AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Del Skrevet 25. mars Når man skal ta MR er det nødvendig at hele kroppen er rolig eller bare området man tar MR av? Dersom armen skal tas MR av, kan jeg da bevege hodet? Eller bena? Anonymkode: 53fb0...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Del Skrevet 25. mars Man skal vel ligge helt stille med hele kroppen. En må konsentrere seg litt, men det går. Anonymkode: f5e02...946 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Del Skrevet 25. mars Man skal ligge helt rolig Anonymkode: 4f6ff...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars Takk for svar. Hvorfor må man det? 😊 Anonymkode: 53fb0...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars fordi når du beveger en kroppsdel beveger du også resten.. Anonymkode: c8fbe...8f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 10.45): Takk for svar. Hvorfor må man det? 😊 Anonymkode: 53fb0...a75 Ekspander MR er skikkelig high tech - men bildene blir ufokuserte hvis man ikke ligger rolig. Radiografene og legene kan gå glipp av noe som burde undersøkes nærmere. Anonymkode: 968ef...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Clara Skrevet 25. mars #7 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 10.45): Takk for svar. Hvorfor må man det? 😊 Anonymkode: 53fb0...a75 Ekspander For at bildene skal bli tydelige 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Del Skrevet 25. mars Om du skal ta MR av en hånd gjør det ingenting om du beveger en fot, hodet eller andre armen. Det som er viktig er at området det tas bilder av er helt i ro. Om du ved å bevege nakken også beveger armen må du fokusere på å ligge rolig, men ellers ødelegger det ikke bildene at andre kroppsdeler beveger seg noe. Senest i går tok jeg MR av hodet. Beveget armene noe da de visnet underveis. Det ggjord ingenting, men hodet mitt var på et vis låst fast. Når dette er sagt må det også sies at man bør selvsagt ikke ligge og trene beina mens det tas MR av armen, men litt bevegelse er altså ingen krise 😉 Anonymkode: e273f...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars Takk for svar! 😊 Anonymkode: 53fb0...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars Tok akkurat MR av bekkenet og måtte ligge HELT stille ellers ble bildene feil. Var litt krise da jeg fikk mega kløe selvfølgelig 😂 men måtte bare holde ut Anonymkode: 04c78...02c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 11.02): Tok akkurat MR av bekkenet og måtte ligge HELT stille ellers ble bildene feil. Var litt krise da jeg fikk mega kløe selvfølgelig 😂 men måtte bare holde ut Anonymkode: 04c78...02c Ekspander Ja, for de fleste bevegelser vil vel påvirke bekkenområdet. Samme da jeg tok MR av hjertet. Måtte ligge helt stille i over en time. 😅 Anonymkode: 4a270...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå