Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #1 Skrevet 11. mars 2006 Har ferie i hele juli (4 uker) og tenker å reise til Asia. Noen som har tips til hvor? Tenker å reise på en slags ryggsekktur. Takknemlig for ALLE tips. Tusen takk!!
Smørblomsten Skrevet 12. mars 2006 #2 Skrevet 12. mars 2006 Ville ikke dratt dit i juli, da regner det jo mye.... Beste sesong er slutten av okt-april! Vietnam er fantastisk, og ikke så masseturisme som Thailand, evt Malaysia er også flott!!! Vi var backpackere begge steder! Billig og enkelt å reise rundt!
monikabrx Skrevet 12. mars 2006 #3 Skrevet 12. mars 2006 Nå har jeg bare vert i thailand, men ja... Nedbørsmengden er stor... Men det regner 20-30 minn, går en time så er himmelen like blå. Det blir som å skru på krana hjemme... Har også vert i thailand i februar, da var det litt stressende. Veldig mye turister, de innfødte mere masete osv. Vet ikke hvor i østen du hadde tenkt deg, men mit tips er å styre unna høysesongen! Det er like varmt, og du blir like solbrendt i lavsesongen
Gjest camillo Skrevet 12. mars 2006 #4 Skrevet 12. mars 2006 Jeg ville reist i Vietnam, Kambodsja og Laos. Hadde planlagt det, men fikk dessverre for meg ikke råd... :drømmer:
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #5 Skrevet 12. mars 2006 Vi reiste til Singapore, Vietnam og Kambodjsa i juli, og selv om mange mente det var dumt pga regntid, hadde vi det supert. I monsuntiden regner det som oftest hver dag, men da i rundt 30 min. Det hadde vi ikke noen problemer med. Eneste var at det var veldig fuktig!
cammie Skrevet 14. mars 2006 #6 Skrevet 14. mars 2006 Elsker Thailand. Landet har alt du kan ønske deg, fantastisk natur, flotte strender, ville fester, god mat, billige priser, god shopping, historie, tradisjoner,osv. Ja, mye turister der, men jeg synes noe av sjarmen med å reise er å møte nye mennesker fra hele verden. Og unngår man de opptråkkede stier er det ikke noe problem å styre unna masseturismen om man ønsker det.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #7 Skrevet 14. mars 2006 Juli er helt fin tid å reise på. Regntid betyr ikke at det øser ned 24 timer i døgnet, men dere kan oppleve endel regn innimellom solskinnet. Det regntiden imidlertid betyr er færre turister og lavere priser - endel steder iallefall.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #8 Skrevet 17. mars 2006 Til dere som har vært i Thailand; hvor bør man dra? Stemmer det at klimaet i juli er litt forskjellig i landet? (øst/vest) Lønner det seg å kjøpe fly t/r Bangkok og så ta fly innenlands om man ønsker å reise rundt? Eller er det ok å reise rundt med buss? Hva i Thailand bør man oppleve?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #9 Skrevet 19. mars 2006 Fly innenriks i Thailand er supert. Raskt og billig fra sted til sted. Opplev Bangkok, Chiang Mai og noen av øyene.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #10 Skrevet 20. mars 2006 Til dere som har vært i Thailand; hvor bør man dra? Stemmer det at klimaet i juli er litt forskjellig i landet? (øst/vest) ← Ja, det stemmer. På vestkysten (Krabi, Phuket etc.) er det regntid, og du kan risikere endel regn - (men det regner ikke 24 timer i døgnet i ukesvis!), på østkysten (gulfen - Koh Samui, Koh Phagnan, Koh Tao) er det ikke regntid. Disse øyene har sitt eget mikroklima. Bangkok har imidlertid regntid i juli. Har selv vært flere ganger i Thailand i juli/august, og anbefaler det på det sterkeste - vært i Bangkok, Samui, Koh Phagnan og Koh Tao.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #11 Skrevet 21. mars 2006 tusen takk for mange bra tips. tenker å bestille reise gjennom Orkideekspressen. Noen som har erfaringer med disse?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #12 Skrevet 21. mars 2006 Jeg har ikke bestilt gjennom dem, men da jeg skulle reise fant jeg ut at de var MYE dyrere enn andre steder. (Lurer på om de var rundt dobbelt så dyre, og med kjipere flyselskap/-rute)
vilde Skrevet 21. mars 2006 #13 Skrevet 21. mars 2006 Det er mange som drar med OrkideEkspressen. Jeg har gjort det selv, og var ikke fornøyd. De rotet forferdelig mye med bestillingen, sendte oss voucher til et annet hotell enn vi hadde betalt for etc. De er hyggelige, men var vanskelige å ha med å gjøre når de hadde gjort feil.. I tillegg må man være svært tidlig ute for å få en god pris hos de. Jeg kan derimot anbefale CombiTours, som jeg har veldig gode erfaringer med! (www.combitours.no)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå