Gå til innhold

Skal kjøpe kjole.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var den store "jeg skal prøve Maggie Sottero kjole for første gang" dagen endelig kommet

Kom inn i salongen - begynner å titte for dama hjelper en annen. Blar litt mellom kjolene som henger der.....og DER ER DEN!!! KJOLEN MIN!!!!!

Den første jeg fant på nett når vi bestemte oss for å gifte oss. Har lagt ut bilde av den før. Men den var mye "mindre i skjørte vidde" enn det bildet er (sikkert pga ulikt underskjørt) og var mye mere elegant og mye mindre bløtkake!!!

Fant ingen str og ble litt desperat der jeg sto - men dama sier - den passer deg - det ser jeg!

Så prøver jeg da.....ååååååååååååååååååååååååååååå......prøvde en til etterpå(som jeg tittet på før jeg fant denne.....) men det var helt meningsløst. It's the one!!

Dilemmaet er nå bare hvordan jeg skal kjøpe den. Mulighetene er:

1. Jeg kan kjøpe den som hang i butikken.

Har vært leiekjole.

Den koster 10.900kr

Den hadde noen løse steiner men de skulle hun fikse. Så skulle hun rense den og henge den bort (om jeg vil ha den). Den syns inn eller ut om det trengs når det nærmer seg....

Jeg kunne også få låne undeskjørt gratis hos henne.

2 Jeg kan kjøpe den på nett fra USA.

Har sett den ett sted til ca 8.000kr inkludert toll og mva etc.

Da må jeg selv finne noen som eventuelt kan sy den opp/ut/inn osv om det trengs.

I tillegg må jeg leie/kjøpe underskjørt

3. Jeg kan leie kjolen med underskjørt for 6.000kr (det var greit at jeg hadde den i 14 dager).

Men da er jeg redd for at mange leier den i mellomtiden og at den ikke lengere er så pen....det kan jo skje noe liksom...

Hva ville dere andre gjort???

Jeg heller mot å kjøpe den av henne for 10.900,-

HJELP!

Også er det en liten stemme i hodet mitt som sier...det er ett helt år til tenk om du finner en annen kjole du liker bedre,.....men den andre stemmen sier "bare slutt å titt etter flere kjoler" så skjer ikke det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er "the one", så blir det nok den kjolen på deg på en gang uansett!

Hvis du ikke er ukomfortabel med prisen, og vet du får hjelp til å justere den dersom du skulle legge på deg litt eller ta av litt før den store dagen, så synes jeg du skal kjøpe!

Selv fant jeg drømmekjolen, og etter å ha prøvd den, og kjøpt den, så er det ingen av kjolene jeg ser som er like fine. Finner alltid noe som er bedre ved den kjolen jeg har...

Oi, den var fin, men ....

Lykke til med valget!

Skrevet

Prisen er vel grei nok. Hun kunne prøve å bestille den helt ny til meg også sa hun (men hun sa den var vanskelig å få tak i...tror det er 2004 modell kanskje.......og kanskje hun ikke klarte det engang) og skulle jeg ha den helt ny var prisen 18.900kr.

Hun sa dette var en av de 3 dyreste MS kjolene....(eller noe sånt). Den er ikke fra den vanlige kolleksjonen tror jeg men fra en som het: Haute Couture (eller hvordan i alle dager man staver det.)

Skrevet

Jeg vet veldig godt hva jeg hadde gjort hvis det er et helt år til.

Jeg hadde ikke kjøpt noen av de, men begynt å annonsere etter den/ se på annonser i sommer. Sommeren er høysesong for bryllup og på høsten vil alle selge kjolene sine. Til halv pris! Jeg kjøpte kjolen min i oktober/ november for halv pris.

Og skulle du ikke få tak i den, vil det være fjorårets modell neste år, evt. kan du kjøpe den fra USA da.

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for. Kan jeg få se bilde av kjolen? :)

Skrevet

Er kjolen på vei ut, hadde ikke jeg satset på at jeg kanskje kunne få den billigere brukt! Du er jo nesten nede i halv pris alt, og har muligheten til å få låne underskjørt gratis...

Fant min en stund før jeg egentlig skulle begynne å prøve kjoler. Hadde sett meg ut den, og fant den brukt på nett. Endte opp med å kaste meg over sjansen uten å tenke så mye mer på pris.

Har ikke angret, og tviler sterkt på at jeg kommer til å gjøre det.

Skrevet

Jeg tror faktisk den er 2003 eller 2004 modell......og det er få av den. Har sett andre kjoler som det ligger massevis av på Finn feks...men aldri sett denne noe sted bortsett fra at det av og til ligger noen på Ebay. De fleste nettbutikkene jeg har kontaktetr har den heller ikke lengere....

Kittekatt : har er den http://www.drahoshcreations.com/wedding_go...b275hc/b275.jpg

Skrevet
Jeg tror faktisk den er 2003 eller 2004 modell......og det er få av den. Har sett andre kjoler som det ligger massevis av på Finn feks...men aldri sett denne noe sted bortsett fra at det av og til ligger noen på Ebay. De fleste nettbutikkene jeg har kontaktetr har den heller ikke lengere....

Kittekatt : har er den http://www.drahoshcreations.com/wedding_go...b275hc/b275.jpg

Ok, hadde ikke fått med meg at den kanskje var på vei ut :) Da ville jeg kjøpt den i den butikken ;) Du kan jo også få den sydd av en på ebay, da. Er bare å sende de bilde og spørre om de kan sy den, og hvor mye de skal ha for det. Holdt på å gjøre det selv meden annen kjole enn den jeg endte opp med ,)

Kjolen var forøvrig fantastisk nydelig :) Veldig romantisk!!

Jeg gleder meg så fælt til å se dere jentene her inne etter bryllupet med kjolene deres på. Har jo sett mange av kjolene, men det kommer jo så an på hvem som bærer kjolen også. Skal bli morro å se bilder. Håper alle legger ut bilde på galleri etter overstått :)

Skrevet

Ja den er nok på vei ut (om jeg har skjønt det riktig.) Jeg vil ikke ha en som er fake. Av to grunner......dama i butikken ihvertfall la ut om hvor utrolig bra MS sine kjoler var bla at de ikke skrukker noe særlig og at om de gjør det er det veldig lett å få dem fine igjen..pga kvaliteten....hun sa også at kvaliteten i dem var "det beste man kunne få". Og ja jeg vet hun er en selger - men hun hadde jo drøssevis av andre kjoler også. Og leieprisen var lik for alle tror jeg...så sånnsett hadde hun ikke noe å vinne på å "skryte MS" opp i skyene.

Det andre er at jeg tror det er lettere å få solgt den igjen eventuelt om den er ekte.....

OG jeg så en på ebay som var falsk om de hadde brukt helt andre blonder etc. Selvom jeg ser det skal være samme kjolen var det ikke det i det hele tatt........

Hmm tror jeg har bestemt meg egentlig....

Gleder meg ogtil å se bilder av alle sammen ja!!!

Skrevet (endret)

Har du pengene så er det jo greit nok.. Men hør litt på den stemmen også da. Kjipt å sitte med en kjole du ikke vil ha, tviler på at du får 10 000 igjen for den på bruktmarkedet om den er på vei ut som du sier.

Jeg hadde nok vært skeptisk, men så skal jeg vel egentlig holde kjeft. Kjøpte selv en utdatert MS kjole halvannet år før brylluppet. Og ombestemte meg.. :sjenert:

(den var blitt for stor også da :ler: )

Jeg tror jeg ville forsøkt å fått den sydd av noen, til en brøkdel av prisen, om du ikke finner den brukt. Kanskje vanskeligere å bli kvitt en "fake" kjole, men en gammel modell kan være vond å bli kvitt uansett. Og har den kostet deg 10 000 vil du vel gjerne ha noe igjen for den også. Kostet den tre tusen, så er det liksom ikke så ille uansett hva du får.

Vanskelig er det vel å selge kjoler uansett.

Det med kvalitet kan vel kanskje være noe i.. Men jeg er ikke så helt sikker. Mange mener at flere av fake-kjolene syes samme stedene som de ekte. Og den jeg hadde som var fake, virket like bra og skikkelig som den jeg fant i salongen. Stoffet kjentes like tungt og glatt ut. Men kjøper du ekte er du jo garantert kvalitet, fake er kanskje et sjangsespill.

Lukka til ;)

Endret av lil
Skrevet

Lil: ang kvalitet er de litt viktig at den ikke skrukker mye fordi jeg skal "brette den sammen" og ta den med meg på fly til USA.

Min søte, snille mormor har sagt hun skal gi meg penger til kjole. Så sånnsett har jeg massevis av penger. Vil jo ikke flå henne da men hun sa hun regnet m det kostet mellom 10 og 20.000 så at jeg får en for 11 er vel greit da ;)

Ang utdatert...jeg mener nå at det er en ganske "klassistk MS kjole" og tror at om noe liker den så gjør det ikke noe at den er fra 2003 eller 2006". Men siden jeg uansett får den så gjør det ikke noe om jeg ikke selger den heller......

Skrevet

Den kan ikke bli for stor.....for jeg slanket meg ifjor og tynnere enn dette skal/kan/vil jeg ikke bli..... ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Nå leste jeg bare første innlegg - altså ditt..

Å bestille fra USA blir nok like dyrt.

Har du prøvd danmark???

Kjolene leies vel ikke ut til et ubegrensa antall - spør om det. Det er jo snakk om litt penger da...

Men er d drømmekjolen så slå til!!

Dersom du får solgt den etterpå kan d jo lønne seg å kjøpe...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville kjøpt i butikken. Jeg har prøvd endel maggie sottero-kjoler, og har også prøvd duplikat av en. Duplikaten var i god kvalitet, JEG kunne ikke si om det var duplikat eller ikke. Men jeg KJENTE stor forskjell, den originale var myyye mer behagelig på, de har "innebygget" korsett i kjolene sine. Det hadde ikke duplikaten jeg prøvde.

Er dette kjolen du vil ha, så go for it!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde kjøpt den før den "glapp" - hvis dette er drømmekjolen din og den er såpass gammel, så kan den være vanskelig å få tak i. Og jeg er skeptisk til å bestille kjoler fra usa.. men det er jo meg da ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøp den!! Men bare dersom du er så sikker på at dette er Kjolen - at du da ikke kikker mer etter kjoler ;) Jeg bestemte meg tidlig, og har ikke angret i det hele tatt. Og jeg har ikke hatt behov for å kikke på kjoler i det hele tatt etterpå!

Skrevet

Signerer på Sensommerbruds første innlegg, det var akkurat det samme med meg :)

Angrer ikke et sekund, jeg kjøpte min i juli 2005 og vi gifter oss i juli 2006. :)

Kjolen henger her og er bare min, min, min!!! :D

Skrevet

Takk for masse flere svar.

Jeg tror nok jeg ender med å ringe i morgen å si at jeg skal ha den. Med mindre noen kommer med et argument jeg sysn er super bra for at jeg ikke skal. Jeg har likt snittet på MS kjolene i mange år og skulle jeg dumpe over en som har "finere blonder eller noe" så vil det fortsatt ikke være så stor forskjell på dem...

Har bladd gjennom 2006 kolleksjonen og ikke funnet noe som fristet...

Skrevet
You go girl!!!

:hoppe:

Har prøvd å ringe nå men ingen tar tlf...hmm kanskje de åpner kl 11?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...