Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje gruppen «enestående foreldre» er noe for deg? Det er en slags forening for aleneforeldre

Anonymkode: 79fc9...e60

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skal mye til, men beskrivelsen fra barneverntjenesten er ikke helt riktig. Du kan godt klage på avslaget.

Utover det er det geografiske ulikheter i hva som finnes, så det kommer an på hvor dere bor. 

Er det en mulighet å flytte nærmere nettverket? 

Anonymkode: cda1d...10c

Hvis kommunen ikke har avlastningshjem så har de ikke det. De kan jo ikke trylle frem avlastningshjem eller hva? Derfor er det kun barn i krise som får i den kommunen. Det må jo være tilgjengelige frivillige som stiller som avlastningshjem vet du. Barnevernet er avhengig av det.

Du må finne barnevakt du kan betale 😀

Anonymkode: b8ea3...5b9

Skrevet
3 minutter siden, jegerrinne said:

Sjekk og om dere har frivillighetssentral i nærheten der du bor. Her vet jeg at enkelte har fått "adoptert" ny familie via kontakt der. Eldre som har hjulpet til som besteforeldre fordi de eks ikke har egene barn eller noen som stiller opp som tante/ onkel for å hjelpe

Frivilligsentral har vi, jeg skal sjekke der! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

Du beskriver jo en livssituasjon som ikke er bærekraftig verken for deg eller barna. Du bor tydeligvis ikke der du bor verken fordi det gir deg en god karriere eller fordi dere har viktige mennesker rundt dere. Så hvorfor? 

Ts skriver at det knapt går rundt. Det koster å flytte. Kanskje hun ikke har økonomiske midler til å betale for flyttingen? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kanskje gruppen «enestående foreldre» er noe for deg? Det er en slags forening for aleneforeldre

Anonymkode: 79fc9...e60

Ja, det kanskje kan være noe! Jeg skal sjekke! Tusen takk! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Å hvordan tenker du at du skal løse problemet med avlastning da? Tenker du at fellesskapet skal betale for  avlastning til deg?

Du kan vel få ny jobb nærmere nettverket ditt, så skjønner ikke hvorfor du ikke kan flytte.

Anonymkode: f3604...c00

Flytting koster! Kanskje ts ikke har økonomiske midler til å flytte?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis kommunen ikke har avlastningshjem så har de ikke det. De kan jo ikke trylle frem avlastningshjem eller hva? Derfor er det kun barn i krise som får i den kommunen. Det må jo være tilgjengelige frivillige som stiller som avlastningshjem vet du. Barnevernet er avhengig av det.

Anonymkode: b8ea3...5b9

"Vet du," faktisk. 

Besøkshjem er ikke kun for "barn i krise." Det er et hjelpetiltak etter barnevernsloven og skjønnsadgangen er ganske romslig. Forklaringen som gjengis i HI om at man nærmest må sulte ungene for å kvalifisere, er ikke riktig. Det kan godt hende Statsforvalteren overprøver det avslaget ved en klage. 

Det står ingenting om at kommunen ikke har besøkshjem, bare at de ikke vil gi. Det stemmer at det er mangel på disse, stort sett fordi vilkårene de tilbys er elendige. Kommunen har imidlertid plikt til å oppfylle vedtakene sine, og det er selvsagt også lettere for TS å spørre for eksempel noen fra barnehagen om å være besøkshjem en helg i måneden når det gis en kompensasjon for det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en sanitetsforening i nærheten, eller et røde kors lokallag? Kanskje de har noen tiltak som kan hjelpe, eller et sted der du kan komme i kontakt med noen som har ekstra tid og ønsker å bidra for andre. 

Anonymkode: 412eb...bae

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det en sanitetsforening i nærheten, eller et røde kors lokallag? Kanskje de har noen tiltak som kan hjelpe, eller et sted der du kan komme i kontakt med noen som har ekstra tid og ønsker å bidra for andre. 

Anonymkode: 412eb...bae

Jeg er i kontakt med Fabu som hjelper meg å håndtere situasjonen og som også vil hjelpe meg å se om det er noen måte jeg kan få avlastning på. Men dessverre ser det dårlig ut generelt i kommunen jeg bor i. Røde Kors sitt tilbud retter seg vanligvis mot de som har barn som er 6 år og eldre, hvis jeg har forstått det riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes tungt ut. Jeg er imponert over at du trår til for å prøve å finne avlastning, selv om det ikke er lett. Det må kreve en del av deg nå når energien er mangelvare. Bra jobba. 

Som en annen skrev over, så virker det som en god idé å se på hva annet som kan endres på hvis det med avlastning ikke er gjennomførbart. Har du snakket med fastlegen din om at du mangler energi og at du er redd for at strikken ryker? 

Anonymkode: 8a27a...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...