Gå til innhold

Hvor lenge ha på plaster/bandasje?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Operert for brokk, ikke kikkhullsoperasjon. Sydd med sting som går i oppløsning av seg selv. Har på dusjtett plaster/bandasje nå, ser ikke at såret har væsket noe gjennom den etter at jeg byttet den.

Hvor lenge bør man dekke til såret? Jeg reagerer litt på stort sett alt av lim/plaster, så det klør en del... Men vil selvfølgelig heller det enn at det blir trøbbel med operasjonssåret.... Har lest på arket jeg fikk fra sykehuset, men der står det ingenting om hvor lenge man bør ha det på, bare at man bør bytte hvis det er vått eller det har væsket.

Anonymkode: e7795...e0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fint om det får sitte på lenge, minst tre døgn, gjerne lenger hvis bandasjen ikke er forurenset. Du bør deretter skifte til tørt etter dusjing. Det nye plasteret trenger ikke være vanntett, om det skiftes etter dusj. Totalt bør det ligge ren bandasje over minst 10-14 dager. 

Anonymkode: 96492...9d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Operert for brokk, ikke kikkhullsoperasjon. Sydd med sting som går i oppløsning av seg selv. Har på dusjtett plaster/bandasje nå, ser ikke at såret har væsket noe gjennom den etter at jeg byttet den.

Hvor lenge bør man dekke til såret? Jeg reagerer litt på stort sett alt av lim/plaster, så det klør en del... Men vil selvfølgelig heller det enn at det blir trøbbel med operasjonssåret.... Har lest på arket jeg fikk fra sykehuset, men der står det ingenting om hvor lenge man bør ha det på, bare at man bør bytte hvis det er vått eller det har væsket.

Anonymkode: e7795...e0e

Ingen her på dette forumet har laget så mange tråder om ett problem som denne bruker med brokkoperasjonen sin. 
Spør sykehuset. Klarer du ikke huske svarene du får, så få helsepersonell til å skrive en lapp til deg. 
Er du utskrevet nå, så skal du ha fått med deg skriv med informasjon om hvordan du skal forholde deg til både dette spørsmålet og alle da andre spørsmålene du har opprettet tråder om de siste ukene. 
Alternativt, send melding via Helsenorge til fastlegen din. 
Så og si alt du har spurt om skal svares ut av helsepersonell som kjenner deg, ikke av legfolk på ett nettforum. 

Anonymkode: 23cc2...edd

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...