Thomasine skrev (17 timer siden): 😂 Kjære nok-en-anonym. Jeg kjenner jeg kan bli svett av at folk blir fornærmet/krenka(?) fordi andre ikke liker den samme maten. En morsom og interessant tråd om noe så enkelt som smak på mat…som noen må diskutere ihjel! Snakk med den andre som mislikte og ikke kunne respektere /tolerere svaret mitt. 😘🤷🏽♀️ Jeg reagerte fordi du skrev at siden du ikke liker så godt pasta og pizza, "faller italiensk bort". Da er min åpenbare mening at du vet svært lite om italiensk mat (som mange andre nordmenn) Anonymkode: 58dda...726 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2025 #77 Skrevet 6. april 2025 Israel. Utrolig kul miks av midtøsten,middelhavsk, øst-europeisk, iberisk og mer. Blir aldri lei! Ellers er den nordiske maten ganske god. Og den vietnamesiske. Vanskelig å velge! Anonymkode: bdb12...f74 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #78 Skrevet 8. april 2025 Tyrkia, Thailand, ulike land i Midtøsten osv. Anonymkode: c6b07...669
AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #79 Skrevet 8. april 2025 USA Liten minus for at de bruker alt for mye salt i maten. Aldri vært i Italia, men liker tanken på pizza og pasta. Da det er 95% av kostholdet mitt. Vet at de er mer enn bare pizza og pasta, men det er kun det jeg ville ha likt fra Italia. Jeg er feit og kresen. Liker ikke grønnsaker. Liker ikke sterk mat. Liker ikke fisk. Anonymkode: 9d87c...ebf
AnonymBruker Skrevet 8. april 2025 #80 Skrevet 8. april 2025 Frankrike, Italia, Midtøsten (hele det ottomanske kulturområdet) og India. Det desidert mest overvurderte er det japanske kjøkken, som er preget av råvarefattigdom og manglende variasjon. Anonymkode: e9db3...af1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå