Gå til innhold

Hjerte emoji på meldinger til kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på hvordan dere hadde reagert om kjæresten, mannen eller samboer hadde skrevet meldinger til kvinnelig kollega med hjerter og fine ord? Mulig jeg bare er paranoid, men det stakk i hjertet når jeg leste meldingene. Føltes ikke rett, jeg får ikke slike meldinger fra ham, iallefall veldig skjelden. Hvordan hadde dere reagert? Hadde dere tatt det opp med han? 

Jeg så meldingene ved en tilfeldighet da jeg skulle hjelpe ham med noe på mobilen. Han satt i et annet rom og jeg leste litt for mye, nå angrer jeg!😓

Anonymkode: da96a...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du er paranoid og du snoker. Hør på en podcast og jobb med din sjalusi og usikkerhet. ❤️

Anonymkode: 3cf8b...76e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hjertet masse meldinger fra kolleger uten at det ligger noe mer bak det.

Anonymkode: 2b21b...62c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 16.43):

Jeg har hjertet masse meldinger fra kolleger uten at det ligger noe mer bak det.

Anonymkode: 2b21b...62c

Ekspander  

Samme her 

Anonymkode: 7311c...522

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt vanlig på min arbeidsplass som består av 80% mannlige ingeniører.

Anonymkode: b39f8...7df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sikkert vanlig for de som sender slik til søsken/venner/kollega/kone etc men for en mann som aldri gjør det til sin egen samboer - vil jeg si det er litt merkelig å sende av gårde en haug fine ord og hjerter til en kollega som kun er en kollega. 

Anonymkode: de5aa...d37

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når jeg takker en mannlig kollega hender det jeg slenger på et hjerte. Er samboer på 25.året, uten å ha gjort noe "utenomekteskapelig" noen gang. 

Det er helt uskyldig, og rett og slett fordi jeg setter pris på det vedkommende har gjort.

Anonymkode: d67da...86f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs jo det da.. noen slenger rundt seg med hjerter over en lav sko. Andre bruker det aldri, eller til nøds med noen de er sinnsykt glad i. 

Og så er det tonen mellom folk da, jeg er relativt raus med hjertene, det er ikke bare "jeg elsker deg" liksom, men det er jo noen jeg bruker det mye mer med enn andre, fordi de bruker det mye. Man kopierer jo - bevisst eller ubevisst - litt andres emojibruk eller tone.

Sender du hjerter til han?

For å svare helt direkte - jeg hadde reagert veldig om min kjæreste hadde gjort det, fordi jeg vet han bruker kun hjerter som "jeg elsker deg" omtrent, og ikke bare som "takk for dataen du sendte til powerpoint-presentasjonen".

Anonymkode: 33ff5...1e3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det som er rart er at han har sagt at han ikke bruker emoji, han er ikke fan av det og han synes det er kleint og teit. Jeg har nesten aldri fått en så fin melding fra ham!

Det var ikke bare  hjerteemoji jeg reagerte på men masse fine og støttende ord også. Jeg er vel litt ekstra engstelig og paranoid etter at jeg ikke fikk bursdagsgave på bursdagen min i år, har hatt det litt vanskelig etter dette og tenkt at han kanskje har forelsket seg i noen på jobben eller noe sånt😭😭😭😭

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs hva du legger i fine ord? Takk for hjelpen 🥰 Eller- takk for hjelpen fine deilige du 🥰

Anonymkode: a7e34...39b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du skrive eksempler på de fine ordene? Lettere å tolke da.

Synes ikke det er greit når det er et tydelig skille, at hqn ikke sender slikt til deg. Det er dér det blir feil.

På min arbeidsplass bruker alle de eldre masse hjerter og emojis, men det har aldri vært noe upassende ord eller kommentarer. Det er typ "Godt tenkt, og bra jobba i dag🥰❤️". Så for oss er det ikke unormalt, men hvis jeg fikk høre at disse aldri sendte sånt til sine partnere, ville jeg blitt ubekvem.

Anonymkode: 5e7c1...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan fint sende f.eks. Takk for hjelpen 🥰 til en mannlig kollega, og det er selvfølgelig kun for at jeg satte pris på det han gjorde. Legger jo ikke noe mer i det enn det, - sender forøvrig det samme til kvinnelige kolleger.

Dette 😘 derimot blir litt i overkant 😅

Anonymkode: 424b5...10c

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg reagerer på også, hadde det vært vanlig for ham å skrive sånn og at jeg fikk sånne meldinger også så tror jeg ikke jeg hadde reagert sånn.

Kan ikke skrive alt som stod i meldingen, men det var først melding fra ham om hvorfor hun ikke var på jobb på lang tid og at hun var savnet. Hun svarte: hei tøffen og så skrev hun hvorfor hun ikke var på jobb, som var noe problemer på hjemmebane. Hvor min mann skrev en lang melding med hjerter i alle slag og hvor sterk og tøff hun var og at hun skulle klare dette. Det var tidenes støttemelding! Kunne ønske eg hadde fått det samme i tøffe tider. Jeg vet heller ikke hvem denne damen er, jeg vet om noen personer på jobben hans men aldri hørt om henne.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo rart når han ikke sender hjerte emojier

til deg

Anonymkode: 918d3...78e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke du skal legge så mye i det, jeg er mann og er analfalbet når det kommer til emojis, som sikkert mange middelaldrende menn er. 

Brukte aldri og sende hverken hjerter eller noe, kunne til nød sende et smilefjes eller thumbs up. Men så ser man at den yngre generasjonen sender hjerter i hytt og pine, og da forbinder jeg ikke hjerter med det samme som hjerter betydde i oppveksten i minnebøker til fjortis jentene. Nå tolker jeg hjerter som noe man bare slenger på mer som en takk for en kommentar eller en omtanke, kanskje som " det varmer mitt hjerte". 

Til slutt så har jeg begynt å følge trenden for ikke å være fullstendig boomer, selv om sikkert mange sitter og humrer over boomeren som bommer og bruker feil emojis titt og ofte. 

Anonymkode: 2bd64...478

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er dame, og sender mange flere hjerter til kolleger enn min egen mann. Legger ikke noe i det annet enn støtte i forskjellige ting. Spørsmålet er heller hva han hadde skrevet med ord, og hva samtalen gikk ut på. 

Anonymkode: b480d...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ikke profesjonelt å bruke emojis i jobb sammenheng.

Anonymkode: 0ecbe...d70

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 17.57):

Ekspander  

Jobber du i robotavdelingen?

Anonymkode: 3cf8b...76e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 17.57):

Ekspander  

Det er snakk om mellom kollegaer, der flyr emoji i Teams-kanaler overalt. 

Til kunder og samarbeidspartnere er det en helt annen greie.

Anonymkode: f1947...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sender hjerter på meldingene med sin mannlige sjef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...