Gå til innhold

Regler i besteforeldres hus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna er 3 og 6. Reglene hos besteforeldre er at i deres hus så bestemmer de. De gir ungene snacks og godteri innimellom. Noen ganger før frokost. De gir sukkerbiter.

Barna har ikke lov å gå naken eller uten klær over truseområdet. Barna må ikke rope og bruke utestemme.

Besteforeldre i mine øyne skammer jenta på 3 som vil gå naken for å få ho til å kle på seg. Og kjefter eller blir sinte og sier til ungene at om de ikke er stille så vil ikke bestemor leke med dem eller være med dem. Uten at ho først har prøvd å regulere og minne de på det. Ho sa en gang sint når jeg prøvde å si at de glemmer det og man kan påminne de på en hyggelig måte før man blir sint. De vet det jo og husker jo på det når jeg sier det, men glemmer seg igjen etterhvert siden de har det så gøy og leker. Da sa ho sint til ungen at kanskje om jeg maser på han og er sint på han så slutter han for alltid. Det hjelper ikke å si det på nytt og på nytt, han hører ikke etter.

Hjemme får barna gå i det de ønsker så lenge vi ikke har besøk. Vi påpeker at de må huske å bruke innestemme og justerer leken om de blir for høylytte men aksepterer at de er barn som skal lære dette og at de glemmer det. 

Hva er ok i deres familie?????? Trenger input fordi det føles som de synes jeg er en idiot mens jeg føler de er for strenge på noen ting og for ettergivende på andre ting 😤

De klikker og helt om jeg sender snap til dem når ungene leker eller tuller der jenta går i tskjorte/genser uten truse eller er helt naken. Jeg tenker seriøst ikke over det og det er jo såklart bare til besteforeldrene og tanta. Jeg er fullstendig klar over at man skal skjerme barnet, men det er privat og bare til familie. De blir sinte når barna går uten truse 😵‍💫

Anonymkode: 812b7...e43

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må akseptere at de har egne regler hos seg. Går ikke an å detaljkontrollere. 

Anonymkode: 6d980...82b

• Liker 17
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er normalt å ha på i det minste en truse, og ikke sitte rundt naken. Det syns jeg bare er ekkelt..

Sånn bortsett fra det så tenker jeg at i  besteforeldrenes hus, gjelder deres regler.

Anonymkode: 98a93...5ca

• Liker 31
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å kreve at barnet har på seg truse er helt i orden, og så må besteforeldre kunne bestemme «mitt hus mine regler». Men det høres ikke så bra ut med unødvendig kjefting. 

Anonymkode: 30f83...f56

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De bestemmer i sitt hus. Du bestemmer hvor mye barna er der. 

Å ikke klare å la være og sende nakenbilder av barn til noen som ikke vil ha det, er bare jævlig rart. 

Anonymkode: d8f2e...91b

• Liker 21
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ekkelt med andres barn gående rundt i huset uten truse. Barnebarn eller ikke. Tarmbakterier i sofaen osv. Fysj og fy!

Når det gjelder sukkerinntak bør de respektere dere som foreldre. 

Anonymkode: 39e4b...61d

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hjemme får barna gå i det de ønsker så lenge vi ikke har besøk.

Men hos besteforeldrene er de ikke hjemme, de er på besøk, og da er det helt vanlig at man har på seg klær...

Barn tar ikke skade av å forholde seg til at andre steder har andre regler, og at de kan være både mer og mindre strenge enn hjemme, selv om bestemor ideel sett kunne droppet å kjefte.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjefting er unødvendig, men det er utrolig uhygienisk å gå uten truse. Å sende bilde av barna sine uten truse er heller ikke normalt.. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er greit at besteforeldre bestemmer i sitt eget hjem og har sine egne regler. Innestemme og truse er da helt normalt.

Anonymkode: 3a8f3...da4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

No er jeg ikke bestemor enda. Men jeg kan bli når som helt siden jeg har voksne barn. Men jeg er ung selv siden jeg fikk barn tidlig i livet. Men jeg trur jeg kommer til å spørre om hvilken regler dem har så skal jeg prøv å etterfylle dem. Men litt slakke kan det no være til besteforeldrene da. Eneste jeg ville når dem var små var at dem la dem i rett tid slik at det ikke ble et helvetet når jeg fikk dem hjem igjen. Litt slakke på mat ble det jo. Men det er jo det som er fordelen med å være besteforeldre. Man kan skjemme dem bort litt slik man ikke gjorde som foreldre. 

Anonymkode: a1c3d...7dc

AnonymBruker
Skrevet

Her har altid vært hos besteforeldre forholder en seg til dems regler. 

Det med å løpe rundt , sitte rundt nakken så sier det seg selv en tar på seg i det minste truse. Er nå ikke normalt å løpe rundt nakken i andre sine hjem. Gjør du sim mor det? Går du nakken  i huset til dine sviger foreldre, sitter bakken ved bordet? Regner med du ikke gjør det.

Vi har nå ikke brydd oss om at unga har fått godteri hos sine besteforeldre.  Her har de nå vært slik at de sier- spis først maten, så kan dere få etterpå. De har egen skuff med godteri og der har ungene altid fått en bit fra etter maten. Og den skuffen er like spennende nå som de er 18 og 20 år.

Og barn har gått av å lære at det er forskjell regler fra hjem til hjem. 

Anonymkode: 1be1f...867

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn får heller ikke gå rundt nakne hjemme, de må ha på truse.  

At du sender snap/bilder av barna dine når de er nakne er helt uakseptabelt. Det gjør man ikke, selv om det er familie.

Ellers får besteforeldre bestemme som de vil i eget hus. Barna skjønner forskjell på at det er andre regler hjemme og borte.

Anonymkode: c1556...462

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med at de går rundt nakne🤷‍♀️ 

Anonymkode: 1486c...9b5

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så enten er du bare ute etter å provosere.

Eller du henger ut både egne foreldre/svigers, og egne barn, offentlig. Med alle detaljer.

Det er bare trist. Begge deler. 

Anonymkode: cab71...29a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er unødvendig å gå naken rundt, og det er faktisk helt sykt at du tar bilder og sender.

Anonymkode: 9ac34...cb1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting er å gå naken hjemme, men å gå naken i andre sine hus eller at foreldrene sender Snap (?!!) av sine nakne barn er spinnvilt

Anonymkode: 0a373...a69

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke ha barnebarn nakne i møbler. Og syns ikke man skal ta bilder av nakne barn.

Anonymkode: 24b9b...c7f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Forstår ikke dette behovet for å være naken. Truse er minimum både hjemme og borte. Man sitter da virkelig ikke naken i sofaen, på stoler eller på gulvet for den saks skyld.

Og man hverken tar eller sender bilder av nakne barn, ei heller til besteforeldre. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du mener at barna skal få løpe nakne rundt i andres hjem, så er du vel litt utenfor boksen selv. 

Jeg tror du skal være glad for at besteforeldrene setter grenser og krav til barna! Det er noe barna vil ha svært godt av! 

Mine barnebarn får ikke gå nakne rundt meg, ikke barna mine heller (har både barnebarn og små barn), de får ikke skrike og gaule inne, de må rett og slett oppføre seg når de er her. 

De får ikke godteri før mat, men det er ikke sukkerfritt i vårt hus. Alt med måte, det har fungert utmerket på mine voksne,  og små, barn. 

Ut fra HI, så ville nok TS og jeg aldri funnet tonen, og alt jeg gjorde ville uansett blitt kritisert!

Anonymkode: 2b4b4...cfe

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

😅😅...haha. Gud hjelpe meg- jeg gruer meg til å bli bestemor når jeg leser om dagens foreldre. Det er ingen grenser, men litt sukker!! DER gåe verden under. 

Jeg vil ikke ha gale, høylytte, nakne unger helt på styr her, men en mor som klager over småting men ikke kan sette noen grenser for ungene. Da rømmer jeg landet.

Anonymkode: 93710...319

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...