AnonymBruker Skrevet 24. mars #41 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det du ønsker i HI er det jeg gjorde feil før jeg knakk koden; jakt på få kalorier, og behov for knasking. Nå spiser jeg sunt og mettende, stor lunsj og stor middag, med rene råvarer, mye grønt, proteiner og sunt fett. Og føler meg jevnt mett og fornøyd gjennom dagen, og trenger ikke tenke kalorier og vekt i det hele tatt. Anonymkode: 1d234...5e8 Akkurat det samme har jeg gjort. Gått ned 27 kg nå på denne måten. Ikke tellet en eneste kalori. Anonymkode: b544e...7a3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #42 Del Skrevet 24. mars Kålrabi. Forbrenner mer enn du spiser. Anonymkode: 428f4...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #43 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Riskaker inneholder høye nivåer av arsen som er skadelig og øker kreftrisiko. Matilsynet advarte mot å gi det til barn allerede i 2016. Anonymkode: b544e...7a3 Javel. Nå er ikke jeg et barn, og gir det heller ikke til barn. 🤷♀️ Anonymkode: 1dda3...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #44 Del Skrevet 24. mars Synes alle har rett, jeg. De siste to månedene har jeg gått ned 8 kg (fra ganske normal litt tung, ikke veldig overvektig) ved å fokusere på grønnsaker og proteiner. Kylling, cc, proteinyoghurt, egg har vært hovedinnholdet. Og havregryn og mye grønnsaker. Noe nøtter også. Men når jeg blir fysen på kvelden har et par riskaker eller en proteinpudding med sjokolade vært redningen. Samt frukt. Tørket frukt av og til, det er som godteri men har i hvert fall mer fiber. Eller til og med instant nudler de dagene jeg har feira at vekten har gått bra ned. Så ja, et godt kosthold er viktig, men for noen av oss er det også viktig å finne noe med riktig tekstur og smak å dekke det snacksbehovet med. På den måten har det blitt lett å gå ned. I teorien tenker jeg alltid at jeg skal dekke det behovet med brekkbønner, men det funker ikke. Anonymkode: 59d91...c4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #45 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Javel. Nå er ikke jeg et barn, og gir det heller ikke til barn. 🤷♀️ Anonymkode: 1dda3...7e4 Øker kreftrisiko også for voksne. Bare å google. Anonymkode: b544e...7a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #46 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Synes alle har rett, jeg. De siste to månedene har jeg gått ned 8 kg (fra ganske normal litt tung, ikke veldig overvektig) ved å fokusere på grønnsaker og proteiner. Kylling, cc, proteinyoghurt, egg har vært hovedinnholdet. Og havregryn og mye grønnsaker. Noe nøtter også. Men når jeg blir fysen på kvelden har et par riskaker eller en proteinpudding med sjokolade vært redningen. Samt frukt. Tørket frukt av og til, det er som godteri men har i hvert fall mer fiber. Eller til og med instant nudler de dagene jeg har feira at vekten har gått bra ned. Så ja, et godt kosthold er viktig, men for noen av oss er det også viktig å finne noe med riktig tekstur og smak å dekke det snacksbehovet med. På den måten har det blitt lett å gå ned. I teorien tenker jeg alltid at jeg skal dekke det behovet med brekkbønner, men det funker ikke. Anonymkode: 59d91...c4f Det var slik jeg trodde jeg lyktes før. Men igjen og igjen sklei det ut etter uker/måneder. Da jeg vedlikeholdt psykisk sult på kvelden, i stedet for å bare kutte uvanen. Nå har det å være "fysen" bare vært et fjernt minne i veldig mange år. Anonymkode: 1d234...5e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #47 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det var slik jeg trodde jeg lyktes før. Men igjen og igjen sklei det ut etter uker/måneder. Da jeg vedlikeholdt psykisk sult på kvelden, i stedet for å bare kutte uvanen. Nå har det å være "fysen" bare vært et fjernt minne i veldig mange år. Anonymkode: 1d234...5e8 Fint for deg. Alle må finne sin greie. Jeg har også kutta ut det meste av spising på kvelden, men jeg prøvde å svare på spørsmålet. Gode alternativer. Jeg har også lyktes, uten å måtte ha strenge regler for hva og når jeg kan spise. Så kan man velge hva som fungerer for en selv. Anonymkode: 59d91...c4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #48 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Riskaker spiker blodsukkeret noe veldig, da.. Anonymkode: b544e...7a3 Nettopp derfor det ikke er lurt å spise i det hele tatt.. Anonymkode: d27ee...d42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #49 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kan dere komme med forslag om matvarer med lite kalorier? Brød, melk, pålegg, knekkebrød og noen typer snacks eller ting man kan knaske på gjennom dagen? Anonymkode: 651b7...51d Sunne grove knekkebrød (gjerne de tynne sunneste), med mager smøreost(skinkeost),egg,osv. Havregrøt(laget med vann) med bær/frukt, osv. Bananhavrepannekaker. Anonymkode: f9125...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #50 Del Skrevet 24. mars Hopp over kveldsen feks. Ikke småspis. Drikk vann. Anonymkode: f9125...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #51 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sunne grove knekkebrød (gjerne de tynne sunneste), med mager smøreost(skinkeost),egg,osv. Havregrøt(laget med vann) med bær/frukt, osv. Bananhavrepannekaker. Anonymkode: f9125...5be Høykarbo, altså? Dette er oppskrifta på kronisk sult for meg, og derav vektoppgang. Anonymkode: b544e...7a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #52 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Fint for deg. Alle må finne sin greie. Jeg har også kutta ut det meste av spising på kvelden, men jeg prøvde å svare på spørsmålet. Gode alternativer. Jeg har også lyktes, uten å måtte ha strenge regler for hva og når jeg kan spise. Så kan man velge hva som fungerer for en selv. Anonymkode: 59d91...c4f Hvor mange år har dette fungert for deg? Anonymkode: 1d234...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #53 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det du ønsker i HI er det jeg gjorde feil før jeg knakk koden; jakt på få kalorier, og behov for knasking. Nå spiser jeg sunt og mettende, stor lunsj og stor middag, med rene råvarer, mye grønt, proteiner og sunt fett. Og føler meg jevnt mett og fornøyd gjennom dagen, og trenger ikke tenke kalorier og vekt i det hele tatt. Anonymkode: 1d234...5e8 Det finnes mange verktøy og metoder man kan bruke, men denne tror jeg er det som vil fungere best for flest. Fokuser på å spise næringsrikt, ikke kalorifattig. Anonymkode: d3f00...124 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #54 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mitt tips er å ikke spise så mye brødmat og knekkebrød med pålegg og melk til. spis protein og frukt/grønt. Mer næring og mer volum. F.eks protein yoghurt og cottage cheese med frukt, omelett, kyllingsalat, wok med strimlet kjøtt, laks med blomkål og brokkoli, litt ris/potet/pasta er ok. Men ikke så mye. og så ikke knask på ting gjennom dagen!! Det er en uting. Spist 3 ordentlige måltider med gode pauser i mellom. Les Marit Kolby sin bok. Du har jo virkelig ikke peil på mat 😅 Anonymkode: 72e1d...cb7 100% enig! Snacksing og mellommåltider er tullete uvaner laget at matindustrien for å tjene penger på oss. Å spise 2-3 normale måltider hver dag er nok for å få den næringen man trenger så lenge man spiser normal sunn mat med fokus på frukt, grønt og rett sammensetning av proteiner, karbohydrater og fett. Så dropp snacksing! Og da kan man spise helt normal mat MED kalorier i til måltidene, som det nevnt over her. Og slippe å tenke seg ihjel. Det er ikke rocket-science om man lærer seg noen få basice ting. Og dessuten, personlig har jeg stor sans for å finne standard mat og gjøre ting til en vane. Er ikke så opptatt av masse spenning i mathverdagen. Eks er kyllingfilet og grønnsaker en veldig grei ting, kan lages på mange ulike vis. Å ha en go-to salat med noe man liker til lunsj, eller noe med egg, eller noe annet enkelt som man bare gjør rutine av. Lær deg en gang noe sunt og bra for deg, lag det jevnlig, og slutt å tenke så mye på hva du vil ha og ikke vil ha. Generelt venne seg til å ikke tenke så mye på mat er en veldig god ide. Jeg spiser sjeldent frokost fordi jeg prøver å få inn endel timer faste, så har en en standard lunsj (yoghurt og havregryn/solsikkefrø/chiafrø) jeg spiser egentlig hver dag, og så har jeg en mann som lager middag så jeg slipper å tenke på det (men han lager, salater, grønnsaker osv), men ellers hadde jeg bare laget meg noen standard sunne retter og bare gjort det veldig enkelt. Tror matfokuset i 2025 er totalt overdrevent. Så et nytt forhold til hvor mye man egentlig skal tenke på mat kan være en vel så god ide som å tenke sykt mye på kalorier. Er normalvektig og slank. Anonymkode: c3409...232 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #55 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mange år har dette fungert for deg? Anonymkode: 1d234...5e8 Som sagt har jeg gått ned i vekt nå i to måneder. Til min gamle vekt. Har kuttet ut en masse tullete spising på kvelden og spiser lite sukker. Har ikke planer om å gå på evig diett, noen kilo til kanskje og så vedlikehold. Så å fortsette som nå men spise litt mer er planen. Ikke mer snacks, men mer til frokost og middag. Burde fungere i mange år det, med en aktiv livsstil ved siden av. Anonymkode: 59d91...c4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #56 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Som sagt har jeg gått ned i vekt nå i to måneder. Til min gamle vekt. Har kuttet ut en masse tullete spising på kvelden og spiser lite sukker. Har ikke planer om å gå på evig diett, noen kilo til kanskje og så vedlikehold. Så å fortsette som nå men spise litt mer er planen. Ikke mer snacks, men mer til frokost og middag. Burde fungere i mange år det, med en aktiv livsstil ved siden av. Anonymkode: 59d91...c4f Da blir mitt neste tips til TS; Råd fra de som holder på å gå ned, eller nettopp har gått ned, har ingen verdi. Det er først når man har vedlikeholdt noe over år man kan si at det er en metode som fungerte. Anonymkode: 1d234...5e8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #57 Del Skrevet 24. mars Ristede kikerter med valgfritt krydder er en mettende snacks hvertfall. Anonymkode: fa4bf...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #58 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da blir mitt neste tips til TS; Råd fra de som holder på å gå ned, eller nettopp har gått ned, har ingen verdi. Det er først når man har vedlikeholdt noe over år man kan si at det er en metode som fungerte. Anonymkode: 1d234...5e8 TS stiller et enkelt spørsmål. Det står ikke noe om vektnedgang engang. Jeg burde ikke fortsette denne diskusjonen, må bare si jeg undres over at svaret på et spørsmål om tips til ting å spise skal ende med svaret "ikke spis noe" og at man kun skal høre på de som sliter med vekta. Og bare så det er sagt, jeg har gått ned og holdt vekta tidligere, gikk opp litt fordi jeg hadde for mye frislipp, men gikk lett ned da jeg bestemte meg for det. Det er mulig det også for noen av oss, selv uten strenge regler. Men som sagt, vi vet ikke engang om ts vil gå ned i vekt. Anonymkode: 59d91...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #59 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): TS stiller et enkelt spørsmål. Det står ikke noe om vektnedgang engang. Jeg burde ikke fortsette denne diskusjonen, må bare si jeg undres over at svaret på et spørsmål om tips til ting å spise skal ende med svaret "ikke spis noe" og at man kun skal høre på de som sliter med vekta. Og bare så det er sagt, jeg har gått ned og holdt vekta tidligere, gikk opp litt fordi jeg hadde for mye frislipp, men gikk lett ned da jeg bestemte meg for det. Det er mulig det også for noen av oss, selv uten strenge regler. Men som sagt, vi vet ikke engang om ts vil gå ned i vekt. Anonymkode: 59d91...c4f Nå var det du som dro inn vektnedgang i ditt innlegg.... Og nei, du har ikke gått ned og holdt vekta. Du har gått opp igjen. Og er nå i gang igjen. Det er jojoslanking. Anonymkode: 1d234...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #60 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er knapt 30 kcal pr riskake. 381kcal pr 100g first price riskaker, 11 stk pr pakke, 34,5 kcal pr stk. De fleste spiser ikke en hel pakke med det. To riskaker med kremost er under 100kcal og funker ypperlig som ett lite mellommåltid. Anonymkode: e5c55...eb8 Og du blir sulten igjen på null komma niks fordi det nesten bare er karbohydrater. Bedre å spise et egg. Anonymkode: 58fac...b82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå