AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #21 Skrevet 22. mars 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ofte starter man å barbere vekk hår i tenårene, samtidig som hormonene begynner å gjøre hårene mørkere. Så hører man at eldre damer sier at dette har en sammenheng og vips fortsetter myten. Men hvis du vil gå rundt og tro på noe som ikke stemmer, så vær så god! Går jo ikke utover meg 🙊😆 Anonymkode: 91ba7...d53 Herregud. Jeg har ikke fått mørkere hår, jeg gikk fra å ha litt dun til å få stygge stubber. Nå er jeg heller ikke en "eldre dame", men for all del, kom igjen og sleng ut ting som ikke stemmer i mitt tilfelle. Anonymkode: 1f4f3...fbc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #22 Skrevet 22. mars 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vel, jeg hadde bare dun inntil jeg begynte med høvelen, så du får tilgi meg for å tro på "myten". Jeg sa aldri at jeg hadde mye mer hår, jeg sa at jeg hadde stubber. Anonymkode: 1f4f3...fbc Det kommer med alderen, og har ingenting med barbering å gjøre. Anonymkode: 0d6d7...5f8 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #23 Skrevet 22. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud. Jeg har ikke fått mørkere hår, jeg gikk fra å ha litt dun til å få stygge stubber. Nå er jeg heller ikke en "eldre dame", men for all del, kom igjen og sleng ut ting som ikke stemmer i mitt tilfelle. Anonymkode: 1f4f3...fbc Du er ikke et biologisk unikum, selv om det sikkert føles slik i ditt tilfelle.. Anonymkode: 0d6d7...5f8 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #24 Skrevet 22. mars 2025 Jeg har bare dunbart med mørke hår, ingenting på haken og kinnene er lyst dun. Tar bare barten. Før brukte jeg pinsett men jeg endte opp med hitler-bart, for området under nesen gjorde så forferdelig vondt at jeg unngikk det. Nå bruker jeg øyenbrynskniv. Kommer aldri til å gå tilbake til pinsett. Gjør det 1-2 ganger i uken. Det kjennes stubbete ut første to gangene jeg gjorde det fordi følelsen av hårløshud er uvanlig, men det forsvinner. Får ikke følelsen av og synlige stubber før 4-5 dager eller noe. Anonymkode: f687d...33c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #25 Skrevet 22. mars 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer med alderen, og har ingenting med barbering å gjøre. Anonymkode: 0d6d7...5f8 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er ikke et biologisk unikum, selv om det sikkert føles slik i ditt tilfelle.. Anonymkode: 0d6d7...5f8 Man kan ikke snakke om "kommer med alderen" når man er 20 år. Kjære vene, jeg har bedre ting å finne på en lørdag kveld. Anonymkode: 1f4f3...fbc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #26 Skrevet 22. mars 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud. Jeg har ikke fått mørkere hår, jeg gikk fra å ha litt dun til å få stygge stubber. Nå er jeg heller ikke en "eldre dame", men for all del, kom igjen og sleng ut ting som ikke stemmer i mitt tilfelle. Anonymkode: 1f4f3...fbc Fremdeles hormonelt og har ingenting med at du barberte hår i ungdommen 🥰 Anonymkode: 91ba7...d53 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #27 Skrevet 22. mars 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fremdeles hormonelt og har ingenting med at du barberte hår i ungdommen 🥰 Anonymkode: 91ba7...d53 Greit, hormonene endret seg plutselig fra 19 til 20 år, og hadde ingenting med hyppig høvling av overleppa å gjøre. Jeg gir meg. Anonymkode: 1f4f3...fbc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #28 Skrevet 22. mars 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Herregud. Jeg har ikke fått mørkere hår, jeg gikk fra å ha litt dun til å få stygge stubber. Nå er jeg heller ikke en "eldre dame", men for all del, kom igjen og sleng ut ting som ikke stemmer i mitt tilfelle. Anonymkode: 1f4f3...fbc Årsaken til stubber er at når du barberer, så kutter du jo av hårene, og da vokser de avkuttede hårene ut igjen og føles som stubber. Du ordner det lett med en omgang voks eller epilator, da vil hårene vokse ut igjen med mykere😊 Anonymkode: 0ce50...bbe 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #29 Skrevet 22. mars 2025 Tusen takk for svar! Da skal jeg vurdere å kjøpe en epilator og ansiktsvoks 😅🙈😊 Anonymkode: f00f6...fdf
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #30 Skrevet 22. mars 2025 Jeg har mye svarte hår på haken og overleppen som jeg må barbere bort hver dag. Har hatt det siden slutten av 20-årene, og jeg er nå 56. Jeg var til hudlege for å sjekke om det var hormonelt, men det var det ikke. Han mente det ikke var på grunn av at jeg begynte å barbere bort hår. Jeg tok elektrolyse for mange år siden, men det tar et par år å bli kvitt det, og det var både vondt og tidkrevende. Jeg kunne selvsagt fått det vokset, men da må jeg jo spare på de mørke, stive hårene. Anonymkode: c83fd...7a7 1
harma Skrevet 22. mars 2025 #31 Skrevet 22. mars 2025 Napper «heksehårene» på haka med pinsett, det samme med mørke hår på overleppa. Det lyse dunet på kinnene lar jeg være i fred. Øyenbrynene tror jeg kanskje at jeg nappet i hjel i tenårene… 😂 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #32 Skrevet 22. mars 2025 Jeg napper de lengste hårene på overleppa hver gang jeg har sett meg i et speil med riktig (eller feil, alt etter som hvordan man ser det) belysning. Da jeg var yngre, var jeg nøye med å nappe grundig, brukte også epilator og voks noen ganger. Nå bryr jeg meg ikke så mye om det. Utenom de gangene jeg blir minnet på at jeg har en del, og ganske lange, hår der selv om de er helt lyse. Anonymkode: cf7e4...6dd
FrkSolsikke Skrevet 22. mars 2025 #33 Skrevet 22. mars 2025 Har ikke hatt så mye hår på overleppe før, men ser at det kommer litt mer hår nå som jeg har kommet i 50 årene. Fortsatt lyst, men bør nappes litt innimellom
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #34 Skrevet 22. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud. Jeg har ikke fått mørkere hår, jeg gikk fra å ha litt dun til å få stygge stubber. Nå er jeg heller ikke en "eldre dame", men for all del, kom igjen og sleng ut ting som ikke stemmer i mitt tilfelle. Anonymkode: 1f4f3...fbc Hårene blir stivere. Er det noen som har prøvd laser på overleppa? Anonymkode: d77c0...760
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #35 Skrevet 22. mars 2025 Bruker øyenbrynskniv. Fungerer helt perfekt, og er smertefritt 🙂😉. Bare husk på at huden og kniven må være helt ren. Og bruk litt olje på huden så er det enklere å få det pent. Anonymkode: f64ee...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #36 Skrevet 22. mars 2025 Napper eller vokser i underkant av bryn en gang i mellom. Annet hår har jeg ikke i ansiktet (foruten vipper da). Dame 54 Anonymkode: 72e56...419
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #37 Skrevet 22. mars 2025 Barberer med høvel. Det er bare dunhår, så jeg trenger det egentlig ikke, men synes sminken sitter penere da. Anonymkode: a3cb3...bb7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2025 #38 Skrevet 22. mars 2025 Ja fjerner hår med elektrolyse hos hudpleier. Å nappe hår i ansiktet er fy fy Anonymkode: abae1...768
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2025 #39 Skrevet 23. mars 2025 Jeg har brukt Flawless Face på «dunbarten» i årevis. Anonymkode: 4b737...75a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2025 #40 Skrevet 23. mars 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Man kan ikke snakke om "kommer med alderen" når man er 20 år. Kjære vene, jeg har bedre ting å finne på en lørdag kveld. Anonymkode: 1f4f3...fbc Jeg må stille meg bak de som sier i mot deg her. Det er bare en myte at barbering fører til stubber og mørkere hår. Jeg hadde litt dun i tenårene, fikk litt mer dun i 20-årene. Det var da jeg begynte å fjerne. Bruker helst kniv. Men har også brukt hårfjerningskrem. Eller dratt høvelen over om jeg er lat, eller på reise. Og vet du hva? Jeg har fortsatt bare dun. Ingen stubber. Ser helt likt ut når det vokser ut litt. Anonymkode: ee92b...a55 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå