AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Ønsker å høre fra dere som ( dessverre) har erfaring med cellegift. Hvordan reagerte dere? Jeg skal ha min første kur på tirsdag ( brystkreft) , og jeg er selvfølgelig veldig redd for hva som venter meg. I følge legen er det en sterk kur jeg skal ha. 🤯 ( vet at det selvfølgelig er individuelle forskjeller, bare så det er sagt 😊) Anonymkode: 595bb...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Det er store forskjeller mellom de ulike typene cellegift. Jeg ble mest redusert. Tålte mindre på alle måter (fysisk, lys, lys, konsentrasjon, sosialt, emosjonelt). Kunne bli skjelven og litt ør. Fikk også en emosjonell karusell. Steroidene som gis sammen med noen av kurene gjorde meg rastløs og hvileløst, og også litt emosjonell. Ene typen (Taxol) ga meg kløe på føttene. Nesten ikke kvalm eller dårlig! Har stort sett vært sosial og deltakende i hverdagslivet underveis, og har jobbet litt. Cellegift er ikke det det engang var, mye bedre støttebehandling Anonymkode: a787b...b86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er store forskjeller mellom de ulike typene cellegift. Jeg ble mest redusert. Tålte mindre på alle måter (fysisk, lys, lys, konsentrasjon, sosialt, emosjonelt). Kunne bli skjelven og litt ør. Fikk også en emosjonell karusell. Steroidene som gis sammen med noen av kurene gjorde meg rastløs og hvileløst, og også litt emosjonell. Ene typen (Taxol) ga meg kløe på føttene. Nesten ikke kvalm eller dårlig! Har stort sett vært sosial og deltakende i hverdagslivet underveis, og har jobbet litt. Cellegift er ikke det det engang var, mye bedre støttebehandling Anonymkode: a787b...b86 Takk for svar 😊 huff, ja det er ikke bare bare. Var det brystkreft du også fikk cellegift for ? Anonymkode: 595bb...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Takk for svar 😊 huff, ja det er ikke bare bare. Var det brystkreft du også fikk cellegift for ? Anonymkode: 595bb...8e9 Ja Anonymkode: a787b...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja Anonymkode: a787b...b86 Håper det går bra med deg nå 🥰 mistet du håret også? Fy som jeg gruer meg, men vet jo at jeg må igjennom det. 🫣 Anonymkode: 595bb...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Håper det går bra med deg nå 🥰 mistet du håret også? Fy som jeg gruer meg, men vet jo at jeg må igjennom det. 🫣 Anonymkode: 595bb...8e9 Mistet håret ja, men det kommer fort tilbake Anonymkode: a787b...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Er det EC90 du skal ha? 4 x EC90+ 12 uker Taxol er ganske standard, selv om de tilpasser etter individuelt behov. EC90 var ingen fest, men heller ikke så ille som forventet. Trodde jeg skulle bli kvalm og kjempedårlig, men hadde bare en uke etter hver kur jeg følte meg litt uggen, de to neste ukene var helt vanlige egentlig. Taxol var grei, litt nevropati og ble sliten mot slutten. Men heller ikke den føltes uoverkommelig i det hele tatt. Det verste var egentlig immunboosteren jeg fikk på EC90, da følte jeg meg influensasjuk i et par dager, vondt i kroppen. Men alt i alt ble jeg overrasket over hvor greit det gikk. Hadde visst sett for mye på film Anonymkode: 9d9d8...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det EC90 du skal ha? 4 x EC90+ 12 uker Taxol er ganske standard, selv om de tilpasser etter individuelt behov. EC90 var ingen fest, men heller ikke så ille som forventet. Trodde jeg skulle bli kvalm og kjempedårlig, men hadde bare en uke etter hver kur jeg følte meg litt uggen, de to neste ukene var helt vanlige egentlig. Taxol var grei, litt nevropati og ble sliten mot slutten. Men heller ikke den føltes uoverkommelig i det hele tatt. Det verste var egentlig immunboosteren jeg fikk på EC90, da følte jeg meg influensasjuk i et par dager, vondt i kroppen. Men alt i alt ble jeg overrasket over hvor greit det gikk. Hadde visst sett for mye på film Anonymkode: 9d9d8...727 Hei. Tusen takk for svar 🥰 Ja, det er den EC90 jeg skal ha, 4 kurer. Off, det er ikke noe spøk nei, men godt og høre at det ikke var altfor ille for deg. Gruer meg noe helt sinnsykt, men vet jo at jeg må igjennom det . Kan jeg spørre hvor lang tid det tok før håret falt av? Anonymkode: 595bb...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå