Gå til innhold

Hvordan reagerte du på cellegift ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ønsker å høre fra dere som ( dessverre) har erfaring med cellegift. Hvordan reagerte dere? Jeg skal ha min første kur på tirsdag ( brystkreft) , og jeg er selvfølgelig veldig redd for hva som venter meg. I følge legen er det en sterk kur jeg skal ha. 🤯 ( vet at det selvfølgelig er individuelle forskjeller, bare så det er sagt 😊

Anonymkode: 595bb...8e9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er store forskjeller mellom de ulike typene cellegift.

Jeg ble mest redusert. Tålte mindre på alle måter (fysisk, lys, lys, konsentrasjon, sosialt, emosjonelt). Kunne bli skjelven og litt ør. Fikk også en emosjonell karusell. Steroidene som gis sammen med noen av kurene gjorde meg rastløs og hvileløst, og også litt emosjonell. Ene typen (Taxol) ga meg kløe på føttene. 

Nesten ikke kvalm eller dårlig! Har stort sett vært sosial og deltakende i hverdagslivet underveis, og har jobbet litt.

Cellegift er ikke det det engang var, mye bedre støttebehandling :)

Anonymkode: a787b...b86

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er store forskjeller mellom de ulike typene cellegift.

Jeg ble mest redusert. Tålte mindre på alle måter (fysisk, lys, lys, konsentrasjon, sosialt, emosjonelt). Kunne bli skjelven og litt ør. Fikk også en emosjonell karusell. Steroidene som gis sammen med noen av kurene gjorde meg rastløs og hvileløst, og også litt emosjonell. Ene typen (Taxol) ga meg kløe på føttene. 

Nesten ikke kvalm eller dårlig! Har stort sett vært sosial og deltakende i hverdagslivet underveis, og har jobbet litt.

Cellegift er ikke det det engang var, mye bedre støttebehandling :)

Takk for svar 😊 huff, ja det er ikke bare bare. Var det brystkreft du også fikk cellegift for ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Takk for svar 😊 huff, ja det er ikke bare bare. Var det brystkreft du også fikk cellegift for ? 

Ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja :)

Håper det går bra med deg nå 🥰 mistet du håret også? Fy som jeg gruer meg, men vet jo at jeg må igjennom det. 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Håper det går bra med deg nå 🥰 mistet du håret også? Fy som jeg gruer meg, men vet jo at jeg må igjennom det. 🫣

Mistet håret ja, men det kommer fort tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det EC90 du skal ha? 4 x EC90+ 12 uker Taxol er ganske standard, selv om de tilpasser etter individuelt behov.

EC90 var ingen fest, men heller ikke så ille som forventet. Trodde jeg skulle bli kvalm og kjempedårlig, men hadde bare en uke etter hver kur jeg følte meg litt uggen, de to neste ukene var helt vanlige egentlig. Taxol var grei, litt nevropati og ble sliten mot slutten. Men heller ikke den føltes uoverkommelig i det hele tatt. Det verste var egentlig immunboosteren jeg fikk på EC90, da følte jeg meg influensasjuk i et par dager, vondt i kroppen.

Men alt i alt ble jeg overrasket over hvor greit det gikk. Hadde visst sett for mye på film :ler:

Anonymkode: 9d9d8...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det EC90 du skal ha? 4 x EC90+ 12 uker Taxol er ganske standard, selv om de tilpasser etter individuelt behov.

EC90 var ingen fest, men heller ikke så ille som forventet. Trodde jeg skulle bli kvalm og kjempedårlig, men hadde bare en uke etter hver kur jeg følte meg litt uggen, de to neste ukene var helt vanlige egentlig. Taxol var grei, litt nevropati og ble sliten mot slutten. Men heller ikke den føltes uoverkommelig i det hele tatt. Det verste var egentlig immunboosteren jeg fikk på EC90, da følte jeg meg influensasjuk i et par dager, vondt i kroppen.

Men alt i alt ble jeg overrasket over hvor greit det gikk. Hadde visst sett for mye på film :ler:

Anonymkode: 9d9d8...727

Hei. Tusen takk for svar 🥰 Ja, det er den EC90 jeg skal ha, 4 kurer. Off, det er ikke noe spøk nei, men godt og høre at det ikke var altfor ille for deg. Gruer meg noe helt sinnsykt, men vet jo at jeg må igjennom det . Kan jeg spørre hvor lang tid det tok før håret falt av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...