Gå til innhold

Dubai-sjokolade, hva er greia?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du går jo rett i fellen deres, historien liksom og hypen de har klart å lage rundt produktet sitt. Det er jo akkurat dette de er ute etter, at folk skal kjøpe den en gang. Om alle kjøper ett produkt en gang, spesielt til denne blodprisen, får jo dem inn uhorvelig mengden penger. 

Anonymkode: 92cc8...d0a

Gjør det noe da? Tenker ikke så mye på hvem som får pengene når jeg kjøper sånt.. Eller.. Når jeg kjøper noe som helst, egentlig... Som jeg syns er helt ok! Kjøper såklart mest mulig lokalt, men jeg skammer meg ikke for å kjøpe produktet til en rik familie i Dubai altså... Hvorfor tenker du på sånt? 

Regner med de får mye penger hos Glasmagasinet eller KitchN eller Peppers Pizza eller Egon eller REMA 1000 osv osv...? 

Endret av Perfume
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri smakt den da jeg ikke tåler hvetegluten. Men har lyst til å smake den pistasjsjokoladen Sunkost selger. Om de noen gang får den inn igjen. Den er glutenfri. Ikke helt dubaisjokolade, sikkert, men sikkert god. Elsker både pistasj og sjokolade. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vent til hypen har gitt seg så får du kjøpt den på Europris til 20kr 

Slik som skjedde med Prime-drikken

Anonymkode: 82ac6...3c4

Prime-flaskene gikk for 5 kr stk på min lokale Rema-butikk på slutten, og det så ikke ut som om de fikk solgt dem til den prisen heller... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Normal sin koster 118kr, veldig stiv pris. Synes den er ok, kommer ikke til å kjøpe den igjen. Synes Nidar er bedre😄

Anonymkode: 3402f...435

Skrevet

Har kun smakt den de har på Europris. 

Veldig god, men alt for dyr 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er denne hypen? TikTok? Insta?

Merker at jeg ikke er helt oppdatert, her 😅

Anonymkode: 5b2a6...2d4

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor er denne hypen? TikTok? Insta?

Merker at jeg ikke er helt oppdatert, her 😅

Anonymkode: 5b2a6...2d4

Kommer visst nok mest fra Tiktok, hvor jeg er minimalt selv, men er også på andre SoMe som insta, og Facebook, samt YouTube. 

Endret av Daisy-love
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en 100 gramsplate til 129,- på en lokal kiosk. Måtte smake selv på det alle går rundt og snakker om. Er seriøst det verste og søteste søppelet jeg har hatt i munnen noen gang. Måtte spytte det ut, drikke en halv liter vann og deretter pusse tennene. Helt ufyselig. Resten gikk rett i søpla. Prismessig ligger den vel på linje med konfektbiter fra Jentene på tunet og lignende som de selger i enkelte finere godteributikker og kaffebutikker. Men at slikt søppel kan bli så opphypet av influensere er skummelt. For det er ikke kun sjokolade som rives ut av hyller etter slik opphyping. Hadde riktige influensere reklamert for Spenol og Vaselin ville det blitt tomt for det også. Folk vil bedras. 

Anonymkode: af85a...cd7

• Liker 1
Skrevet

Kommer ikke til å kjøpe den. Når det er så store markedskrefter bak et produkt så er det sjelden bra.  Kommer garantert ikke til å like den.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 10.20):

Er jo ikke noe verre enn vanlig melkesjokolade som har 560 kalorier pr 100 gram. Europris sin er 90 gram, så ganske likt da. 

Anonymkode: f3d44...98f

Er det 1000 kalorier i en 200gr plate sjokolade? Aldri tenkt over 😵

Anonymkode: 991e1...398

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte ikke den på Europris noe særlig, men kjøpte en hos en konditor en gang og den var seriøst helt magisk! Har ikke smakt den på Normal.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerangrep. 

_popcorn_, adm

AnonymBruker
Skrevet

Scam. Når jeg bodde i Dubai for få noen år siden kostet den såkalte Dubai-sjokoladen 15-20 kr. 

Anonymkode: fd2cf...96e

AnonymBruker
Skrevet

Den er jo dyr fordi det der mye pistasjsmør - og det er dyrt! Dyrere ingredienser = dyrere sjokolade. En «ekte» dubaisjoklade er god, men ikke verdt prisen for min del. Er ikke sånn superfan av pistasj. 

Anonymkode: 1dfb8...181

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 6.32):

Den er overpriset og smaker helt ordinært, som en litt for søt Kinder-sjokolade med nøttesmak.

Anonymkode: cb94f...d8d

Det kommer jo, som alt annet, an på hva du kjøper. Den er (sånn egentlig) dyr fordi den inneholder dyre ingredienser. Og så fungerer kapitalisme slik at også firma som buker dårlig kvalitets ingredienser kan lage det «samme» produktet og selge det noe billigere, men det er likevel ikke sammenlignbart. De bruker så lite kakao som tenkelig (fordi det er dyrt) så mye sukker som mulig (fordi det er billig), de bytter ut kakao-fett med olje og putter i pistasj-krem som bare har luktet på pistasjer. Men det er likevel selvsagt mulig å lage eller kjøpe den med god kvalitets pistasjkrem etc. 

Påstanden din blir altså mye som å si at pistasj iskrem er uggen på smak bare fordi den grønne iskremen de selger som pistasj i frysedisken er utrolig uggen. Du kan gå på en ordentlig iskrem-kiosk og kjøpe iskrem av kvalitet laget med ekte pistasj (du vet den er ekte når den ikke er grøn og ikke tilgjengelig året rundt)

Anonymkode: 3f3cb...d2e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 10.57):

Rasismen sitter ganske dypt her. 

Anonymkode: 2b24f...3a3

Du misset nok poenget, har ingenting med rasisme å gjøre

Anonymkode: c0476...b52

Skrevet

Spiste denne her fra meny og jeg velger den ikke igjen. Helt greit, men ikke noe spesielt for å si det sånn. :vetikke:
large.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor får man kjøpt den? De har den ikke her jeg bor.

Anonymkode: 8313c...d35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvor får man kjøpt den? De har den ikke her jeg bor.

Anonymkode: 8313c...d35

Finnes (dessverre) såpass mange forskjellige nå at det ikke er helt enkelt å vite hvilke som faktisk smaker godt.

Europris har en type, Meny har tatt inn en annen type, Narvesen har også tatt inn en type, og Normal har også en som konstant blir utsolgt. Finnes sikkert enda flere og flere utsalgssteder. 

Anonymkode: 6254d...55e

Skrevet

INGEN lager bedre sjokolade enn Nidar, så holder meg til den 🥰

Er alltid nedtur når folk tar med fancy sjokolade fra utlandet, tax free osv. Smaker ikke bra, inkl. Dubai-sjokolade. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...