Gå til innhold

Bryllupsgave til venninne (ikke invitert i noe)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ei venninne som skal gifte seg, lite og privat bryllup. Gjør meg ingenting å ikke bli invitert, er ikke noe glad i slikt og forventer ikke å bli invitert. Men jeg har litt lyst på å gi noe for å markere at hun har giftet seg.

Vi møtes sjeldent og bor langt unna hverandre. Vi skal treffes ca 3 mnd etter bryllupet. Så det å overlevere gaven blir da vanskelig. Muligheten jeg har da er å levere personlig når vi treffes... men er 3 mnd for seint og det er best å bare droppe det? Hva gir man i så fall? Tips? Hun har ingen offentlig liste med ønsker. 

Eneste andre alternativet jeg har er å få noe levert på døren til henne. Det er bare to ting jeg kan tenke på:
- Blomster og en vin.  
- Frokost med morgenlevering. 

På selve dagen føler jeg ikke er noe vits i å gi noe som leveres på døren. Da hun er veldig opptatt. Jeg er ikke sikker på om hun er hjemme dagen etter heller og frokost kan de ha planlagt noe selv. Men hva med la oss si 3-4 dager etter bryllupsdagen, når alt er over og det er tilbake til hverdagen på en måte. Eller er det teit? 

Jeg overtenker kanskje litt for mye her. Men hva ville dere ha gjort? 
Forstår det ikke forventes noe siden jeg ikke er invitert, men har lyst til å gi en liten oppmerksomhet allikevel. 

Anonymkode: 41f7b...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er som din venninne! Hadde elsket en morgenlevering dagen eller helgen etterpå ♥️

Anonymkode: ac457...6d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 22.10):

Vi skal treffes ca 3 mnd etter bryllupet. Så det å overlevere gaven blir da vanskelig. Muligheten jeg har da er å levere personlig når vi treffes...

Send pakke i posten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med morgenlevering helgen etter? Eller sende gave i posten. Siden de ikke har ønskeliste er en mulighet å gi et gavekort - hva med et gavekort på et spisested i nærheten? Gavekort på Vinmonopolet er også en mulighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan bestille vin på Polet som du betaler, og hun henter. Når jeg hadde rund dag hadde flere venner kjøpt champagne, som jeg måtte hente på Polet selv. Det var også med kort. 

Personlig hadde jeg ventet til vi møttes. Hyggeligere å overrekke gaver, selv om de blir litt forsinket. 

Anonymkode: 2c390...7a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du overtenker litt, ja :)

Vi gjorde det på samme måte. Og oppmerksomhet kom i alle mulige slags former. Satt pris på alt. Selv det som var helt bom i forhold til vår stil, for det var jo noen som forsøkte å glede oss.

Men det jeg satt mest pris på var; morgenlevering helgen etterpå, med litt god mat, juice og en blomst. Gode viner og bobler, flere hadde bestilt på polet, og det ble levert i gaveeske via posten. En gave vi satt særlig pris på var en lagringsvin med kort om at den var klar til 10 års bryllupsdag. 

Anonymkode: a1fe5...d56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville ha valgt å sende en liten pakke med Posten. Synes en sånn anledning er fint å markeres ved at de får noe håndfast, et minne fra deg.

Et eksempel på noe som ikke tar stor plass å sende, er Georg Jensens telysestaker (der er flere ulike typer)

Bernadotte telysestaker 8,4x4,5 cm 2 stk stål

Anonymkode: c9950...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ville ha valgt å sende en liten pakke med Posten. Synes en sånn anledning er fint å markeres ved at de får noe håndfast, et minne fra deg.

Et eksempel på noe som ikke tar stor plass å sende, er Georg Jensens telysestaker (der er flere ulike typer)

Alt slikt har jeg gitt bort videre. Hadde det vi trengte, og har min stil. Satt pris på omtanken, men det viste jo også at giver ikke kjente oss. 

De fineste gavene var morgenlevering, og vin. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenlevering noen dager etter høres veldig hyggelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Alt slikt har jeg gitt bort videre. Hadde det vi trengte, og har min stil. Satt pris på omtanken, men det viste jo også at giver ikke kjente oss. 

Det er deg, TS sin venninne kan mene noe helt annet.

Mitt forslag handlet om at det er enkelt å sende i Posten. Det er også en gave som lett lar seg bytte til noe annet, om mottakeren ønsker det, det er bare å legge ved byttelapp. Et ungt brudepar har som regel behov for masse forskjellig av utstyr når de etablerer seg.

Vin, og rundstykker/mat (som feks fra Morgenlevering) er noe man kan kjøpe når som helst, det er ikke et minne som man har fra en spesiell anledning.

Min mening, - du tenker annerledes, og det er ikke noe problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff nei, men kjenner andre som sikkert hadde likt de

Anonymkode: 06146...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Enig. Skapfyll. Morgen levering høres fint ut - hva med helgen før bryllupet? 

Anonymkode: bdc41...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker litt at morgenlevering til noen du ikke snakker med jevnlig og vet at er hjemme når du sender levering, er litt risikabelt. 
For alt du vet skal de på bryllupsreise uken etter bryllupet. 
(Og det kan jo være flere andre velger samme løsning, så de drukner litt i hverandre.) 

Hvis dere ikke treffes før 3 mnd etter bryllupet, så er det helt greit å overlevere gaven da. For sent tenker jeg er mer etter 6mnd til 1 år etter. 
Så gjør gjerne det. 

Hvis ikke, så kjenner du kanskje noen som bor nærmere venninnen, og som kan overlevere noe på dine vegne? 
Eller kjøpe et digitalt gavekort, som de kunne bestilt noe på selv. 

Jeg tror for øvrig at jeg hadde valgt å vente til vi møttes.

Anonymkode: 7caaf...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...