AnonymBruker Skrevet 25. mars #101 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 17.21): Natur, nærhet til flyplass, bo landlig, men samtidig nærme til en by. Gjerne sjø. Det første jeg tenker er sør for Steinkjer. Men kanskje inkludere Namsos. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Namsos er møkkaby. Anonymkode: 9b57d...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #102 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 11.29): Ikke flytt til Selbu, det har veldig dårlig rykte. Det er ikke lett å bli kjent med Selbyggene og de fryser ut alle som skiller seg litt ut. Mye snø og dårlige veier på vinteren... Anonymkode: ba73e...165 Ekspander Selbu er vel en av de få bygdene med egen Pride parade... Anonymkode: fdd1e...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #103 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 19.27): Jeg tenkte at jeg skulle foreslå Buvika! Anonymkode: d103a...dfc Ekspander Melhus fungerer også Anonymkode: fdd1e...597 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #104 Del Skrevet 25. mars Coco88 skrev (På 25.3.2025 den 12.01): Har du bodd på byåsen? Det har jeg, mer snøhøl enn det finner du ikke i Trondheim! Ekstra pluss for at de dropper brøyting av sidegater der opp! Prøv å vass gjennom snøen for å Nå buss som går fra en av hovedveiene i byåsen du så snakkes vi siden etter du har levd deg gjennom det noen år! Byåsen fyller ingen av ts ønsker Ekspander Ja, jeg har bodd på Byåsen, og er Trondhjemmer/Trønder, og vet selvsagt at det det er både mye snø, og at det kan bli tidlig mørkt på vinteren om du bor på sida til Sverresborg og rundt Ilabekken. Trivdes likevel der oppe, var jo supert å ha kort vei til marka. Det går rådyr fritt der oppe, og Theisendammen savner jeg virkelig. Jeg har sklidd og vasset ned mot bussen og byen mang en gang. Men det innlegget jeg svarte på hadde ikke med noe av dette å gjøre -i det innlegget sa du det var langt til sjøen og da måtte jeg le litt og svare på akkurat det, for akkurat det er jo rett og slett bare tull når byen ligger å dupper i en svær fjord. Anonymkode: fdd1e...597 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #105 Del Skrevet 25. mars TS hva er egentlig budsjettet ditt? Om du tenker 100 000 for ei tomt har du kanskje ikke så høyt budsjett? Har kommet mange forslag her, men om vi vet budsjettet er det kanskje mye som kan utelukkes. Anonymkode: 1000d...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #106 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 20.29): Griser vil nok fly før TS finner seg ei tomt til under 100 000 kr med resten av sine kriterier. Anonymkode: 9978a...e6e Ekspander Ja, jeg gjorde et lite søk (innlegg lengre opp i tråden), og det er sjanseløst. En helt annen ting er at hvis man bygger på et sted med billig tomt, er verdien på huset når det står ferdig kanskje halvparten av byggekostnadene = det er et gedigent minusprosjekt å bygge. Anonymkode: 31c1c...a2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #107 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 20.52): Selbu er vel en av de få bygdene med egen Pride parade... Anonymkode: fdd1e...597 Ekspander Jeg vil unngå pride. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet 26. mars #108 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 8.22): Jeg vil unngå pride. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Markabygda i Levanger da, nydleig utsikt over movatn, god jord og ikke særlig pride vennlig 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #109 Del Skrevet 26. mars Hold deg til kysten/nært fjorden i hvertfall. Jeg ville ha valgt Inderøy da det er forholdsvis nært by og kollektivtransport rundt i Trøndelag. Drar en ut på Fosen halvøya så må en opp inn til Steinkjer/Verdal for å komme til "god" kollektivtransport, hvis en da ikke tar båt/ferje til Trondheimsområdet. Andre områder som er glemt er for eksempel Orkdal. Bare husk at en skal ikke så mange meter over havet før klimaet i Trøndelag blir dårligere for (hobby) gårdsbruk. Litt komisk her hvor jeg bor, for det kommer støtt og stadig idealister som vil ha billige småbruk i troen på å bli selvhjulpne.... Det eneste som kan dyrkes her er potet og gress. (Satt på spissen) Det er til og med for kaldt og snørikt til å berge et drivhus, og vi har klimasone/herdighetssone 7-8. Vil anbefale å se på et klimasone/herdighetssone-kart for å se hvordan det er i Trøndelag hvis det er gårdsdrift som er målet. Anonymkode: 0ef8a...95d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #110 Del Skrevet 26. mars Coco88 skrev (På 26.3.2025 den 8.30): Markabygda i Levanger da, nydleig utsikt over movatn, god jord og ikke særlig pride vennlig 😂 Ekspander Men snø! Hallo… Kollektivtransport er vel ikke-eksisterende, bortsett fra skolebussen? Anonymkode: 31c1c...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet 26. mars #111 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 9.06): Men snø! Hallo… Kollektivtransport er vel ikke-eksisterende, bortsett fra skolebussen? Anonymkode: 31c1c...a2a Ekspander Drømmeplassen til ts eksisterer ikke i Trøndelag kort sagt, noe må fires på. Pluss man på ikke pride i tillegg må man ut i menighets miljøet på bøgda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #112 Del Skrevet 26. mars TS, det ville hjulpet veldig hvis du kunne si noe om hva som er realistisk budsjett for dere å kjøpe enebolig på. Er budsjettet på 2 mill så kan man heller fokusere på Meråker og utkant Verdal etc, og glemme Stjørdal, Hommelvik, Skatval, etc. Evnt Steinkjer utkant Steinkjer; Følling, Beitstad. Ingen god offentlig kommunikasjon da når man må bo i utkanten, men det er ikke all verdens kjørevei til Steinkjer by, hvor man har togforbindelse til Værnes og Trondheim. Men det er landlig, nær sjøen, og marka. Har du budsjett på 3 mill, så åpner det seg litt fler muligheter som tikker litt mer av ønskene dine. Så vanskelig å si hva man skal anbefale når du ikke sier noe om budsjett. Anonymkode: 9978a...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #113 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 10.02): TS, det ville hjulpet veldig hvis du kunne si noe om hva som er realistisk budsjett for dere å kjøpe enebolig på. Er budsjettet på 2 mill så kan man heller fokusere på Meråker og utkant Verdal etc, og glemme Stjørdal, Hommelvik, Skatval, etc. Evnt Steinkjer utkant Steinkjer; Følling, Beitstad. Ingen god offentlig kommunikasjon da når man må bo i utkanten, men det er ikke all verdens kjørevei til Steinkjer by, hvor man har togforbindelse til Værnes og Trondheim. Men det er landlig, nær sjøen, og marka. Har du budsjett på 3 mill, så åpner det seg litt fler muligheter som tikker litt mer av ønskene dine. Så vanskelig å si hva man skal anbefale når du ikke sier noe om budsjett. Anonymkode: 9978a...e6e Ekspander Jeg vil bare legge til at skatval er på stjørdal altså, på lik linje med hegra og lånke 😄. når det er sagt så skal det godt gjøres å finne seg en enebolig til 2 mill her ja. Da må man til meråker som du sier. Der finner man myye til den prisen, men får jo da også mye snø med på kjøpet. 3.5 - 4 mill er litt mer realistisk hvis man holder seg til skatval eller hegra. Muligens lånke også hvis man holder seg unna hell. Anonymkode: 49640...174 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #114 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 10.43): Jeg vil bare legge til at skatval er på stjørdal altså, på lik linje med hegra og lånke 😄. når det er sagt så skal det godt gjøres å finne seg en enebolig til 2 mill her ja. Da må man til meråker som du sier. Der finner man myye til den prisen, men får jo da også mye snø med på kjøpet. 3.5 - 4 mill er litt mer realistisk hvis man holder seg til skatval eller hegra. Muligens lånke også hvis man holder seg unna hell. Anonymkode: 49640...174 Ekspander Jada, jeg vet jo det. Men jeg nevner de mer spesifikt fordi det er bygde-delen. Nå aner jeg jo ikke hva som er budsjettet til TS, jeg ga bare eksempler på hva man kan utelukke med en gang hvis budsjettet er sånn og sånn. TS er nødt til å si hva som er budsjett for at man skal kunne gi tips om hva som er realistisk. Anonymkode: 9978a...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #115 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 8.34): Hold deg til kysten/nært fjorden i hvertfall. Jeg ville ha valgt Inderøy da det er forholdsvis nært by og kollektivtransport rundt i Trøndelag. Drar en ut på Fosen halvøya så må en opp inn til Steinkjer/Verdal for å komme til "god" kollektivtransport, hvis en da ikke tar båt/ferje til Trondheimsområdet. Andre områder som er glemt er for eksempel Orkdal. Bare husk at en skal ikke så mange meter over havet før klimaet i Trøndelag blir dårligere for (hobby) gårdsbruk. Litt komisk her hvor jeg bor, for det kommer støtt og stadig idealister som vil ha billige småbruk i troen på å bli selvhjulpne.... Det eneste som kan dyrkes her er potet og gress. (Satt på spissen) Det er til og med for kaldt og snørikt til å berge et drivhus, og vi har klimasone/herdighetssone 7-8. Vil anbefale å se på et klimasone/herdighetssone-kart for å se hvordan det er i Trøndelag hvis det er gårdsdrift som er målet. Anonymkode: 0ef8a...95d Ekspander Gode tanker dette. Klimasone/herdighetssone vil jeg bruke. Verdifull kompetanse å benytte. ☺️ Anonymkode: f22f1...ec5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #116 Del Skrevet 26. mars Har familiehytte på Skatval og der er det veldig ofte lite snø om vinteren. Den blåser bort. Ellers en nydelig bygd som ligger i Stjørdal. Anonymkode: c91c4...f91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #117 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 16.22): Har familiehytte på Skatval og der er det veldig ofte lite snø om vinteren. Den blåser bort. Ellers en nydelig bygd som ligger i Stjørdal. Anonymkode: c91c4...f91 Ekspander Jeg bor selv på skatval og det er ikke lite snø her på vinteren 😂. Vi har som regel mer snø enn resten av familien som bor på flata (sentrum i stjørdal). Anonymkode: 49640...174 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #118 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 16.02): Gode tanker dette. Klimasone/herdighetssone vil jeg bruke. Verdifull kompetanse å benytte. ☺️ Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Hvorfor vil du ikke si noe om budsjettet ditt? Det er jo helt håpløst å skulle gi deg gode råd uten å vite dette. Anonymkode: 9978a...e6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #119 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 17.14): Hvorfor vil du ikke si noe om budsjettet ditt? Det er jo helt håpløst å skulle gi deg gode råd uten å vite dette. Anonymkode: 9978a...e6e Ekspander i dette tilfellet handler det ikke om budsjett, men om geografisk tilholdssted som andre vil snakke varmt om. Det er viktig at det er butikker og kjøpesenter i nærheten og sykehus. Samt lett tilgjengelighet til flyplass. Det er uaktuelt å være en pendler, jobben skal være på 5 minutter sykkelavstand. Samt det er viktig det finnes attraktive sykkelstier i kommunen, og at man kan gå trygt på egen sti uten å måtte gå på en vei der mange biler kjører. Og er det gode kollektiv tilbud vil jo være et stort pluss. Samtidig så er det ikke et ønske å bo i Trondheim kommune. Vil bo landlig. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet 26. mars #120 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 17.32): i dette tilfellet handler det ikke om budsjett, men om geografisk tilholdssted som andre vil snakke varmt om. Det er viktig at det er butikker og kjøpesenter i nærheten og sykehus. Samt lett tilgjengelighet til flyplass. Det er uaktuelt å være en pendler, jobben skal være på 5 minutter sykkelavstand. Samt det er viktig det finnes attraktive sykkelstier i kommunen, og at man kan gå trygt på egen sti uten å måtte gå på en vei der mange biler kjører. Og er det gode kollektiv tilbud vil jo være et stort pluss. Samtidig så er det ikke et ønske å bo i Trondheim kommune. Vil bo landlig. Anonymkode: f22f1...ec5 Ekspander Nok en gang det Du vil ha eksiterer ikke I Trøndelag 😂🤣 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå