AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars Hei, Jeg overtok en omplasseringshund for et par mnd. siden og søker for tiden etter en gunstig forsikring. Hun er frisk og har pr. idag ingen sykdommer, eller plager. Hun er en blandingstispe på 6 år, og tenker det derfor er lurt å forsikre henne før det ikke er mulig lenger. Forsikringene jeg har sett på varierer stort i pris. Det mest aktuelle så langt er SpareBank1 sin hundeforiskring på 516,- i mnd. Alternativene er fra 800,- og oppover. Jeg ser at Agria har en basispakke på 350,-, men det gjelder først og fremst skader og kanskje ikke problematikk som gjelder for eldre hunder. Hva tenker dere jeg burde gjøre? Noen anbefalinger Anonymkode: 68123...49d
AnonymBruker Skrevet 23. mars #2 Skrevet 23. mars Husk 20-30k ryker lett på en helg med feks en operasjon (si hun spiser noe hun ikke skal, eller får livmorbetennelse). Hadde økt til 60k i året. Hilsen dyrlege (som har selv forsikret egen katt og brukt 12k av den hittil i år) Anonymkode: f2434...d11 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husk 20-30k ryker lett på en helg med feks en operasjon (si hun spiser noe hun ikke skal, eller får livmorbetennelse). Hadde økt til 60k i året. Hilsen dyrlege (som har selv forsikret egen katt og brukt 12k av den hittil i år) Anonymkode: f2434...d11 Takk for tips! 😊 Anonymkode: 68123...49d
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars Med mindre du har en stor og solid bufferkonto, så ville jeg gått for der du får høyest dekning. Anonymkode: 547f2...e9f 1
Rhodiola Skrevet 23. mars #5 Skrevet 23. mars Tråden er ryddet for innhold bestående av personidentifiserende detaljer. Rhodiola, adm.
Olaug Olsen Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars Jeg har god erfaring med Agria. Jeg hadde dekningen på 60k til min katt. Jeg ville gått for Agria. Mitt intrykk er at de er best på dyreforsikring, og de mest seriøse i bransjen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Olaug Olsen skrev (1 minutt siden): Jeg har god erfaring med Agria. Jeg hadde dekningen på 60k til min katt. Jeg ville gått for Agria. Mitt intrykk er at de er best på dyreforsikring, og de mest seriøse i bransjen. Hva burde jeg isåfall velge som fast og bevegelig egenandel tro?🤔 Anonymkode: 68123...49d
Olaug Olsen Skrevet 23. mars #8 Skrevet 23. mars Jeg syns 15 er greit, men det er vel smak og behag. Kommer an på hva du selv føler er en stor utgift, i forhold til ditt eget budsjett. Jeg tror det er noe med at dekningen avkortes for hver gang du besøker dyrlegen. Hvis jeg var forsikringsagent, hadde jeg sikkert skjønt det bedre
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Skrevet 23. mars Har hunden vært forsikra frem til du overtok? I så tilfelle var det dumt å ikke videreføre denne, men for seint. Sjekk hva som blir dekka hos de ulike selskapa med manglende forsikringshistorikk. Det er ofte mange begrensninger i hva de dekker på voksen hund som ikke har vært forsikra hele livet. Sånt kan bli dyrt! Korsbåndskade med rehab blør lommebok. Samme gjør magedreiing eller livmorbetennelse i helg. Jeg bruker opp min hunds 30.000 på under et år uten større skader. Gjensidige er bra på hund, men sjekk vilkår og ikke bare pris Anonymkode: ab921...884
AnonymBruker Skrevet 23. mars #10 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva burde jeg isåfall velge som fast og bevegelig egenandel tro?🤔 Anonymkode: 68123...49d Det økonomien din har rom for. Anonymkode: b15fb...315 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars #11 Skrevet 24. mars hadde jeg forsikret en ny hund i dag ville jeg hatt dekning på mer enn 30.000. VI har det på vår nå (han er 11 år) var hos dyrlegen forrige uke pga magesmerter. 10.000 fløy fort, og dette var i normal åpningstid...Så der er nesten 1/3 av forsikringen brukt på en dag. Anonymkode: 3c901...dfd 1
Diamant20 Skrevet 25. mars #12 Skrevet 25. mars Jeg kommer til å velge dekning på 90 000 neste gang jeg skal forsikre hund/katt. Dyrlege er dyrt, men med god forsikring får man en form for frihet til å kunne reise til dyrlegen man ønsker, uten å tenke på pris hele tiden. Vet mange er fornøyde med uavhengige dyrleger, men her har vi brukt evidensia dyresykehus flere ganger også, og vært superfornøyde. Med forsikring har det ikke så mye å si om det koster 7000 eller 10 000 feks. Og skjer noe i helgen går pengene fort 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #13 Skrevet 25. mars Vi kommer på neste hund sette 90.000 på dyrlege og 35.000 ved død. Hadde 20.000 på død men det ville ikke dekke ny hund i den rasen. Vi har egenandel på 10% er eneste valget der vi har forsikring. Anonymkode: 4b2db...974
AnonymBruker Skrevet 25. mars #14 Skrevet 25. mars jeg ville også valgt agria for å forsikre dyr, spb1 sin er ok men ikke så god som den du får hos agria. Anonymkode: 41db6...080 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå