Einus Skrevet 25. mars #1 Del Skrevet 25. mars (endret) Finnes det noen her som har kjøpt minigraver fra Kina? Jeg har selv bestilt dette nå og lurer på eventuelle erfaringer. Jeg har kjøpt 1tonn graver med ganske mye utstyr, og alt kom på ca 60.000,-kr inkl. moms og avgifter. Dog må jeg hente den på kaien i Oslo, men dette er ikke noe problem. Endret onsdag kl 11:25 av Einus 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Del Skrevet 25. mars Høres ut som et stort tapsprosjekt. Får neppe gjort stort før den bryter sammen, og jobben ender opp med at en kvalitets spade fra Fiskars hadde gjort samme jobben. Og den er neppe CE-godkjent. Anonymkode: 621ee...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 26. mars Forfatter #3 Del Skrevet 26. mars Der tar du litt feil da vil jeg si. Kina er verdens største produsent av gravemaskiner. Sany er verdens største produsent. På 80 tallet ble det sagt at de som kjøpte VHS spiller fra Japan var idioter. Man måtte ha Grundig, Blaupunkt og Philips. I eftertid har det vist seg at de som kjøpte japansk, fikk den beste kvaliteten. Så en argumentasjon som du viser til, er tilbakevist for lenge siden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Del Skrevet 26. mars Det var forbausende billig, spes med ekstrautstyr? Det finnes en hel haug filmer på youtube angående slike kinesiske minigravere – vet ikke om det er eksakt maken til den du har kjøpt – og de er så vidt jeg har fått med meg postive tilbakemeldinger i de filmene jeg har sett tidligere. Det er selvsagt ikke proffutstyr til daglig bruk, men gjør visst jobben innenfor de begrensningene de har. Reservedeler til flere av disse er også å få i Europa. CE-merking: det håper jeg du har sjekket ut. Hvis det er en modell som er importert i et visst antall til Europa tidligere så regner jeg med at dette er i boks. Kult prosjekt, supert hvis du vil dele litt om type, leverandør og fremgangsmåte. 😀 Anonymkode: 829b6...a87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 20.32): Høres ut som et stort tapsprosjekt. Får neppe gjort stort før den bryter sammen, og jobben ender opp med at en kvalitets spade fra Fiskars hadde gjort samme jobben. Og den er neppe CE-godkjent. Anonymkode: 621ee...fdf Tror TS var ute etter erfaringer fra folk med faktisk kunnskap..... Anonymkode: f7f1f...673 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #6 Del Skrevet 27. mars Veldig gøy at du prøver! Ser selv litt på arbeidsbil fra Kina: https://m.pcauto.com.cn/auto/sg30349/#ad=21169 Men forstår etter hvert at den vil bli umulig å få registrert her. Det er ikke samme terskel med gravemaskiner? Hører gjerne hvordan det har gått! Anonymkode: 92474...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 29. mars Forfatter #7 Del Skrevet 29. mars Per dags dato, venter jeg på gravemaskin skal sendes til Norge. Dette er ventet å ta cirka 30 til 40 dager. Jeg har valgt å bruke en Freight Forwarder for å sende den til Oslo havn. Dette er en fordel med tanke på forsikring av maskinen. Den kommer i en kasse av tre, som måler: 2.9 x 1.15 x 1.7m Skal forsøke å lime inn en video av en canadier som bor i Frankrike. Han forteller ganske greit hvordan og hva som skjer når man kjøper en gravemaskin fra Kina og sender den med noe som kalles CIF, det vil si selger foretar shipping til Norge. Jeg har bedt selger om at den skal sendes som FOB. Det vil si at jeg skal bruke en Freight Forwarder isteden. Link: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet søndag kl 01:25 #8 Del Skrevet søndag kl 01:25 Einus skrev (På 25.3.2025 den 20.22): Finnes det noen her som har kjøpt minigraver fra Kina? Jeg har selv bestilt dette nå og lurer på eventuelle erfaringer. Jeg har kjøpt 1tonn graver med ganske mye utstyr, og alt kom på cirka 55.000 inkl. moms og avgifter. Dog må jeg hente den på kaien i Oslo, men dette er ikke noe problem. Du har gjort en god investering i å kjøpe maskin selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet søndag kl 01:42 #9 Del Skrevet søndag kl 01:42 Har du url til produsent/selger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet søndag kl 01:56 #10 Del Skrevet søndag kl 01:56 (endret) De har her også 86 000,- ink mva https://www.wee.no/produkter/industri-og-anlegg/gravemaskin-og-utstyr/gravemaskiner/rwx-10-8-minigraver-1000kg/27060 Endret søndag kl 01:57 av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet onsdag kl 09:59 Forfatter #11 Del Skrevet onsdag kl 09:59 Krist1an skrev (På 30.3.2025 den 3.42): Har du url til produsent/selger? https://logway.en.alibaba.com Spør efter Mary Shi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet onsdag kl 10:29 Forfatter #12 Del Skrevet onsdag kl 10:29 (endret) Det er greit å skrive ned på et ark ! Når du får kontakt, er det greit å vite hva du ønsker. Eks: 1,2 tonn minigraver. Med eller uten hytte, utvidbare belter, hydraulisk olje radiator, pilot spaker, dobbel pumpe( dual pump), side sving er mest sannsynlig originalt på en maskin i den str. Gjerne Kubota D722 som er en veldig mye brukt motor. Innebygget belte motorer, i stedet for at de stikker utpå siden som er ofte brukt på billig maskiner. Så finnes det mange forskjellige modeller og løsninger og med mye utstyr. Eks: tilt skuffe, pigghammer, smal og bred pusse skuffe, quick shift for lettere å bytte skuffe. Bildet viser noe av hva man kan få som utstyr. Så er det dette med shipping. Her finnes det løsninger som går ut på at Kineserene ordner at og sender den til Norge, så finnes det en løsning jeg selv har valgt. Kina løsning CIF: https://snl.no/CIF Løsning hvor en norsk agent ordner shipping til Norge FOB: https://snl.no/FOB Jeg har valgt dette firmaet. https://haakull.no/selskap/norwegian-forwarding/kontakt/ Det er bare å spørre, så skal jeg forsøke å forklare ut fra det jeg vet.😏 Endret i går, 17:31 av Einus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet onsdag kl 11:31 Forfatter #13 Del Skrevet onsdag kl 11:31 AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 8.46): Det var forbausende billig, spes med ekstrautstyr? Det finnes en hel haug filmer på youtube angående slike kinesiske minigravere – vet ikke om det er eksakt maken til den du har kjøpt – og de er så vidt jeg har fått med meg postive tilbakemeldinger i de filmene jeg har sett tidligere. Det er selvsagt ikke proffutstyr til daglig bruk, men gjør visst jobben innenfor de begrensningene de har. Reservedeler til flere av disse er også å få i Europa. CE-merking: det håper jeg du har sjekket ut. Hvis det er en modell som er importert i et visst antall til Europa tidligere så regner jeg med at dette er i boks. Kult prosjekt, supert hvis du vil dele litt om type, leverandør og fremgangsmåte. 😀 Anonymkode: 829b6...a87 Det er to stk i USA som driver eget firma og har kjøpt den billigste de fant. Den har Briggs and Stratton gressklipper motor på 13.5 hk. De har nettopp lagt ut en video om maskinen som de har kjørt om lag 850 timer på. De er svært overrasket over maskinen. Det er en 950/1000 kg maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:35 #14 Del Skrevet onsdag kl 11:35 ali express? Hente selv i oslo..? Anonymkode: 56426...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:55 #15 Del Skrevet onsdag kl 11:55 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): ali express? Hente selv i oslo..? Anonymkode: 56426...128 Ikke AliExpress, Alibaba. Sistnevnte er morselskap til førstnevnte, men AliExpress er jo også for småting som går direkte til konsument. Alibaba er mer b2b egentlig. Anonymkode: 92474...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå