Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man ser hva som blir skrevet av voksne her inne. Personangrep, frekke kommentarer, utrolig kvass kritikk på tynt grunnlag, og folk blir tillagt fæle egenskaper de ikke har. 

Er dere klar over at det sitter et menneske på andre siden og leser dette? Og kanskje blir lei seg?

Tenker dere på hva dette gjør med et annet menneske?

Anonymkode: f5ea3...3cc

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personangrep synes jeg du skal rapportere. Og jeg er helt enig i at vi skal holde en saklig og grei tone.

Hvis du sikter til tråden om hun som ønsket å bruke en annens ID i jobben sin, så har jeg lest innleggene der, og selv om noen kan være skarpe i kanten, så får TS der en sunn skepsis til det hun selv ser på som uproblematisk. I Helsevesenet håndterer man masse sensitiv informasjon om pasientene, og der må man utvise varsomhet, forståelse og respekt for hvorfor reglene er som de er. Jeg trodde at dette var noe sykepleiere ble satt grundig inn i gjennom utdanningen, og på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 92ca7...116

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det at tråden blir oversett betyr vel at mange føler seg truffet!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når man ser hva som blir skrevet av voksne her inne. Personangrep, frekke kommentarer, utrolig kvass kritikk på tynt grunnlag, og folk blir tillagt fæle egenskaper de ikke har. 

Er dere klar over at det sitter et menneske på andre siden og leser dette? Og kanskje blir lei seg?

Jeg har selv fått forferdelige svar her inne når jeg har skrevet om emner jeg vil ha råd/hjelp med. De hetser, skal komme med usanne påstander, si de mest forferdeligste sårende ord, dra meg mest mulig ned. Så jeg har sluttet helt å starte tråder. Jeg har prøvd å rapportere her og, at de går til personangrep på meg, men det blir ikke fjernet. 

Anonymkode: 55232...096

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

at det er mye mobbing blant voksne er jo ikke noe nytt, det er vel nesten mer der enn blant barn.

Samtidig ang dette som går på person angrep så kan det ofte vær litt vanskelig å forholde seg til, meningen bak ordene tas ofte ikke imot på samme måte, er du på nettet så bør du ha en viss toleranse og forståelse for at det er et hav av forskjellige folk som tolker ting forskjellig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen er vel krasse i kantene, men de værste er de som er så fastlåst i en sannhet som de ikke klarer å se i fra noen annen vinkel. Som det ble nevnt i en annen tråd et sted her inne; så handler det vel mest om mangel på utdanning og kunnskap.

Vi har fått et samfunn som hyller influencere som ikke har noe utdanning, og som henger ut alle som prøver å kritisere de. Samtidig som de gjør dette så får de mye støtte (som de poster…..) fra folk som har en vridd tankegang om at de er bestis med denne influenceren. Dette er det som møter barn og unge, og de følger selvsagt etter…..for se hvor populær den influenceren er blitt når den har sagt stygge ting om andre…..🙈

Anonymkode: d72d9...961

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (28 minutter siden):

at det er mye mobbing blant voksne er jo ikke noe nytt, det er vel nesten mer der enn blant barn.

Samtidig ang dette som går på person angrep så kan det ofte vær litt vanskelig å forholde seg til, meningen bak ordene tas ofte ikke imot på samme måte, er du på nettet så bør du ha en viss toleranse og forståelse for at det er et hav av forskjellige folk som tolker ting forskjellig.

Toleranse for hets skal vi aldri ha. Det at folk oppfatter ting forskjellig er ingen unnskyldning for å angripe TS med sårende ord. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du vise til eksempler?

Anonymkode: 95c11...d9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nettopp. Og det er ikke bare her på KG. Jeg er en slik som har blitt mobbet gjennom hele barndommen, og har også opplevd en del stygt fra voksne IRL. Noen ganger blir jeg sjokkert over hva voksne mennesker lirer av seg, helt uprovosert. 

Anonymkode: 43a8c...36b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg lagrer ikke eksemplene men hvis du har vært her inne i flere måneder/år så kan du umulig ha oversett all skitkastingen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Toleranse for hets skal vi aldri ha. Det at folk oppfatter ting forskjellig er ingen unnskyldning for å angripe TS med sårende ord. 

Det er jeg enig i, men ikke det jeg sa heller.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, både personangrepene og holdningene her inne er skremmende. Her kommer folk og skriver dritt på det mest uskyldige innlegg, jeg fikk en kommentar senest i går som var ren drittslenging helt uten grunn. Ser også hva enkelte skriver når det er snakk om bestemte saker, godt å vite at forumister ligger høyt på psykopatskalaen, de fleste man møter i det virkelige liv er heldigvis ikke sånn.

Anonymkode: 35f05...a4c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye hets og hakking her ja. Utrolig hvor lite som skal til for at noen føler seg kallet til å spytte på andre brukere som har det vanskelig, og det er en skuffende utvikling at flere går løs på andre snarere enn å uttrykke sine preferanser.( F.eks "Jeg har ikke lyst på Uggs" vs "Folk som går med Uggs er tapere, trash") 

Anonymkode: 9bed4...76b

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lagrer ikke eksemplene men hvis du har vært her inne i flere måneder/år så kan du umulig ha oversett all skitkastingen.

Jeg har vært her lenge men føler ikke jeg ser så vanvittig mte av det, derfor jeg ville likt å høre eksempler for å forstå bedre. De gangene jeg har sett det, har det for meg føltes som helt tydelig trolling og da overser jeg det kanskje litt, jeg vet ikke? Men hvis noen har eksempler ville det vært fint å forstå bedre hva dere snakker om her

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke TS, men kan gjerne vise deg eksempler. 

Om du går inn på Rampelyset, og leser trådene om div kjendiser, så får du se hva som menes.

Eks er Sara Emilie Tandberg, Isabel Raad, Istaheidi, Stina Bakken, Løvemammaene, Christina Ygre Skorve +++

Dette er noen av de jeg søker opp av og til, bare for å sjekke ståa... Jeg leser litt, men får lyst til å spy av kommentarene, og går raskt ut igjen...

Og jeg lurer veldig på hvordan sensuren/modereri gen fungerer her på KG... 😵‍💫🧐

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Ruskesara1973 skrev (22 timer siden):

Om du går inn på Rampelyset, og leser trådene om div kjendiser, så får du se hva som menes.

Eks er Sara Emilie Tandberg, Isabel Raad, Istaheidi, Stina Bakken, Løvemammaene, Christina Ygre Skorve +++

Dette er noen av de jeg søker opp av og til, bare for å sjekke ståa... Jeg leser litt, men får lyst til å spy av kommentarene, og går raskt ut igjen...

Spot on!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ruskesara1973 skrev (22 timer siden):

Kg har bestemt at alle trådene om bloggere og kjendiser (i hovedsak kvinner) har mye høyere terskel for moderering enn andre. Man må visst tåle litt ekstra som kjendis, som "har valgt å eksponere seg". Så ble det endret så man ikke får poste der anonymt, for det er jo visstnok bare anonyme brukere som mobber.

Narr meg til å le, når man ser hva folk lirer av seg der under fullt brukernavn. Det som isteden skjer er jo at folk ikke orker å ta til motmæle mot mobberne siden de må gjøre det under brukernavn med risiko for å bli forfulgt. Selv ikke de verste jentegjengene på ungdomsskolen er så ille som flokken på Rampelys. 

Anonymkode: 5161b...f94

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg observerer veldig OFTE at voksne foreldre snakker stygt om andre og snakker dritt om andre foran barna dem lærer barna og mobbe ved å gjøre det,det er desverre så  normalt og godtatt i samfunnet at folk skjønner ikke dette. 

Endret av Selis
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, det er ikke rart at barn mobber. 

Selv foretrekker jeg å alltid skrive under bruker, med mindre det er fare for gjenkjenning. Det går ikke mange dagene før skittkastingen begynner og folk tillegger meg egenskaper og meninger jeg ikke har.

Jeg kan f.eks skrive at jeg mener sykepleiere ikke har dårlig betalt (en evig diskusjon her på KG), og da blir jeg kalt nedlatende, sykepleier-hater, dum, empatiløs, narcissist etc. Ikke bare i enkeltdiskusjoner, men mobberne forfølger meg til andre tråder og underfora. Jeg tar det ikke personlig, men jeg må ofte ta pause fra KG i noen måneder for å riste av meg de verste plageåndene.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 23.23):

noen ganger er det også slik at man rett og slett tar seg nr v slt mellom himmel og jord og leter etter grunne til å bli fornermet.. Man trenger ikke ta andres meninger personlige for de er ikke det, personlige - de er rett og slett bare en gjenspeiling av den personen og ikke deg. De som ikke klarer se det skillet burde egentlig ikke frekventere forum som dette.. de er rett og slett for skjøre til å ta imot andres syn på saker og ting til tider. Det å lære seg først som sist at ikke alle er som en selv og ikke alle er slik at de setter andres ve og vel først er den første og beste lærdommen man kan ta med seg tenker jeg. 

Anonymkode: a0705...938

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...