Gå til innhold

Raser ned på 16:8 faste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet hvor jeg kan finne en bra ukesplan for mat til denne fasten?

jeg har gått på den i to uker og gått ned fire kg, for jeg får ikke i meg nok mat. Jeg spiser fra 12-20 og når kl er 12 føler jeg meg ikke sulten (sikkert tippet litt over) kaster da inn et egg eller en grov skive med pålegg for å få i meg noe, klarer ikke spise før middag ca 17 og etter det er jeg ikke sulten før på kvelden, og da kan jeg jo ikke spise😅 vet jeg har valgt dette selv, og mange mener sikkert det er feil, men jeg vil fjerne følge det, OG få i meg nok kalorier til å ikke gå ned så mye. Gode tips og kostplaner motas med stor takk❤️ 

Anonymkode: 4cffd...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du spiser middag kl 17, så trenger du ikke mer mat før du legger deg. Eventuelt drøy middagen en time til? 

Helt normalt å gå ned litt ekstra de første par ukene. 

Og hjelper det med ukeplan hvis du ikke er sulten da? 

Ikke tenk på kaloriene, tenk heller proteiner, sunt fett og grønnsaker. Spis det du liker du. 

Anonymkode: 87c31...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har nok ikke gått ned 4 Kg det er et kaloriunderskudd på 28000 Kcal, eller 2000 Kcal om dagen, tror nok væskebalanse og andre ting spiller inn,  

Anonymkode: dec3e...8cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye veier du?

Anonymkode: b1136...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som vet hvor jeg kan finne en bra ukesplan for mat til denne fasten?

jeg har gått på den i to uker og gått ned fire kg, for jeg får ikke i meg nok mat. Jeg spiser fra 12-20 og når kl er 12 føler jeg meg ikke sulten (sikkert tippet litt over) kaster da inn et egg eller en grov skive med pålegg for å få i meg noe, klarer ikke spise før middag ca 17 og etter det er jeg ikke sulten før på kvelden, og da kan jeg jo ikke spise😅 vet jeg har valgt dette selv, og mange mener sikkert det er feil, men jeg vil fjerne følge det, OG få i meg nok kalorier til å ikke gå ned så mye. Gode tips og kostplaner motas med stor takk❤️ 

Anonymkode: 4cffd...9d9

Jeg har endel slike fastedager, men bruker ingen matplan. Jeg kan basisen og sørger for en god kombinasjon av karbohydrater, proteiner og sunt fett til måltidene. Litt ekstra fokus på sunt fett fordi det metter lenge, særlig i det siste måltidet. Bruker bare sunn fornuft. Men vanlig å være sulten på kvelden om du før pleide å spise på kvelden. Tar litt tid før vanen endrer seg. Er jeg sulten på kvelden drikker jeg vann med kullsyre. Det fyller opp nok til at jeg ikke prøver å sove sulten. Men oftest vet jeg da at jeg har spist litt for lite den dagen, og ikke fått inn nokk fett og proteiner. Ganske tydelig det. Men jeg er heller ikke redd for å være sulten, men da lytter jeg til kroppens påminnelse og justerer måltidene neste dag til mer kalorier gjerne. Jeg spiser feks avokado, retter med olivenolje, jeg elsker yoghurt med havregryn, og når jeg faster endel fyller jeg på med solsikkefrø sammen med havregryn, en god fettkilde. Spiser endel egg som deg, men vurder da heller et lett måltig kl 12, og flytt det mer mektige som egget til det siste måltidet. Men kjenner meg litt igjen,.b ir fysen på egg altså, etter en 18 timers tid er egg med litt salt bare verdens beste mat. Et egg, så er jeg stappmett i timesvis på timesvis. Så, kanskje faktisk huske å ikke ta egget før til siste måltid. Prøvd frukt, grønnsaker og en proteinkilde til første måltid feks. Ofte da jeg går for yoghurten :) 

Anonymkode: e28e7...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...