AnonymBruker Skrevet 25. mars #61 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg ønsker ikke snøhøl. Helst snøfritt på vinteren. Men forstår noe snø må jeg regne med. Anonymkode: f22f1...ec5 Snøfritt om vinteren i Trøndelag? Lykke til med det! I Trøndelag er det MYE snø. Anonymkode: 9978a...e6e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #62 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei, jeg snakker om selve kommunen. Anonymkode: f22f1...ec5 Men herregud. Selve kommunen ligger jo i tykkelse delen i Trøndelag. Sikker på at du tenker riktig? Selbu er i Trøndelag. Anonymkode: 475a4...43f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #63 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men herregud. Selve kommunen ligger jo i tykkelse delen i Trøndelag. Sikker på at du tenker riktig? Selbu er i Trøndelag. Anonymkode: 475a4...43f Helt riktig. Selbu er trøndelag, ferdig. Anonymkode: 9978a...e6e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #64 Del Skrevet 25. mars Coco88 skrev (På 23.3.2025 den 19.52): Selbu er fint! Ikke flytt til Selbu, det har veldig dårlig rykte. Det er ikke lett å bli kjent med Selbyggene og de fryser ut alle som skiller seg litt ut. Mye snø og dårlige veier på vinteren... Anonymkode: ba73e...165 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #65 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kjøkkenhage ja. Sette opp drivhus også. Bo flatt. Lett å bygge ekstra bygninger på tomten. Lett å komme til flyplass. Jeg tolker stjørdal og steinskjer som by. Lett tilgjengelig vei å passere svenskegrensen og komme til handelsenter. Kanskje maks 1 time. Anonymkode: f22f1...ec5 Lite snø, da må du satse på nær fjorden. Glem Selbu! Jeg ville sett på noe i aksen Stjørdal-Levanger (evt Verdal). Steinkjer synes jeg personlig er for langt unna Værnes, og det blir også mer snø jo lengre nord du kommer. Se på grenseovergangene til Sverige, da er det Stjørdal eller Verdal/Levanger som er nærmest. Flatt er det mange steder. Budsjettet vil selvsagt være avgjørende. Anonymkode: 31c1c...a2a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #66 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Snøfritt om vinteren i Trøndelag? Lykke til med det! I Trøndelag er det MYE snø. Anonymkode: 9978a...e6e Det trenger ikke være mye snø helt nede ved fjorden. Men man vil ha snø deler av vinteren, ja. Skal det være snøfritt, tror jeg du må til Jæren. Anonymkode: 31c1c...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #67 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men herregud. Selve kommunen ligger jo i tykkelse delen i Trøndelag. Sikker på at du tenker riktig? Selbu er i Trøndelag. Anonymkode: 475a4...43f Selbu strekker seg til Trondheim kommune, men på andre siden av fjellet også, og da må du kjøre rundt. Anonymkode: f22f1...ec5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #68 Del Skrevet 25. mars Ut fra hva du skriver du ønsker (flatt, snøfritt, god matjord, kort vei til Trondheim/flyplass, gode sykkelmuligheter) så tenker jeg Ørland/Fosen. Det går noen få flyruter fra Ørland, hurtigbåt til Trondheim, Brekstad/Uthaug/Opphaug er flatt med sjøen nære til, fint å sykle ++. Anonymkode: db9c7...109 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #69 Del Skrevet 25. mars Coco88 skrev (17 timer siden): Om du ikke er gla i snøhøl hvor man til å med dropper brøyting av sidegater så glem byåsen! Langt fra sjø er det å Langt fra sjøen? Haha, 10 min buss og 10 min gange? Eller ta bussen til sjøen, som max tar deg 20 min uansett hvor du vil bade? Anonymkode: fdd1e...597 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #70 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ut fra hva du skriver du ønsker (flatt, snøfritt, god matjord, kort vei til Trondheim/flyplass, gode sykkelmuligheter) så tenker jeg Ørland/Fosen. Det går noen få flyruter fra Ørland, hurtigbåt til Trondheim, Brekstad/Uthaug/Opphaug er flatt med sjøen nære til, fint å sykle ++. Anonymkode: db9c7...109 Gode tanker dette. Anonymkode: f22f1...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #71 Del Skrevet 25. mars Lite snø og det andre du nevner. Da tenker jeg Fosen og kysten. Statsbygda eller de andre kystkommunene feks. Anonymkode: 3f5aa...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #72 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Natur, nærhet til flyplass, bo landlig, men samtidig nærme til en by. Gjerne sjø. Det første jeg tenker er sør for Steinkjer. Men kanskje inkludere Namsos. Anonymkode: f22f1...ec5 Eller andre siden av Trondheim som er helt ved sjøen og mer landlig enn Ranheim-Stjørdal siden. Sjekk ut Klett-Viggja isteden. Der får du enebolig til rimelig pris, like ved sjøen, muligheter til å dyrke litt land og like ved sjøen og Tr.heim og Orkanger. Også fine buss muligheter. Anonymkode: ec89c...c70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet 25. mars #73 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Langt fra sjøen? Haha, 10 min buss og 10 min gange? Eller ta bussen til sjøen, som max tar deg 20 min uansett hvor du vil bade? Anonymkode: fdd1e...597 Har du bodd på byåsen? Det har jeg, mer snøhøl enn det finner du ikke i Trondheim! Ekstra pluss for at de dropper brøyting av sidegater der opp! Prøv å vass gjennom snøen for å Nå buss som går fra en av hovedveiene i byåsen du så snakkes vi siden etter du har levd deg gjennom det noen år! Byåsen fyller ingen av ts ønsker 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet 25. mars #74 Del Skrevet 25. mars Ska ikke undervurdere Melhus og støren her også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet 25. mars #75 Del Skrevet 25. mars Meråker og Klæbu er å alternativer, Klæbu er inn under Trondheim nå. Men ts, hvor i landet flytter du fra? Om du ikke flytter fra gokk i Finnmark, velg noe annet enn Trøndelag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #76 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Frosta da? Ny fastlege der nå. Men seriøst altså. Veldig bra jordsmonn, kalles ikke Trondheims kjøkkenhage uten grunn. Noe av det beste klimaet i Trøndelag. 25 min til Værnes, 1 time til Trondheim, 35 min til Levanger. Åpner snart ny E6, som gjør at det vil gå enda kjappere. Etter den tragiske Frostasaken har det blitt satt inn mange tiltak for beboerne og virker som om det er en oppsving i bygda nå. Anonymkode: 1000d...06a Jeg er fraflytta frosting. Savner klimaet helt syk der! Vår allerede i februar og sommeren varer lenge. Ulempen med Frosta er at det er et typisk bygdemiljø der det kan være vanskelig å komme inn i og folk kan være ganske snakkesalige. Er også en del penger i bygden, så det kan være en del klasseskiller. Men masse herlige folk og fantastisk klima. Hvis du ikke har bil, så er det mulighet til å ta taxi til Åsen for buss pris slik du kan ta tog nordover eller sørover. Anonymkode: ec89c...c70 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #77 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Frosta tar ikke bare 25 min til Stjørdal, må nok regne med i hvert fall 40 min. Veldig fint der da. Anonymkode: 9978a...e6e Til vanlig, uten veiarbeid tar det 15 min til Åsen (tog, E6), 30 min til Levanger og Stjørdal, 1 time til Steinkjer og Trondheim. Spørs jo hvor du bosetter deg selvsagt på Frosta. Men fra Vågen f.eks så tar det den tiden. Anonymkode: ec89c...c70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #78 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hage, epletre, frukt, grønnsaker. Lite snø, bra klima. Gressplen. Gartner. Anonymkode: f22f1...ec5 Da beskriver du Frosta. Sjekk ut der du. Høres ut som perfekte plassen for deg. Vi hadde moreller og masse forskjellige frukttre i hagen når jeg bodde der. Også mais og andre grønnsaker som det ikke er så lett å holde liv i andre steder i Trøndelag. Frosta har et helt spesielt klima for å dyrke og jorden er helt svart. Mannen min fikk sjokk første gang har var på Frosta med meg, han er bonde og så svart og fin jord hadde han ikke sett før (han er også fra Trøndelag men sørpå). Det er en grunn til det blir kalt Trondheim’s kjøkkenhage som tidligere nevnt. Stor fine eiendommer er det også å få. Og et lite senter med det meste du trenger i bygda, ellers er det stort kjøpesenter på Stjørdal og Levanger som er 30-40 min unna. Lykke til i jakten! Anonymkode: ec89c...c70 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #79 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ut fra hva du skriver du ønsker (flatt, snøfritt, god matjord, kort vei til Trondheim/flyplass, gode sykkelmuligheter) så tenker jeg Ørland/Fosen. Det går noen få flyruter fra Ørland, hurtigbåt til Trondheim, Brekstad/Uthaug/Opphaug er flatt med sjøen nære til, fint å sykle ++. Anonymkode: db9c7...109 Det er jo virkelig kronglete å komme seg fra Ørlandet til Værnes. De få flyrutene er neppe noe å satse på. Hvis nærhet til flyplass (som ikke er kampflyplass) er viktig, er det området fra Trondheim til Åsen/Levanger som gjelder. Anonymkode: 31c1c...a2a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #80 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da beskriver du Frosta. Sjekk ut der du. Høres ut som perfekte plassen for deg. Vi hadde moreller og masse forskjellige frukttre i hagen når jeg bodde der. Også mais og andre grønnsaker som det ikke er så lett å holde liv i andre steder i Trøndelag. Frosta har et helt spesielt klima for å dyrke og jorden er helt svart. Mannen min fikk sjokk første gang har var på Frosta med meg, han er bonde og så svart og fin jord hadde han ikke sett før (han er også fra Trøndelag men sørpå). Det er en grunn til det blir kalt Trondheim’s kjøkkenhage som tidligere nevnt. Stor fine eiendommer er det også å få. Og et lite senter med det meste du trenger i bygda, ellers er det stort kjøpesenter på Stjørdal og Levanger som er 30-40 min unna. Lykke til i jakten! Anonymkode: ec89c...c70 Det er veldig fint på Frosta, altså. Bygda har jo fått litt dårlig PR i det siste, da men… Det spørs også hvor ruralt man ønsker å bo. Frosta vil jeg si er ganske ruralt, så det må man ønske hvis man skal flytte dit. Det er et godt stykke til både Levanger og Stjørdal (og ingen av dem er metropoler, akkurat). Anonymkode: 31c1c...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå