AnonymBruker Skrevet 27. mars #21 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er det jo! Herregud selv. Det er fortsatt ganske kaldt ute og katter fryser lett. De er middelhavsdyr og tåler kulde dårlig. Og når de er våte tåles kulda enda dårligere. Og hvorfor skal katten straffes for noe som er eierens skyld? Katten vil ikke forstå hvorfor den blir straffet. Det blir som å straffe et barn for noe foreldrene har gjort. Så er eieren som fortjener å spyles ned, ikke katten! Eieren kan spyles ned helt til den gidder å bestille time for kastrering. Merkelig at en ukastrert rasekatt går ute sånn, men eieren høres veldig uansvarlig ut. Anonymkode: 4d757...fde Hvorfor er det mindre greit å vanne et dyr som er uønsket på eiendommen sin enn å skaffe seg dyr man ikke passer på? Katter er det eneste husdyret der naboer må tåle alle ulempene som kommer av at noen har dyr, men er helt uten sanksjonsmuligheter. Anonymkode: 31e12...309 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #22 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Som bengal eier har du min fulle sympati. Min fikk løpe løs, men så fort naboen sa i fra bygde jeg kattegård til henne. Hun er ikke store katten, men hun er ikke redd for noenting og ei skikkelig kjerring mot alt av dyr. Inkludert hester 🤦♀️ Hun kan fint gå inn til alle naboer og si at her eier hu huset. Når min katt er problemet er det mitt problem å fikse det. Hvis du finner eieren så ta en prat hvis den personen er mottakelig for det. Anonymkode: 41e85...0eb Jeg tror du må bære den første katte-eieren jeg noengang har møtt som har denne holdningen! Tusen takk for at du tenker sånn❤️ Anonymkode: 93884...21d 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #23 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det mindre greit å vanne et dyr som er uønsket på eiendommen sin enn å skaffe seg dyr man ikke passer på? Katter er det eneste husdyret der naboer må tåle alle ulempene som kommer av at noen har dyr, men er helt uten sanksjonsmuligheter. Anonymkode: 31e12...309 Ingen av delene er greit. Hvor har jeg sagt at det er greit å skaffe seg et dyr man ikke passer på? Men det er ikke kattens skyld, men eierens. Derfor er det EIEREN som må straffes og ikke katten! Selv om jeg forstår at den er plagsom er det ikke kattens skyld. Og å spyle ned katten er mishandling jo. Er fortsatt kaldt ute med en gang solen forsvinner. Og selv om det er 10-15 grader på dagtid blir det fortsatt kaldt for katten når den er våt. Anonymkode: 4d757...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #24 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Da hadde jeg fanget den inn, kastrert den og deretter adoptert den bort til noen som tar vare på katten sin. Og ja, jeg er katteeier selv. Jeg har selv opplevd å få min kastrerte katt banket opp av streifende ukastrerte katter. Det var tider der jeg seriøst vurderte å kastrere flere av dem, da det uansett på sikt ville kostet meg mye mindre enn å stadig dra med min katt til dyrlegen for å få antibiotika og smertestillende grunnet sår og betente byller etter slåsskamp. Enten kastrerer man katta si eller så holder man den inne eller i innhengning. Kastrerte katter kan også være plagsomme, men ukastrerte katter er definitivt verst. Anonymkode: df420...27c Det skulle jeg gjerne gjort om det var enkelt å adoptere bort katter. Jeg mener at katteeiere som ikke chipper og kastrerer katten sin ikke har noe som helst de skulle sagt, om noen andre bestemmer seg for å overta den. Verken moralsk eller juridisk. Anonymkode: 69abe...0cc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #25 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er det jo! Herregud selv. Det er fortsatt ganske kaldt ute og katter fryser lett. De er middelhavsdyr og tåler kulde dårlig. Og når de er våte tåles kulda enda dårligere. Og hvorfor skal katten straffes for noe som er eierens skyld? Katten vil ikke forstå hvorfor den blir straffet. Det blir som å straffe et barn for noe foreldrene har gjort. Så er eieren som fortjener å spyles ned, ikke katten! Eieren kan spyles ned helt til den gidder å bestille time for kastrering. Merkelig at en ukastrert rasekatt går ute sånn, men eieren høres veldig uansvarlig ut. Anonymkode: 4d757...fde Ikke meg du siterer, men skrev et lengre innlegg over her hvor jeg tok hageslangen mot katten. I mitt tilfelle spylte jeg ikke rett på katten, men mot den. Den ble litt våt da, men den skjønte hvert fall tegningen. Jeg hadde selvsagt ikke spylt ned en katt når det fortsatt er kaldt, i mitt tilfelle var det en varm vår. Jeg fant ikke ut hvem eieren var før den ble meldt savnet på facebook en stund senere. Siden den var skremmende (for meg) så gikk jeg ikke akkurat bort til den for å lete etter skilt rundt halsen. Vannet løste uansett problemet der og da, som var at jeg ikke kom meg ut av min egen oppkjørsel eller verandadør. Anonymkode: 44ccd...16b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #26 Del Skrevet 27. mars Når til og med katteeiere sliter med andres kattehold, kan man jo tenke seg hvordan vi som ikke holder kjæledyr har det med bikkjer og katter som driter og pisser på eiendommen vår og det er slike dyr i nesten alle nabohus. Anonymkode: c74b3...5b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. mars #27 Del Skrevet 27. mars (endret) Jeg hatet også naboens katt der jeg bodde før, og vi hadde hage. Den hannkatten bodde to hus lenger ned i gata, men pleide å ta turen ens ærende opp til vår hage, spaserte rundt hjørnet og så drite i hagen vår. Så snudde den og spankulerte hjem igjen til sitt eget hus. Den brukte altså vår hage som sitt private toalett! Jeg prøvde å husje den vekk, men det nyttet ikke. Den fant bare andre tider å drite på, når vi ikke var tilstede. Fant kattebæsj i rosebedene mine og greier... fy som kattebæsj stinker! Alt ble imidlertid forandret når jeg kjøpte meg hund. Etter at den kom i hus og begynte å tisse i hagen og la igjen lukten sin, så forsvant katten for godt og kom aldri mer til oss. Herlig! Endret 27. mars av Million 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #28 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt dramatisk, men jeg bare hater den katten. 😂 Det er snakk om en stor hannkatt av rasen Bengal. Tror den er kjent for å være ekstra "vill"? Usikker. Uansett - Vi har også katt. En steriliser hunnkatt av blandingsrase som er ganske liten (hun veier knappe tre kg). Vi har bodd på gård tidligere, så hun er oppvokst med å få være ute så mye hun vil, jakte i skogen og være "dronning" på stor eiendom. Katten vår går aldri ut nå. Hun er for redd. Hver gang hun våger seg en liten tur ut blir hun jaget av denne forbanna Bengalen. Dette gjør at pusen vår blir veldig rastløs. Hun løper gjerne rundt inne i huset og får "raptus", noe hun aldri gjorde før. Hun hater også å bruke kattesandkasse, ettersom hun alltid gikk ut i skogen før, så hun bæsjer ofte utenfor kassa (ved siden av). Hun mjauer mye om natta, helt klart av kjedsomhet. Hun blir rett og slett tvunget til å være en innekatt, enda hun hater det. Det er selvfølgelig plagsomt for oss å vite at hun ikke har det bra, i tilegg til dårlig nattesøvn og ekstra renhold. Bengalen prøver ofte å "bryte seg inn" katteluka vår. Vi møtte chippe katten vår for å bytte til chip-luke. Før vi bytta kom Bengalen inn HELE TIDEN og terroriserte katten vår, pissa MANGE steder i huset (på vegg, på sofa, på tørketrommel, på kjøleskap) - hannkatt-piss STINKER, så det var en utrolig stor jobb å gjøre huset rent igjen. Bengalen spiste også opp all maten til katten vår (vi sluttet å gi henne fri-foring pga dette, som hun egentlig trenger), den spiste opp matrester fra benken, og klatret i en stor inneplante som ble ødelagt. Nå kommer den seg ikke inn lenger takket være ny katteluke (å chippe katten vår kostet over tusen, og det samme gjorde luka). Men den står fortsatt ofte i luka og prøver å komme seg inn, og pusen vår blir veldig redd. I tillegg klorer den på utemøbler og puter. Det er en stor katt så den gjør virkelig skade på uteputer. Lang rant - men jeg hater altså denne katten. Hvis jeg kommer kjørende hjem på kvelden tenker jeg at hvis jeg ser katten på veien kommer jeg ikke til å bremse (tror ikke jeg faktisk hadde kjørt den ned, men dere skjønner tegninga). Vet det ikke er noe jeg kan gjøre. Bare måtte få ut litt hat! 😂💀 Anonymkode: 45d23...30b Føler med deg! Mine naboer har en katt som sittet midt i veien og freser, skyter rygg og ser ut som den har rabies i siste stadie. Å passere den er et mareritt og jeg er stadig redd den skal hoppe på meg, men kan ikke gå 2 km rundt i omvei bare pga dette utysket liksom! 🥵 Anonymkode: 11ebc...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #29 Del Skrevet 27. mars Million skrev (10 minutter siden): Jeg hatet også naboens katt der jeg bodde før, og vi hadde hage. Den hannkatten bodde to hus lenger ned i gata, men pleide å ta turen ens ærende opp til vår hage, spaserte rundt hjørnet og så drite i hagen vår. Så snudde den og spankulerte hjem igjen til sitt eget hus. Den brukte altså vår hage som sitt private toalett! Jeg prøvde å husje den vekk, men det nyttet ikke. Den fant bare andre tider å drite på, når vi ikke var tilstede. Fant kattebæsj i rosebedene mine og greier... fy som kattebæsj stinker! Alt ble imidlertid forandret når jeg kjøpte meg hund. Etter at den kom i hus og begynte å tisse i hagen og la igjen lukten sin, så forsvant katten for godt og kom aldri mer til oss. Herlig! Kan jeg få leie hunden din en ukes tid?? Hadde jeg hatt helse til det så skulle jeg gjerne ha hatt hund igjen. Det er ikke greit når naboens katter blir en belastning. Jeg har begynt å pælme bæsjen inn i naboens hage igjen.. Anonymkode: b05b4...e69 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. mars #30 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jeg få leie hunden din en ukes tid?? Hadde jeg hatt helse til det så skulle jeg gjerne ha hatt hund igjen. Det er ikke greit når naboens katter blir en belastning. Jeg har begynt å pælme bæsjen inn i naboens hage igjen.. Anonymkode: b05b4...e69 Jeg tror ikke hunden ville likt det, om den fortsatt levde Hun var en veldig reservert hund. Hva om du låner deg en hund noen dager, og lar den få tisse rundt i hagen din og legge igjen lukten sin der? Det avskrekker nok katten... normale katter, iallfall. Bengalkatter er visst et kapitel for seg, har jeg lest? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #31 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke det hjelper. Ts sin pus er redd, og blir utfordret av naboen katten. En inngjerding vil ikke stoppe bengalen fra å terrorisere henne. Anonymkode: 1619b...28d TS sin pus skal jo ikke være I Kattegården alene, bare nok til at lukten av den er der og nabokatten vil komme seg inn men ikke ut igjen.. Anonymkode: 1b79a...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #32 Del Skrevet 27. mars Ok, vi hadde sauer (!!) som kom opp på terrassen vår HVER BIDIGE NATT om sommeren for å slikke på gassgrillen vår. Spylte de med vann fra hageslangen men de fortsatte å komme. Kokte vann og kastet det på de - har aldri sett snurten av de igjen. Bare et tips om ingen ting fungerer. Og ja, vet at det er dyremishandling. Men bonden dreit i det når sauene veltet grillen så en del knakk av. Noen dyr fortjener å bli avlivet as. Anonymkode: 64807...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #33 Del Skrevet 27. mars Hva om du avtaler med en eller to hundeeiere i nabolaget at de går en runde langs hageeiendommen din, Ts, og at de tisser der? Da er det større sjanse for at katten holder seg unna. Så ille som den nabokatten er ville jeg faktisk kontaktet Mattilsynet. Det virker som om den katten har fått større del av "villkatt" enn den burde ha, og da er minste minimum at den blir kastrert. Det finnes jo også et svart marked for slike katter, og i Norge finnes regler for at slike katter må være minst 5. generasjons krysning, alt under det er ulovlig. Om du får Mattilsynet til å sjekke saken, så kan det jo hende de finner noe som ikke er rett. Dessuten, disse kattene trenger mye stimuli fra eiers side, om de ikke skal bli rastløse og få behov for å rase fra seg. Høres ut som om naboen din ikke gjør annet enn å slippe den ut for at den skal rase fra seg der. I så fall er ikke naboen egnet til å ha denne typen katt. Overfor Mattilsynet ville jeg ha påpekt at dette er en katt som skader andre katter, skader andres eiendom, og at den er så vill at du stiller spørsmål om katten er av lovlig generasjon og om eier har nok kunnskap og faktisk gjennomfører å gi katten nok stimuli hver dag. Anonymkode: 766ea...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #34 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, vi hadde sauer (!!) som kom opp på terrassen vår HVER BIDIGE NATT om sommeren for å slikke på gassgrillen vår. Spylte de med vann fra hageslangen men de fortsatte å komme. Kokte vann og kastet det på de - har aldri sett snurten av de igjen. Bare et tips om ingen ting fungerer. Og ja, vet at det er dyremishandling. Men bonden dreit i det når sauene veltet grillen så en del knakk av. Noen dyr fortjener å bli avlivet as. Anonymkode: 64807...acf DU har selv ansvar for å gjerde inne egen tomt om du grenser til fritt beiteområde. Det er ikke dyrs skyld at eierne er idioter, eller at dyremishandlere som deg går fritt. Anonymkode: 766ea...dce 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #35 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): DU har selv ansvar for å gjerde inne egen tomt om du grenser til fritt beiteområde. Det er ikke dyrs skyld at eierne er idioter, eller at dyremishandlere som deg går fritt. Anonymkode: 766ea...dce Ække lov å gjerde inn på feltet vårt, dessverre. Anonymkode: 64807...acf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #36 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): DU har selv ansvar for å gjerde inne egen tomt om du grenser til fritt beiteområde. Det er ikke dyrs skyld at eierne er idioter, eller at dyremishandlere som deg går fritt. Anonymkode: 766ea...dce Går det sauer rundt i området, er det mest sannsynlig ikke lov å gjerde inn egen tomt. Anonymkode: f8cd5...050 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå