AnonymBruker Skrevet 14. mai 2025 #21 Skrevet 14. mai 2025 Einus skrev (På 11.5.2025 den 9.07): Dog har det blitt forandringer. Cosco Shipping Aries som skipet heter, seiler i dag 11/05 utenfor Cape Town og estimert delivery Oslo Havn er nå 31/05. For dere som bor langs fjorden inn mot Oslo kan jo følge med. Skipet er nemlig 400m x 58,79 m så jeg antar det vil vises vesentlig godt gjennom Drøbak sundet. Slik jeg har forstått det er det på lengde omtrent like langt som det hangarskipet som var innom Oslo i fjor en gang. Har vært dårlig vær utenfor Cape Town så mulig de er forsinket pga det. Skipet går neppe til Oslo men laster om i Rotterdam. Anonymkode: dc237...678
Danher Skrevet 6. juni 2025 #22 Skrevet 6. juni 2025 Einus skrev (På 11.5.2025 den 9.07): Dog har det blitt forandringer. Cosco Shipping Aries som skipet heter, seiler i dag 11/05 utenfor Cape Town og estimert delivery Oslo Havn er nå 31/05. For dere som bor langs fjorden inn mot Oslo kan jo følge med. Skipet er nemlig 400m x 58,79 m så jeg antar det vil vises vesentlig godt gjennom Drøbak sundet. Slik jeg har forstått det er det på lengde omtrent like langt som det hangarskipet som var innom Oslo i fjor en gang. Har du fått minigraveren? Veldig spent på om du er fornøyd. Vurderer sterkt å bestille en selv til en god del prosjekter i hagen. Hvilken type maskin bestilte du? Ser de har ganske mange varianter i 1-1,2ton kategorien. Hvilke valg spesifiserte du? Ser du hadde ganske mange smarte ting listet opp lengre opp her🙂
Einus Skrevet 26. juni 2025 Forfatter #23 Skrevet 26. juni 2025 (endret) Har fått maskinen. Har ikke vært her på en stund. Den er laget i Kina og det finnes løsninger som burde vært gjort bedre. All over, fornøyd. Bestilte fra Shandong Logway Construction, 1.2 ton brutto vekt, 1 syl luftavkjølt dieselmotor,. Sving bom, utvidbare belter, hydraulisk olje radiator, hydraulisk tommel på stikka. Fulgte med mekanisk hurtig feste, 80 cm hydraulisk pusseskuff, pigg hammer i min bestilling. 3975usd. Shipping via freight forwarder i Norge, 11.583 kr + 600 i fortolling (gebyr) Mva på maskin + 600 + 11.583kr Man kan forhandle på pris på invoice, slik at man kan redusere mva…… Skulle jeg gjort det igjen, ville jeg gått for en 1300kg og fått Kubota D722 3 syl diesel motor. 1 syl diesel rister litt mye. Det står at Rippa selger kun 3 eks i bestilling, men leter du litt, så finner du at de selger Rippa 1200kg med bare en maskin pr salg. Da kan man få Kubota D722 eller D902 . Om Rippa er bedre, det kan jeg ikke uttale meg om, men har inntrykk av det. Endret 26. juni 2025 av Einus 2
WilliamE Skrevet 26. juni 2025 #24 Skrevet 26. juni 2025 Drit kult at du har fått maskinen, tenker kanskje å kjøpe en for å leie/selge videre. Hvordan gikk du fram med freight forwarder? Er det de som håndterer frakt fra Kina? Har snakket med mange i Kina, de kan frakte med CIF. Også betaler jeg skatt på havn. Er det mulig å gjøre dette selv, eller må man ha en freight forwarder? Og hvordan gikk du fram på henting av varen? Tenker du at dette fortsatt er en god investering, om man ikke har penger til å kjøpe en med Kubota? Det finnes også motorvalg med flere sylindere. Er grunnen til at du ønsket å ha 1300kg bare fordi du også fikk kubota motor? Hvor mye kostet denne? Mye spørsmål her 😊
Einus Skrevet 1. juli 2025 Forfatter #25 Skrevet 1. juli 2025 Se denne videoen og lær. Det var etter at jeg så hans video at jeg bestemte meg for å bruke Freight Forwarder.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2025 #26 Skrevet 5. juli 2025 Søkte litt på aliexpress og kom over mange slike. https://www.aliexpress.com/item/1005009372726649.html?channel=twinner Men prisen....15 000? Det må jo bare være ræl? Anonymkode: 63663...9cb
WilliamE Skrevet 5. juli 2025 #27 Skrevet 5. juli 2025 så de selv også, tror ikke de aksepterer ordre og at du må sende melding for å få virkelig pris først eller noe sånt. Usikker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå