AnonymBruker Skrevet 30. mars #81 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor? Om man selger store pakker er det vel det samme hvor de kommer fra? De fleste av oss trenger de ekstra kronene vi kan få for tida. Dessverre Anonymkode: 3b054...c1a Fordi at når man selv får ting gratis så er det frekt å selge videre rtterpå Anonymkode: 60a75...e09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #82 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fordi at når man selv får ting gratis så er det frekt å selge videre rtterpå Anonymkode: 60a75...e09 Samme det vel? Det er jo en jobb med å legge ut bilder etc for å selge det. Anonymkode: 3b054...c1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #83 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 27.3.2025 den 15.34): Vi bor i Bærum (siden du dro frem inntekt), og jeg elsker gjenbruk og arv. Fornuftig for økonomien, bra for miljøet og bedre for barnet som slipper kjemikalier fra nye klær. Har inntrykk av at dette er helt normalt her. Jeg arver fra en nabo, og har to barn som bruker det før det arves videre til annen nabo. Men klærne er sjeldent slitt. Anonymkode: c34b7...be4 Så spørs det hvor i Bærum. Litt forskjell på Snarøya og Rykkinn. Bodde på Haslum da mine var små og merket godt at folk hadde penger. Anonymkode: 5907b...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #84 Del Skrevet 30. mars Vi kjøper kun nytt til våre, men de får opplevelser som ferie, kino, Tusenfryd, sommerland i Bø etc. i tillegg. Ville aldri kledd på barna mine brukte klær fra fremmede fok jeg ikke aner hvordan har vasket tøyet. Ville aldri kjøpt brukt til os voksne, så hvorfor skal jeg kjøpe det til barna mine. Noe som er koselig er faktisk å handle nytt tøy, kle på barna mine nye fine klør som er hele og flekkfrie. Skjønner ikke at mange folk lar barna sine se ut som slusk fordi dem kun skal i barnehagen. Trenger ikke koste all verden mye av det en kjøper nytt om det er det som er greia. Gjenbruk ja, men ikke klær fra fremmede folk. Vi har veldig god økonomi og noe skal en bruke pengene på. Kjøper nytt til oss voksne, så hvorfor skal ikke barna våre få det samme Anonymkode: e81b0...9d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #85 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det tror jeg du har helt rett i. Vi tjener meget godt, og står stadig på diverse skattelister i avisene. Barna har omtrent kun hatt brukt i bhg og de første årene på skolen. Og det har nok hendt at klærne har hatt et lite hull eller vært falmet. 😅Vi tenker nesten at vi har et ansvar ved å vise at det er greit med brukt, siden «alle» vet at vi utmerket godt kunne ha kjøpt nytt. Nå når største har begynt på ungdomsskolen er brukt fremdeles kult. Hun syr om og bytter klær med andre. Tipp topp 👍 Klærne har ofte vært brukt til både 5 og 6 barn, og går på rundgang i storfamilien. Helt topp!! Kunne ikke ha brydd oss mindre om hva noen kunne finne på å tenke om oss. Anonymkode: 9e3f5...669 «Alle» er nok ikke så opptatt av deg som du tror. Det virker som du snobber nedover ved å sende barna dine ut i hullete klær. Selv de fattigste har alltid satt sin ære i at klær skal være hele og rene. Jeg mener det handler om å lære barna selvrespekt. Anonymkode: f5032...419 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #86 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi kjøper kun nytt til våre, men de får opplevelser som ferie, kino, Tusenfryd, sommerland i Bø etc. i tillegg. Ville aldri kledd på barna mine brukte klær fra fremmede fok jeg ikke aner hvordan har vasket tøyet. Ville aldri kjøpt brukt til os voksne, så hvorfor skal jeg kjøpe det til barna mine. Noe som er koselig er faktisk å handle nytt tøy, kle på barna mine nye fine klør som er hele og flekkfrie. Skjønner ikke at mange folk lar barna sine se ut som slusk fordi dem kun skal i barnehagen. Trenger ikke koste all verden mye av det en kjøper nytt om det er det som er greia. Gjenbruk ja, men ikke klær fra fremmede folk. Vi har veldig god økonomi og noe skal en bruke pengene på. Kjøper nytt til oss voksne, så hvorfor skal ikke barna våre få det samme Anonymkode: e81b0...9d3 Nettopp sånne holdninger som gjør at jeg syns det er flaut å handle brukt til mine barn, selv om klærne man kjøper er mer enn gode nok. Føler man blir sett ned på og at barna mine blir syns synd på. Anonymkode: 3b054...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #87 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp sånne holdninger som gjør at jeg syns det er flaut å handle brukt til mine barn, selv om klærne man kjøper er mer enn gode nok. Føler man blir sett ned på og at barna mine blir syns synd på. Anonymkode: 3b054...c1a Jeg tror den du siterer er av de mer sjeldne. Jeg kjenner mange med god økonomi som kan gi barna sine alt, men uansett handler brukt. Barna rekker jo ofte ikke å slite klær engang før de skal over i en ny størrelse. Du burde være stolt over at du handler brukt og er bærekraftig, enn å leve i kjøp og kast samfunnet som mange gjør. Anonymkode: c90d3...52e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #88 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror den du siterer er av de mer sjeldne. Jeg kjenner mange med god økonomi som kan gi barna sine alt, men uansett handler brukt. Barna rekker jo ofte ikke å slite klær engang før de skal over i en ny størrelse. Du burde være stolt over at du handler brukt og er bærekraftig, enn å leve i kjøp og kast samfunnet som mange gjør. Anonymkode: c90d3...52e Det er sant. Men når det er fordi jeg har dårlig råd og ikke pga idealisme føler jeg at jeg feiler barna mine og at de dømmes av sånne folk Anonymkode: 3b054...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #89 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nettopp sånne holdninger som gjør at jeg syns det er flaut å handle brukt til mine barn, selv om klærne man kjøper er mer enn gode nok. Føler man blir sett ned på og at barna mine blir syns synd på. Anonymkode: 3b054...c1a Ser ikke ned på folk som kjøper brukt, hver og en velger hva de vil bruke penger på og hva de syntes er greit å kle barna sine i. Hva vi som familie velger betyr jo ikke noe for deg. Det er min personlige mening og om hva jeg selv velger og ønsker. Hva andre velger er ikke min sak. Vi bor i et veldig pengesterkt område, og her tror jeg ikke mange av ungene får brukte klær. Men en ser jo innimellom unger som har veldig slitne og flekkete utvaskede klær. Det reagerer jeg på, det må jeg innømme Anonymkode: e81b0...9d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #90 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er sant. Men når det er fordi jeg har dårlig råd og ikke pga idealisme føler jeg at jeg feiler barna mine og at de dømmes av sånne folk Anonymkode: 3b054...c1a Så lenge du sørger for at barna dine har et god hjem, er rene og pene og får gå til sengs mette så er det absolutt det viktigste. Vi har alle forskjellig økonomi, og du gjør det som er best for deg og dine. Ikke bry deg med hva andre måtte tenke og mene Anonymkode: e81b0...9d3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #91 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er sant. Men når det er fordi jeg har dårlig råd og ikke pga idealisme føler jeg at jeg feiler barna mine og at de dømmes av sånne folk Anonymkode: 3b054...c1a Jeg skjønner, men prøv å ikke tenke sånn. Du er en like bra mor uansett om du har kjøpt klær brukt eller om du har vært å shoppet helt nye 😊 Barn bryr seg vel ikke om sånt! Jeg vet flere som kjøper brukt og jeg ser i kjøp og salg grupper at mange gjør dette. Gjenbruk er kult! Anonymkode: c90d3...52e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet 30. mars #92 Del Skrevet 30. mars Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. veronica<3, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellent Skrevet 14. mai #93 Del Skrevet 14. mai Dog kan være overfladisk med klær og fordommer. GJør det som føles rett. Lære barn om fordommer tidlig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #94 Del Skrevet 14. mai Heia. Kanskje nevnt her tidligere, noen forslag til bra butikker for barneklær? Brukt og nytt? Ikke Temu og ikke Helt Unik. Veldig dårlig erfaring desverre. Ikke HM. Kanskje Barenhuset.no? Men for brukt? Blir det bare Finn.no? Anonymkode: 6b82d...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 14. mai #95 Del Skrevet 14. mai Jeg har to jenter som er i den alderen hvor de selv velger klær. De mottar EM sum av oss når vi skal fylle på garderoben, så velger de selv hvordan de gjør det. Min eldste datter både kjøper og selger mye på Tise. Hun liker å sette sammen antrekk og ser på det å finne kupp som en morsom hobby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #96 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 28.3.2025 den 14.37): Jøss... går du rundt og vet hvilken utdannelse alle foreldrene i barnehagen har!? Hvordan i alle dager har du klart å karre til deg den kunnskapen om alle de andre? Anonymkode: ca45c...b3b Ikke meg du svarer men for min del ville jeg hatt den kunnskapen fordi jeg bor på bygda og der kjenner vi hverandre. Anonymkode: b5fcb...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #97 Del Skrevet 14. mai Mitt barn var veldig aktiv, og så klærne ble brukt veldig hardt. Derfor kjøpte jeg utedresser, ullbukser etc nytt og kvalitetsmerker. Klær som allerede hadde slitasje hadde ikke hatt en sjans. Og det var ikke så lett å finne akkurat det produktet man ønsker brukt. Komforten i en lett og smidig topp dress og skikkelige støvler er en helt annet enn en klumpete eldre billig dress og billig sko. Det ble brukt veldig mye penger på tøy og sko, til gjengjeld var barnet alltid komfortabel ute uansett sesong, og er vokst opp til å bli veldig aktiv. Anonymkode: 25207...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #98 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Heia. Kanskje nevnt her tidligere, noen forslag til bra butikker for barneklær? Brukt og nytt? Ikke Temu og ikke Helt Unik. Veldig dårlig erfaring desverre. Ikke HM. Kanskje Barenhuset.no? Men for brukt? Blir det bare Finn.no? Anonymkode: 6b82d...ab4 Krambua nordfjordeid dresmykid hallingbarna btukt: minibrukt diverse grupper på fb Anonymkode: 60a75...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #99 Del Skrevet 14. mai Da hun var liten var det en kombinasjon av brukt,arvet,lånt og nytt. Da hun var baby og gulpet/oppkast/uhell så var det helt supert å ha endel ekstra tøy å bruke. Selv nå som ung voksen liker hun å lete etter brukt tøy. Anonymkode: bf8f0...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå