Gå til innhold

Barnebidrag for 2 barn - hva mottar dere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Og han vil du da straffe økonomisk på alle mulige måter, uten tanke på at utgiftene er like sånn noen lunde

Hvor fikk du det fra? Jeg mottar ikke en krone. Hverken i bidrag, deling av utgifter eller noe. 

Anonymkode: 9e54e...a10

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor fikk du det fra? Jeg mottar ikke en krone. Hverken i bidrag, deling av utgifter eller noe. 

Anonymkode: 9e54e...a10

Får du ingen ting fra Nav? Du skal vel ha BT for begge  pluss 2500x 2 fra nav?

men som sagt så er nett barna flyttet fra50/50 til å bo hos henne så vi vet ikke hva vi får fra nav. Men utgangspunktet er tallet til nav på 12 k. Og mellomlegget til 12 k vil eg betale ja. Og da betaler egentlig hun ikke noe av din lønn. 

AnonymBruker
Skrevet

Får 11500 i barnebidrag og 3500 i barnetrygd for to 

Anonymkode: dde7d...963

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 timer siden):

Eg er en far som vil gjøre opp for meg, men eg mener det skal være rettferdig og. I følge nav koster to barn 12 k ish i mnd. Vi vet ikke hvor mye mor får i BT enda, men hvis hun får BT +eneforsørger for begge barna, så vil summen fra Nav bli ca8500kr. Tallene til Nav var 12k ish så da kommer eg til å betale mellomlegget. Eg har barna 14 og 17 bare til middag noen ganger i uken. Eg bor 300 m fra huset deres så dei kan kome når dei ønsker.

men nå har  begge ungene valg å bo hos mor så vi vet som sagt ikke hva hun får i BT enda

Med bt mener du barnetrygd? Barnetrygd for barn over 6 år er 1766 kr, enslig forsørger får i tillegg 2516 kr/mnd. Total barnetrygd for to barn som enslig forsørger er da 6048 kr/mnd.

Forbruksutgifter til et barn på 14 er kr 7587 og til en på 17 år 8692 kr. I tillegg beregnes boutgifter per person på kr 3596. Totalt blir dette for dine barn 23471 kr. 

Tallene dine er altså helt feil. 

Anonymkode: 1b4d6...ea7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Med bt mener du barnetrygd? Barnetrygd for barn over 6 år er 1766 kr, enslig forsørger får i tillegg 2516 kr/mnd. Total barnetrygd for to barn som enslig forsørger er da 6048 kr/mnd.

Forbruksutgifter til et barn på 14 er kr 7587 og til en på 17 år 8692 kr. I tillegg beregnes boutgifter per person på kr 3596. Totalt blir dette for dine barn 23471 kr. 

Det er nav sin tall eg bruker

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 7300,- for 2 barn. 
Regnet ut med Nav's kalkulator på nett, og inngått privat avtale. 

Anonymkode: 4348a...e09

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Slike summer er heller ikke reelt. Da eg kjenne unge par med middels inntekt å 4 barn huslån på 5mill + og to biler. Ingen må si st dei bruker ca 40k nett i mnd på barna. Det er inne mulig. 

eg er en so prøver å bidra på en rettferdig måte, men med slike personer som er så urealistiske å faktisk ikke ser at dei summene som du snakker om ikke kan stemme.

hvorfor for ikke enslig mor 2500 for begge barna??  Naå vi hadde et barn hver så fekk vi begge ca4300kr den summen burde blitt dobblet nå den ene forelderen har overtatt begge

AnonymBruker
Skrevet

1766. Har avtal via NAV, men eksen jobber hos kommerat, som ikke registrerer lønnen. 1766 er bedre enn 0

Anonymkode: 448b3...76a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (3 timer siden):

Eg er en far som vil gjøre opp for meg, men eg mener det skal være rettferdig og. I følge nav koster to barn 12 k ish i mnd. Vi vet ikke hvor mye mor får i BT enda, men hvis hun får BT +eneforsørger for begge barna, så vil summen fra Nav bli ca8500kr. Tallene til Nav var 12k ish så da kommer eg til å betale mellomlegget. Eg har barna 14 og 17 bare til middag noen ganger i uken. Eg bor 300 m fra huset deres så dei kan kome når dei ønsker.

men nå har  begge ungene valg å bo hos mor så vi vet som sagt ikke hva hun får i BT enda

Feil allerede her. 
barnetrygd + Utvidet barnetrygd blir: 1766*2 + 2516 =6 048 

Man får bare Utvidet bt EN gang. 

Anonymkode: 498e5...583

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (9 minutter siden):

hvorfor for ikke enslig mor 2500 for begge barna??  Naå vi hadde et barn hver så fekk vi begge ca4300kr den summen burde blitt dobblet nå den ene forelderen har overtatt begge

Fordi reglene er sånn. Man får utvidet barnetrygd en gang uavhengig av hvor mange barn man faktisk har. 

Soft mann skrev (10 minutter siden):

Slike summer er heller ikke reelt. Da eg kjenne unge par med middels inntekt å 4 barn huslån på 5mill + og to biler. Ingen må si st dei bruker ca 40k nett i mnd på barna. Det er inne mulig. 

Tallene nav bruker, er faste sjablonger. Det er nøkterne tall, gjennomsnittlige. Alle bruker ikke de samme summene hver eneste månedene. Det går selvsagt i rykk og napp. Det er også mange utgifter som ikke er tatt med. 

Du finne alle tallene de bruker her: https://lovdata.no/nav/forskrift/2003-01-15-123

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Feil allerede her. 
barnetrygd + Utvidet barnetrygd blir: 1766*2 + 2516 =6 048 

Man får bare Utvidet bt EN gang. 

Som eg har sagt tidligere så flyttet den som budde hos meg hjem for tre uker siden. Eg og x har forsøkt å få noen svar fra nav. Men har fått tre forskjellige svar. Så vi fant ut at vi avventer for å se hva hun får. 

men sikkert til din store glede, medfører denne ekstra utgiften på mellom 3500 å 6500kr i mnd at eg må selge leilighet som eg kjøpet fo 8 mnd side og flytte 20 km vekk fra barna, isteden for at dei kom innom når dei ville. Det betyr ikke så mye for damer, at ungene har kontak med far. Barer dei selv får så mye i bidrag att dei kan leve et sutalaust liv uten tanke på økonomi 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi reglene er sånn. Man får utvidet barnetrygd en gang uavhengig av hvor mange barn man faktisk har. 

Tallene nav bruker, er faste sjablonger. Det er nøkterne tall, gjennomsnittlige. Alle bruker ikke de samme summene hver eneste månedene. Det går selvsagt i rykk og napp. Det er også mange utgifter som ikke er tatt med. 

Du finne alle tallene de bruker her: https://lovdata.no/nav/forskrift/2003-01-15-123

Kanskje en må vise litt nøkter økonomi ei stund.

bare for å legge til. Så fekk hun min del av huset verdi 3 mill. Mot at eg får 3 mil tilbake når hun velger å selge huset, hvis hun selger. Som du ser her så forlanger eg ingen prisøkning på min del

så eg startet på bar bakke

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (4 minutter siden):

Som eg har sagt tidligere så flyttet den som budde hos meg hjem for tre uker siden. Eg og x har forsøkt å få noen svar fra nav. Men har fått tre forskjellige svar. Så vi fant ut at vi avventer for å se hva hun får. 

men sikkert til din store glede, medfører denne ekstra utgiften på mellom 3500 å 6500kr i mnd at eg må selge leilighet som eg kjøpet fo 8 mnd side og flytte 20 km vekk fra barna, isteden for at dei kom innom når dei ville. Det betyr ikke så mye for damer, at ungene har kontak med far. Barer dei selv får så mye i bidrag att dei kan leve et sutalaust liv uten tanke på økonomi 

Det er faktisk ikke vanskelig å finne ut hva en får i barnetrygd som enslig forsørger med to barn boende hos seg. 

Hvor angrepet ditt kommer fra, vet ikke jeg. Jeg bare korrigerte deg på feilen din. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (3 minutter siden):

Kanskje en må vise litt nøkter økonomi ei stund.

bare for å legge til. Så fekk hun min del av huset verdi 3 mill. Mot at eg får 3 mil tilbake når hun velger å selge huset, hvis hun selger. Som du ser her så forlanger eg ingen prisøkning på min del

så eg startet på bar bakke

Javel. Notert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er faktisk ikke vanskelig å finne ut hva en får i barnetrygd som enslig forsørger med to barn boende hos seg. 

Hvor angrepet ditt kommer fra, vet ikke jeg. Jeg bare korrigerte deg på feilen din. 

Beklager, føler bare at at alle her ser på meg som en slaur som ikke vil bidra.

Men eg ønsker å bidra. Men ønsker og at om hun eksempelvis bruker 20 k i mnd så trekker vi fra desse 6500kr ish og deler resten på to. Ikke at eg skal dekke opp med 14k imnd av min lønn og hun skal kunne ha hele sin lønn igjen. Det er hennes barn og

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det gått via nav kalkulator hadde det blitt 7.500 i mnd, men visste det ville bli for høy sum å betale, så vi inngikk privat avtale via nav innkreving,  3000 i mnd for begge tilsammen.

Anonymkode: d41ae...35d

AnonymBruker
Skrevet

3 barn her, ett bor fullt hos meg, ett bor fredag til søndag hos far og ett torsdag til mandag. Får ingenting av far, men får bidragsforskudd. Far har ikke bidragsevne. 

Anonymkode: efd67...c87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (På 26.3.2025 den 16.35):

Tallene dine er feil. 

Barnetrygd to barn pluss eneforsørgertillegg er 5032. 

Og hvor får du tallet på ca 12k i måneden for to barn fra? Tallene finner du her: https://lovdata.no/nav/rundskriv/v1-55-02 men du må legge til utgiftene til barnehage/sfo oppå de tallene (det gjøres også når bidrag beregnes). 

Anonymkode: d8362...3f4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tallene dine er feil. 

Barnetrygd to barn pluss eneforsørgertillegg er 5032. 

Og hvor får du tallet på ca 12k i måneden for to barn fra? Tallene finner du her: https://lovdata.no/nav/rundskriv/v1-55-02 men du må legge til utgiftene til barnehage/sfo oppå de tallene (det gjøres også når bidrag beregnes). 

Anonymkode: d8362...3f4

Dette er feil. 
Jeg mottar barnetrygd for to barn + tillegg, og det er 6048,- pr mnd. 

Anonymkode: 4348a...e09

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (23 timer siden):

Beklager, føler bare at at alle her ser på meg som en slaur som ikke vil bidra.

Men eg ønsker å bidra. Men ønsker og at om hun eksempelvis bruker 20 k i mnd så trekker vi fra desse 6500kr ish og deler resten på to. Ikke at eg skal dekke opp med 14k imnd av min lønn og hun skal kunne ha hele sin lønn igjen. Det er hennes barn og

Dere står jo fritt til å ha en privat avtale når det kommer til barnebidrag. Dere må bare begge være enige.

Begge parter kan når som helst be nav om å ta seg av beregning og innkreving av barnebidrag. 

Du har fått linkene om sjablongene til nav. Da vet du hva du har å forholde deg til om det skulle gå via nav. Nav har også en bidragskalkulator du kan teste ut. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...