AnonymBruker Skrevet 15. juni #41 Skrevet 15. juni Det må vel være hvis man ikke bor med en parasitt igle som jeg bodde med. Var sammen i 7 år og han spiste som en flodhest og drakk som en svamp, røyket også, han brukte penger på morro, sigaretter og alkohol mens jeg betalte resten. Var ung og naiv og han skulle bare gjøre ferdig X og Y så ville han få en bedre jobb osv. Han dumpet meg for en dame han traff på nettet, og møtte henne første gang in real og flyttet inn hos henne uka ettet bruddet med meg. Så min erfaring er at jeg klarer meg aller best alene. Anonymkode: ef293...bcf 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #42 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke ny tråd men leste gjennom, og er overrasket hvordan man får dårligere råd som samboer. Jeg har faste utgifter (strøm, obos og boliglån med høye renter) hver måned på 32000. Etter boutgifter er betalt har jeg 3-4000 og rutte med på en måned, og så dyrt det er for mat nå så må jeg virkelig være forsiktig. Jobber 100% allerede. Hadde en mann kjøpt seg inn hadde jeg hatt 16000 mer å rutte med i måneden. Altså 20 000 etter faste utgifter kontra 4000. Så forstår ikke at man blir fattigere av å dele bopel? Norge (som en del andre land) er IKKE gunstig for single til tross for utdanning og fast stilling så går all lønn til å overleve og kan ikke huske sist jeg kjøpte meg en ny kjole eller spiste middag ute etc. Anonymkode: 5b9eb...458 Jeg er ikke singel, men bor aleine i en stor norsk by. Bor på 45 kvadrat, hageleilighet. Mine boutgifter er på ca 13000 i mnd (husleie, strøm og nett). Kjæresten og jeg kunne ikke ha delt min bolig, den er for trang. Jeg kjøper forøvrig klær og mat ute hver mnd. Er lite hjemme og jobber mye. Anonymkode: eea73...9f3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #43 Skrevet 15. juni Kanskje det, men verdt det 100% Anonymkode: 43ff4...da0
AnonymBruker Skrevet 15. juni #44 Skrevet 15. juni Jeg hadde ihvertfall fått mye bedre plass hvis jeg hadde kjøpt bolig som kostet det dobbelte min sammen med partner. Kanskje 3 - 4 ganger så stor plass. Og samtidig betalt mindre i kommunale avgifter, internett osv. Anonymkode: 1477d...2db 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #45 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke ny tråd men leste gjennom, og er overrasket hvordan man får dårligere råd som samboer. Jeg har faste utgifter (strøm, obos og boliglån med høye renter) hver måned på 32000. Etter boutgifter er betalt har jeg 3-4000 og rutte med på en måned, og så dyrt det er for mat nå så må jeg virkelig være forsiktig. Jobber 100% allerede. Hadde en mann kjøpt seg inn hadde jeg hatt 16000 mer å rutte med i måneden. Altså 20 000 etter faste utgifter kontra 4000. Så forstår ikke at man blir fattigere av å dele bopel? Norge (som en del andre land) er IKKE gunstig for single til tross for utdanning og fast stilling så går all lønn til å overleve og kan ikke huske sist jeg kjøpte meg en ny kjole eller spiste middag ute etc. Anonymkode: 5b9eb...458 Du har jo altfor høyt boutgifter for din inntekt. Men mange utrolig sløsete mannfolk.... Anonymkode: 78432...663
AnonymBruker Skrevet 15. juni #46 Skrevet 15. juni Ja, det koster å bo alene. Hadde vi vært to så hadde vi delt på strøm, vann (klar over økt forbruk), renovasjon, brøyting, forsikring mm. i tillegg til det å bo som lån. Mat hadde nok økt for mitt vedkommende da jeg ikke bruker så mye. Anonymkode: 0ab36...1d4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #47 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, det koster å bo alene. Hadde vi vært to så hadde vi delt på strøm, vann (klar over økt forbruk), renovasjon, brøyting, forsikring mm. i tillegg til det å bo som lån. Mat hadde nok økt for mitt vedkommende da jeg ikke bruker så mye. Anonymkode: 0ab36...1d4 Men det er såå verdt det. Ingen dramaqueens til å forsure hverdagen i slottet mitt. Anonymkode: 6c038...c63
AnonymBruker Skrevet 16. juni #48 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du har jo altfor høyt boutgifter for din inntekt. Men mange utrolig sløsete mannfolk.... Anonymkode: 78432...663 Ja, renter på lån, fellesutgifter osv tar dessverre ikke hensyn til sivilstatus, det er designet for å være to som betaler. Anonymkode: 5b9eb...458
AnonymBruker Skrevet 16. juni #49 Skrevet 16. juni For meg er det mye billigere å være en. Styrer 100% matbudsjett og kan gjøre det rimelig/enkelt / prioritere de tingene jeg selv ønsker. Plutselig har man en samboer som er brusdrikker, eller dyre vaner, eller vil ha dyrere råvarer eller spiser veldig mye. Da drar det seg fort opp. Flere personer trenger større plass, så man kan bo mindre som en enn som flere. Men ja, klart- noen utgifter er det fint å kunne dele på. Anonymkode: 83cb1...e7b 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #50 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For meg er det mye billigere å være en. Styrer 100% matbudsjett og kan gjøre det rimelig/enkelt / prioritere de tingene jeg selv ønsker. Plutselig har man en samboer som er brusdrikker, eller dyre vaner, eller vil ha dyrere råvarer eller spiser veldig mye. Da drar det seg fort opp. Flere personer trenger større plass, så man kan bo mindre som en enn som flere. Men ja, klart- noen utgifter er det fint å kunne dele på. Anonymkode: 83cb1...e7b Små leilighet har ofte høyere kvm-pris enn større leiligheter. Jeg hadde fått en dobbelt så stor leilighet for mindre enn dobbelt pris her jeg bor. Anonymkode: 1477d...2db
AnonymBruker Skrevet 16. juni #51 Skrevet 16. juni Som mann, så har jeg trangere budsjett i et forhold. Kvinner krever mye. Anonymkode: 35d05...87d 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #52 Skrevet 16. juni Dyrere å ha kjæreste. Damer må spanderes på, det blir dyrere middager, mer spising ute, og man trenger større bolig. Anonymkode: 3e721...dcb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå