AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Jeg har bare hatt narkose én gang før. Da ble jeg ikke kvalm etterpå. Hører så mange si at de blir kvalme etter narkosen... Jeg skal operere igjen i morgen, og lurer på om jeg bør forvente å bli kvalm etterpå denne gangen.... De av dere som har hatt narkose flere ganger, har dere hatt det likt etterpå hver gang, eller har det variert? Er snakk om et inngrep på maks en times tid i mitt tilfelle, sånn hvis lengden på narkosen har noe å si... Anonymkode: 9b397...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Har aldri blitt kvalm. Men har også fått kvalmestillende før narkose for å unngå kvalme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Jeg har nettopp operert . Ingen kvalme, tvert i mot med en matlyst jeg sjelden har opplevd 😂 de gir alltid pre medikamenter for å hindre kvalme, og du kan også få i veneflonen etterpå . Det virker raskt og effektivt. Bare si til de at du er bekymret for kvalme, så hjelper de deg. Lykke til ! Anonymkode: 7c967...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars Ber alltid om kvalmestillende, blir aldri kvalm når jeg får det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Del Skrevet 20. mars Har forresten alltid hatt det likt. Anonymkode: 7c967...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #6 Del Skrevet 20. mars Jeg blir veldig kvalm. Gir beskjed og får kvalmestillende før, under og etter operasjonen. Eneste gangen jeg ikke ble kvalm, var under en operasjon på privatsykehus. Anonymkode: 46d2e...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #7 Del Skrevet 20. mars Greit å gi beskjed når du møter opp Jeg blir voldsomt kvalm og får all verdens medisiner for å få meg over kvalmen. Mens de fleste overhodet ikke reagerer på dagens narkoser, så er vi noen som bare «overreagerer» 🤮🤢 Anonymkode: 43bd4...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #8 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har bare hatt narkose én gang før. Da ble jeg ikke kvalm etterpå. Hører så mange si at de blir kvalme etter narkosen... Jeg skal operere igjen i morgen, og lurer på om jeg bør forvente å bli kvalm etterpå denne gangen.... De av dere som har hatt narkose flere ganger, har dere hatt det likt etterpå hver gang, eller har det variert? Er snakk om et inngrep på maks en times tid i mitt tilfelle, sånn hvis lengden på narkosen har noe å si... Anonymkode: 9b397...45d Du gir beskjed om dette til lege og særlig narkose legen. Da kan du tilpasse narkosen slik at du blir mindre kvalm. Vet ikke legene dette, så kan de heller ikke legge inn en insats for å forhindre kvalme. Anonymkode: 1af94...bf4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 20. mars #9 Del Skrevet 20. mars Ikke kvalm, men heller ikke forberedt på at det skulle forstyrre søvnen i så stor grad som det gjorde. Ekstremt trøtt, men føltes som at kroppen var fylt med adrenalin, så det tok noen dager før jeg klarte å sove bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #10 Del Skrevet 20. mars Har hatt 2 operasjoner som varte en stund (var vel hvertfall 5 timer om jeg ikke husker feil), og 2 som var korte (30 min ca). De korte gjorde meg ikke noe, var bare trøtt i etterkant. Etter den første som varte lenge ble jeg helt vanvittig kvalm, og iiiiskald (de lempet på med varmetepper og tømte i meg varm te for å få opp temperaturen min). Så på operasjon nr 2 som tok lang tid ga de maks med kvalmestillende før de vekket meg og sørget for at jeg ikke skulle bli så kald. Anonymkode: fa817...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #11 Del Skrevet 20. mars Første gang (10 år siden): Kjempekvalm første dag, og kvalmen vedvarte ca en uke. Fikk kvalmestillende intravenøst dag en og tabletter etter det. Andre gang (1 år siden): minimalt med kvalme, følte ingen behov for noe hjelp for det. Nevnte det for en sykepleier og hun sa det hadde vært mye utvikling på det? Uansett, nevn det for helsepersonell så får du kvalmestillende. Anonymkode: 24911...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 20. mars #12 Del Skrevet 20. mars Har vært i narkose ca 10 ganger, både lengre og korte. Aldri vært kvalm. Får bare paracet før narkose, men vet ikke om jeg har fått kvalmestillende under narkose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #13 Del Skrevet 20. mars Jeg har hatt narkose noen ganger. Siste gangen ble jeg kvalm. Jeg gav beskjed og de sprøytet noe inn i veneflonen som hjalp øyeblikkelig. Anonymkode: 21bf0...515 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Del Skrevet 20. mars Jeg har aldri blitt kvalm etter narkose. Og så føler jeg meg 100% utsovet, em følelse jeg aldri har ellers. Så jeg liker det nesten litt Anonymkode: 583d0...4c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #15 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri blitt kvalm etter narkose. Og så føler jeg meg 100% utsovet, em følelse jeg aldri har ellers. Så jeg liker det nesten litt Anonymkode: 583d0...4c7 Samme her.Og så er jeg skrubbsulten etterpå. Anonymkode: 48194...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #16 Del Skrevet 20. mars Helt sjukt kvalm, men jeg vet jeg blir det av opiater, så ber om ekstra mye kvalmestillende. Anonymkode: 1de79...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #17 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har bare hatt narkose én gang før. Da ble jeg ikke kvalm etterpå. Hører så mange si at de blir kvalme etter narkosen... Jeg skal operere igjen i morgen, og lurer på om jeg bør forvente å bli kvalm etterpå denne gangen.... De av dere som har hatt narkose flere ganger, har dere hatt det likt etterpå hver gang, eller har det variert? Er snakk om et inngrep på maks en times tid i mitt tilfelle, sånn hvis lengden på narkosen har noe å si... Anonymkode: 9b397...45d Blir alltid veldig kvalm, derfor ber jeg om kvalmedtillende intravenøst npr jeg skal i narkose. Og får tab etterpå evt intravenøst om jeg er innlagt lengre. Anonymkode: 19556...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #18 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir alltid veldig kvalm, derfor ber jeg om kvalmedtillende intravenøst npr jeg skal i narkose. Og får tab etterpå evt intravenøst om jeg er innlagt lengre. Anonymkode: 19556...db6 Om jeg er 1time eller 8, like dårlig. Anonymkode: 19556...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #19 Del Skrevet 21. mars Jeg kan spy i flere døgn etterpå. Det samme skjer hver gang, men kvalmestillende fikser det. Anonymkode: 3ef23...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 21. mars #20 Del Skrevet 21. mars Jeg har fått narkose mange ganger og kun en gang jeg har blitt kvalm, men da fikk jeg kvalmestillende. Men sette varierer veldig fra person til person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå