Gå til innhold

Hamterhjulet.. Hvordan komme seg ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dagene flyr avgårde og vi har alltid dårlig tid eller henger bakpå! Vi har ikke sjans til å få gjort lekser hver dag. Prøver å ha én leksedag der vi får gjort mest mulig for hele uken. Ungene har besøk nesten hver dag, vi ønsker jo at de skal kan ha besøk, men da går det utover huset og leksene. Det rotes i lynets hastighet og jeg klarer ikke med all husarbeidet med klesvask, middag, ryddig osv! Jeg har en baby og et småbarn på 1 år i tillegg til de som går på småtrinnet på skolen. Hvordan klarer dere andre med småbarn det?! Jeg føler meg konstant mislykket! 

Anonymkode: f2de0...41c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi prioriterer lekser før vennebesøk. De er jo sammen hele dagen ellers. 
de har maks en aktivitet og leksene gjøres som regel en dag hvor de ikke har aktivitet. Hva sier læreren om barna deres ikke gjør lekser?

Anonymkode: e5f67...e84

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Når en pøser på med barn må en vel forvente at livet blir travelt 

Anonymkode: 25600...ae9

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske innlysende hvilket tiltak som ville endret på hele situasjonen. 

Det står til og med i hovedinnlegget hva som er problemet.. 

*at dere som forelder velger å være helt passive er for meg helt uforståelig 

Anonymkode: 6f778...686

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men uten barn så går faktisk ikke samfunnet videre..  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjøre lekser først deretter leke. Er det venner fra klassen kan de heller gjøre lekser sammen. 

Be barna hjelpe til med å rydde det de har rotet.

Få barna til å leke mer ute enn inne. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og skal vi slutte å få barn fordi det blir for travelt? Hvor ligger feilen da?  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis det blir for travelt for DEG så må DU slutte å få barn, ja. Eller tenker du at kommunen skal stille opp med leksehjelp og husvask?

Anonymkode: bc460...dea

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det blir for travelt for DEG så må DU slutte å få barn, ja. Eller tenker du at kommunen skal stille opp med leksehjelp og husvask?

Batn er vel travel for alle. 

Er det en god løsning at kongen i Norge får barn? 

Isåfall håper jeg du har flere så du kan bo hos de når du blir gammel. Det kommer ikke til å være sykehjem i fremtiden slik det går nå. 

Her i kommunen har de allerede tatt ned antall sykehjemsplasser med 40%. 

Anonymkode: ca10e...b43

AnonymBruker
Skrevet

Batn er vel travel for alle. 

Er det en god løsning at kongen i Norge får barn? 

Isåfall håper jeg du har flere så du kan bo hos de når du blir gammel. Det kommer ikke til å være sykehjem i fremtiden slik det går nå. 

Her i kommunen har de allerede tatt ned antall sykehjemsplasser med 40%. 

Anonymkode: ca10e...b43

Kongen er over 90, så det er en veldig dårlig løsning at han får flere barn, ja. 

Anonymkode: d5a79...7f4

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener samfunnet må endres slik at det ikke er for travelt å få barn! Husker koronatiden som helt fantastisk! Da var alt strippet ned til et minimum. 

Jeg blir kvalm av folk som deg!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kongen er over 90, så det er en veldig dårlig løsning at han får flere barn, ja. 

Rettelse, han er nesten 90. Likevel. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men uten barn så går faktisk ikke samfunnet videre..  

Men før en får barn så har en vel en idé om at livet blir travelt. Når en får en unge her og en unge der så kan det vel ikke komme som et sjokk at livet deres forandrer seg og en har mindre tid på det en før hadde god tid på. Hvilke forventninger hadde en før en fikk barn? Du føler deg konstant mislykket, men trodde du livet skulle være rolig og balansert etter barn, barn skulle ikke påvirke livet ditt i det hele tatt? Det handler noe om dine forventninger også, en må prioritere noe vekk eller noe mindre viktig når en får flere barn. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje i forventningene og prioriteringene. Realitetsorjentering.  Tenke litt igjennom før en får det neste barnet og det neste barnet og det neste barnet om kapasiteten faktisk er der.

• Liker 3
Skrevet

Dere må få orden i rutinene, som flere over her sier. Ikke noe besøk før lekser (med mindre de gjør lekser sammen), og det å rydde opp etter seg før de begynner med en ny aktivitet. Hvis barnet er i skolealder; noe det er, så kan det både rydde eget rom, sette inn i oppvaskmaskinen etter seg, gå ut med søpla og andre små oppgaver som gjør det enklere for dere foreldre. Det handler om rutiner og planlegging. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Her hjalp det faktisk å flytte litt mer avsides 😉 Bodde i sentrum av et boligfelt før, det var et evig renn av unger på døra hver eneste ettermiddag og helg. Opplevde flere ganger at fremmede barn lekte i hagen vår uten å ha ringt på. Nå bor vi helt i ytterste ytterkant av boligfeltet og får stort sett være i fred, slik at vi både får gjort lekser og spist middag 😇 

Anonymkode: 5589b...90d

AnonymBruker
Skrevet

Her hjalp det faktisk å flytte litt mer avsides 😉 Bodde i sentrum av et boligfelt før, det var et evig renn av unger på døra hver eneste ettermiddag og helg. Opplevde flere ganger at fremmede barn lekte i hagen vår uten å ha ringt på. Nå bor vi helt i ytterste ytterkant av boligfeltet og får stort sett være i fred, slik at vi både får gjort lekser og spist middag 😇 

Anonymkode: 5589b...90d

Haha, vi bor veldig avsides🙏 Ser ikke et eneste hus her i fra. Men alle ungene elsker å være her og foreldrene spør daglig om å få sende barna sine hit. Vi ønsker jo at ungene skal føle seg velkommen men det blir jo nok til tider og vi føler oss ofte utnyttet. Vi kan si nei også, men barn vi vet har det vanskelig hjemme har jeg vanskeligheter med å si nei til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg mener samfunnet må endres slik at det ikke er for travelt å få barn! Husker koronatiden som helt fantastisk! Da var alt strippet ned til et minimum. 

Jeg blir kvalm av folk som deg!

Koronatiden er en av grunnene til at det ikke blir flere barn her. Førstegangsfødende som ble isolert alene på barsel og alene i barseltiden, ikke noe fellesskap, bare baby baby og kvelende dager uten mulighet for å sosialisere... Grusomt!

Anonymkode: e19f3...7c2

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Siden du spør så mener jeg at vi som orker å få flere barn bør få borgerlønn 😅 Etnisk norske for tilfelle. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Siden du spør så mener jeg at vi som orker å få flere barn bør få borgerlønn 😅 Etnisk norske for tilfelle. 

Fy f... for en grusom holdning! 

Anonymkode: 31106...ba0

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fy f... for en grusom holdning! 

Anonymkode: 31106...ba0

Er jo pga utlenninger staten tar bort kontantstøtten..  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...